• Swn

BF Augusti 2025

Hej!
    Startar en tråd för oss som har BF i augusti 2025. Så spännande resa detta ska bli!

man får gärna berätta lite om sig själva och när man är beräknad. Här kan vi dela med oss av erfarenheter och dela resan som vi är på med varandra. 

Lycka till alla! 

• Svar på tråden BF Augusti 2025
  • Anonym (Saltakatten)
    Anonym (MissQuinn) skrev 2025-01-16 14:02:04 följande:
    Mammatill2,  4/8 3e barnet
    Swn, 4/8 4e barnet 
    Saltakatten, 7/8, 3:e barnet
    smålandsmamman 10/8, 3e barnet 
    Lina98, 12/8, första barnet 
    Arconia 13/8, första barnet
    Blåklocka, 14/8, första barnet 
    hannabanana, 14/8 4:e barnet
    uddan99, 22/8, första barnet
    MissQuinn 23/8 första barnet 
    rosen91(Gravidmednummer3), 28/8, 3:e barnet
    Ananans, 11-14/8, första barnet
    morsblommor, 2/8 första barnet
    Mlitran, 30/8 andra barnet 
    MammatillMatti, 7/8 andra barnet

Var på ultraljud i förrgår (8+2) och hoppades se ett hjärta slå men fick istället se två! Chocken! Har gjort ivf med en embryoåterföring, så embryot måste ha delat sig i två. Glad men oxå extremt orolig. Ofrivilligt barnlös sedan flera år och har ett missfall i bagaget. 
    Nämen gud, vilken chock 😍 Men stort grattis. Du kommer följas mkt noga så det kommer förhoppningsvis gå jättebra. Det var verkligen meningen att ni skulle få två på en gång efter ert kämpande 😄
  • Anonym (Nummer1påväg)

Hej 

Var på VUL förra veckan 10+4 (men enligt måtten på fostret så motsvarade det 11+2). Idag är jag 11+5 eller 12+3 beroende på vad jag ska utgå ifrån. 

Vet ni om man ska räkna om BF nu eller utgå från sitt ursprungliga datum? 

Tänkte berätta nyheten för lite vänner i helgen men blev lite tveksam och funderar på att vänta till KUB som sker i vecka 14. Vad hade ni gjort? 

Mår i övrigt bra, förutom att jag är väääldigt trött efter jobbet och på kvällarna.

• MammatillMatti
    Anonym (Nummer1påväg) skrev 2025-01-17 10:31:55 följande:

Hej 

Var på VUL förra veckan 10+4 (men enligt måtten på fostret så motsvarade det 11+2). Idag är jag 11+5 eller 12+3 beroende på vad jag ska utgå ifrån. 

Vet ni om man ska räkna om BF nu eller utgå från sitt ursprungliga datum? 

Tänkte berätta nyheten för lite vänner i helgen men blev lite tveksam och funderar på att vänta till KUB som sker i vecka 14. Vad hade ni gjort? 

Mår i övrigt bra, förutom att jag är väääldigt trött efter jobbet och på kvällarna.

Jag hade berättat i båda veckorna 🥰
  • Emjol

morsblommor, 2/8 första barnet
    Mammatill2, 4/8 3e barnet
    Swn, 4/8 4e barnet 
    Saltakatten, 7/8, 3:e barnet
    MammatillMatti, 7/8 andra barnet
    smålandsmamman 10/8, 3e barnet
    Ananans, 11-14/8, första barnet
    Lina98, 12/8, första barnet
    Anonym01022121- 12/8 andra barnet
    Arconia 13/8, första barnet
    Blåklocka, 14/8, första barnet 
    hannabanana, 14/8 4:e barnet
    uddan99, 22/8, första barnet
    MissQuinn 23/8 första barnet 
    rosen91(Gravidmednummer3), 28/8, 3:e barnet
    Emjol, 28/8, andra barnet
    Mlitran, 30/8 andra barnet

• Anonym (Saltakatten)

Nån som redan nu har nån känsla om vad för kön ni väntar? Kommer ni ta reda på?

Jag hade egentligen velat skippa och få överraskningen när den föds den här gången, men våra barn vill absolut veta så snabbt dom kan 😄 Så vi lär väl ta reda på det. Jag drömmer att det är en tjej men vad vet man 🙈

• Emjol
    Anonym (Saltakatten) skrev 2025-01-17 13:36:14 följande:

Nån som redan nu har nån känsla om vad för kön ni väntar? Kommer ni ta reda på?

Jag hade egentligen velat skippa och få överraskningen när den föds den här gången, men våra barn vill absolut veta så snabbt dom kan 😄 Så vi lär väl ta reda på det. Jag drömmer att det är en tjej men vad vet man 🙈

Nej ingen speciell känsla ännu faktiskt. Med dottern så visste jag det direkt. Så på RUL när BM frågade om jag ville veta könet så sa jag lite kaxigt "Ja men det är ju en tjej" Flört

Kommer ta reda på det nu med troligen.
  • MammatillMatti

Har ni gått upp i vikt än? Själv har jag gått upp 1,5 kg hittills, vilket känns lite då jag gick upp dubbla förra graviditeten i samma vecka. 
    Någon som vet om det är vanligt att det skiljer sig från graviditet till graviditet? 🥰
    Är i vecka 12 (11+1). 

• Anonym (Saltakatten)
    MammatillMatti skrev 2025-01-17 18:27:52 följande:

Har ni gått upp i vikt än? Själv har jag gått upp 1,5 kg hittills, vilket känns lite då jag gick upp dubbla förra graviditeten i samma vecka. 
    Någon som vet om det är vanligt att det skiljer sig från graviditet till graviditet? 🥰
    Är i vecka 12 (11+1). 

Jag gick upp 9 kg med första barnet och 25 med andra 😅 Jag har gått upp 3 kg v 12 (11+0) idag, men jag skyller en del av viktuppgången på alldeles för mkt snask under december månad och inte så mkt motion som jag vanligtvis gör 🙈 

• MammatillMatti
    Anonym (Saltakatten) skrev 2025-01-17 19:03:04 följande:

Jag gick upp 9 kg med första barnet och 25 med andra 😅 Jag har gått upp 3 kg v 12 (11+0) idag, men jag skyller en del av viktuppgången på alldeles för mkt snask under december månad och inte så mkt motion som jag vanligtvis gör 🙈 

Då låter det som normalt att det kan skilja sig åt! Det kan såklart komma att ändras, men sist gick jag upp mycket just i början. 
    Behöver inte vara (men kan också vara)! Min förra så åt jag hälsosamt i början men ändå bara ökade och ökade vikten 😆
  • Morsblommor

Känner mig lite nervös, jag ska börja nytt jobb på måndag och vågar inte rikt berätta för min chef om graviditeten haha. men hon har undrat över semestern de vill veta vilka när man ska ta semester så de kan börja planera in semester vikarater. Så känns nästan lite taskigt att inte berätta för henne nu så de kan planera in det också redan nu.. 

Svar på tråden BF Augusti 2025