• Anonym (Tredje)

Bf juli 2025

Hej!
    Tänker att jag startar en tråd till oss som är gravida med bf i juli 2025. 

Detta är tredje barnet för min man och mig själv. Bf ska vara 2 el 3 juli. 
    Är i stadiet just nu att man tar nytt gravtest varje morgon för att se att det ökas. :)
    Har väl egentligen försökt med ett tredje barn sedan april iår och  blev gravid på första försöket. Graviditeten avslutades i juli med ett MA och efter det har det varit lite svårt att få till samlivet då maken är bortrest varannan vecka. Men nu så! 

Fler som. Börjar få plus? :)

• Svar på tråden Bf juli 2025
  • Juliii86
    Alexandra93 skrev 2025-01-27 21:54:24 följande:
    Ska på RUL den 10 februari och ska inte ta reda på kön. Gjorde det med dem två första och det var väl roligt på ett sätt men med tredje valde vi att inte veta och det var en speciel känsla att inte veta 😍
    Då har inte så långt kvar till rul 🙂 Vad roligt att ni valt att inte då reda på det. Låter spännande! Vi tog reda på första barnet och nu väljer vi göra det nu också. Vi har så mycket flickkläder hemma och då vill vi veta om vi behöver sälja eller ha kvar det. 
  • Alexandra93
    Juliii86 skrev 2025-01-27 22:19:33 följande:
    Då har inte så långt kvar till rul 🙂 Vad roligt att ni valt att inte då reda på det. Låter spännande! Vi tog reda på första barnet och nu väljer vi göra det nu också. Vi har så mycket flickkläder hemma och då vill vi veta om vi behöver sälja eller ha kvar det. 
    Ja då kan det vara bra att veta 😄
    Har tre tjejer så en hel del flickkläder här med 😂
    Har dock mycket neutralt i minsta storlekarna!
  • Juliii86
    Alexandra93 skrev 2025-01-28 08:14:24 följande:
    Ja då kan det vara bra att veta 😄
    Har tre tjejer så en hel del flickkläder här med 😂
    Har dock mycket neutralt i minsta storlekarna!
    Ja, haha 😂 
    Jaha vad mysigt med tre flickor 😊 Det är ju bra att ha neutral. Det har inte jag 🤪 Har lovat syrran att jag ska dela med mig lite kläder. Jag har kläder som att öppna en secondhand butil 😂🙈
  • Anonym (Tredje gången gillt)
    Juliii86 skrev 2025-01-26 20:50:46 följande:
    Jag har fått tid den 27 februari 😊 

Är det någon som ska ta reda på kön? Vi har pratat om att vi vill veta vad det blir. 

Min man ställde ultimatum på att vi måste ta reda på könet om det skulle bli något tredje barn 😂 vi har två döttrar och tog reda på det med första, inte med andra. Jag tyckte mycket om att inte veta och skulle helst inte ta reda på det den här gången heller, men nu har jag lovat 😊 han skulle inte klara av att hålla det hemligt heller så jag får väl också reda på det.

• Alexandra93
    Juliii86 skrev 2025-01-28 10:21:35 följande:
    Ja, haha 😂 
    Jaha vad mysigt med tre flickor 😊 Det är ju bra att ha neutral. Det har inte jag 🤪 Har lovat syrran att jag ska dela med mig lite kläder. Jag har kläder som att öppna en secondhand butil 😂🙈
    Ja tror inte vi kan få pojkar så rätt inställd på en flicka till 😄 ja fast det är bara i 50-56 sen är det rosa och klänningar 😂
    ja men det är ju bra! 😊 
  • Juliii86
    Alexandra93 skrev 2025-01-29 06:26:39 följande:
    Ja tror inte vi kan få pojkar så rätt inställd på en flicka till 😄 ja fast det är bara i 50-56 sen är det rosa och klänningar 😂
    ja men det är ju bra! 😊 
    Jaha jag förstår hur du menar 😊 Aha, du har också rosa 😂 Min man sa att det bästa är att stå på loppisar för att sälja av kläderna. Funderar på att göra det.
  • Juliii86

Hej hur går det här? Hur mår ni nu efter att det har gått en längre tid? Är det någon som känner sig bättre? 
    Jag hade en del illamående, spydde ibland och fick ofta vad jag än åt halsbränna. Så nu har jag ätit mat som jag inte kunde göra förut utan att få spyattacker eller halsbränna. Så det känns väldigt bra. Jag hoppas att det fortsätter så. Köpte för övrigt omeprazol för halsbränna. Vet inte om det var som hjälpte få bort halsbrännan.

Jag har även kännt pytte pytte pytte små sparkar. Testade en gång att skaka magen för det kändes inget och så började röra sig något inuti. Lite som att någon sträcker sig. Jag är nu i vecka 16 (15+1). 

Juliii86 skrev 2025-02-01 12:46:24 följande:

Hej hur går det här? Hur mår ni nu efter att det har gått en längre tid? Är det någon som känner sig bättre? 
    Jag hade en del illamående, spydde ibland och fick ofta vad jag än åt halsbränna. Så nu har jag ätit mat som jag inte kunde göra förut utan att få spyattacker eller halsbränna. Så det känns väldigt bra. Jag hoppas att det fortsätter så. Köpte för övrigt omeprazol för halsbränna. Vet inte om det var som hjälpte få bort halsbrännan.

Jag har även kännt pytte pytte pytte små sparkar. Testade en gång att skaka magen för det kändes inget och så började röra sig något inuti. Lite som att någon sträcker sig. Jag är nu i vecka 16 (15+1). 

Hej! Är förkyld men annars mår jag bra, inget illamående eller så. Jag är förvisso rätt trött och sover väldigt djupt, plingar till som en klocka strax efter 22 och då somnar jag inom 30 sekunder hehe.

Känner också lite fladder här och där, nästan dagligen nu så det känns inte som det är några tvivel om vad det är längre, är i 15+1 idag!

Jag och stora barnen försöker ha som tradition att köpa och äta den frukt som bebisen beskrivs som storleksmässigt, så i söndags mumsade vi citron!
  • Juliii86
    Anonym (Tredje gången gillt) skrev 2025-02-03 14:48:39 följande:
    Hej! Är förkyld men annars mår jag bra, inget illamående eller så. Jag är förvisso rätt trött och sover väldigt djupt, plingar till som en klocka strax efter 22 och då somnar jag inom 30 sekunder hehe.

Känner också lite fladder här och där, nästan dagligen nu så det känns inte som det är några tvivel om vad det är längre, är i 15+1 idag!

Jag och stora barnen försöker ha som tradition att köpa och äta den frukt som bebisen beskrivs som storleksmässigt, så i söndags mumsade vi citron!
    Hej, Vad tråkigt med förkylning. Vad bra att du mår bra. Den är jobbig att känna sig trött. Jag har nog känt av det och kan ibland somna på soffan. 

Det är mysigt när man känner bebisen i magen 😊 Ja man borde nog kunna veta vid det här laget att det är bebisen som festar loss i magen 😂

Vad mysigt tradion ni har 😃 

Jag har en fundering om det är någon som vet.. var så länge sen jag var gravid sist så jag minns inte hur det var. Magen brukar bli väldigt hård efter maten fram tills natten. Sen blir den mjuk på morgonen igen. Ibland känns det som mensvärk när den hårdnar till. Är det sammandragningar eller är det att tarmarna som är igång efter maten?
    Juliii86 skrev 2025-02-03 20:02:54 följande:
    Hej, Vad tråkigt med förkylning. Vad bra att du mår bra. Den är jobbig att känna sig trött. Jag har nog känt av det och kan ibland somna på soffan. 

Det är mysigt när man känner bebisen i magen 😊 Ja man borde nog kunna veta vid det här laget att det är bebisen som festar loss i magen 😂

Vad mysigt tradion ni har 😃 

Jag har en fundering om det är någon som vet.. var så länge sen jag var gravid sist så jag minns inte hur det var. Magen brukar bli väldigt hård efter maten fram tills natten. Sen blir den mjuk på morgonen igen. Ibland känns det som mensvärk när den hårdnar till. Är det sammandragningar eller är det att tarmarna som är igång efter maten?
    Det kan säkert vara sammandragningar, men jag har inte haft så mycket sammandragningar i någon av mina graviditeter så tycker det är svårt att veta. Det händer ju verkligen en hel del i magen och det bubblar fram och tillbaka...

Om du får ont är det väl bäst att du pratar med din barnmorska! Jag ska träffa min nu snart igen, första gången sedan inskrivningsbesöket.
Svar på tråden Bf juli 2025