• Swn

BF Augusti 2025

Hej!
    Startar en tråd för oss som har BF i augusti 2025. Så spännande resa detta ska bli!

man får gärna berätta lite om sig själva och när man är beräknad. Här kan vi dela med oss av erfarenheter och dela resan som vi är på med varandra. 

Lycka till alla! 

• Svar på tråden BF Augusti 2025
  • MammatillMatti
    Ananans skrev 2025-01-30 14:11:27 följande:

Läste på lite om nub nu och enligt den teorin kanske detta är en flicka?  La in linjer på vinklarna :D

När är bilden tagen? Är ingen expert men tror mer på pojke. Det finns nub grupper på facebook där du kan lägga upp bilder och få svar! 🥰
  • Anonym (Saltakatten)

Grattis till alla fina KUB och ultraljud 😊

Vårt ultraljud idag såg också toppen ut, fick bra resultat på allt utom på just trisomi 18 så vi fick välja om vi ville göra NIPT. Hon som gjorde ultraljudet sa att vi inte borde oroa oss då vi hamnade precis under gränsen för att det ska anses nödvändigt att gå vidare med NIPT + att ultraljudet såg prefekt ut. Hon sa att man oftast ser avvikelser/?missbildningar på foster med trisomi 18 och att dom fostren är mindre än vad dom ska vara för tiden och vår lille såg helt frisk  och hade exakt rätt storlek, men vi valde att göra NIPT ändå bara för att, och så får vi ju veta könet 😄 Men huvudsaken provet visar en frisk krabat 🙏🏻💕 Så det blir att vänta 1-2 veckor på resultat, men vi är inte oroliga.

• Väntarpåförsta

Har följt tråden ett tag men aldrig skrivit 
    väntar mitt första barn med bf i Augusti

Fick en fundering o dålig känsla idag 

mina bröst och bröstvårtor började tidigt att växa lite och har varit väldigt känsliga och ömma största delen Av graviditeten så här långt. 

idag upptäckte jag att brösten och bröstvårtorna blivit mindre igen, fortfarande lite ömma men markant minskat i storlek. Är i v 11+1 idag. Fick en dålig känsla på att något kanske inte stämmer..

någon mer som upplevt detta? 

att brösten först vuxit och sedan minskat? 

• Anonym (123)
    Väntarpåförsta skrev 2025-01-30 23:01:11 följande:

mina bröst och bröstvårtor började tidigt att växa lite och har varit väldigt känsliga och ömma största delen Av graviditeten så här långt. 

idag upptäckte jag att brösten och bröstvårtorna blivit mindre igen, fortfarande lite ömma men markant minskat i storlek. Är i v 11+1 idag. Fick en dålig känsla på att något kanske inte stämmer..

Hej! 

Jag hade också ömma och större bröst de första veckorna och sedan försvann det helt. Mina bröst känns som innan graviditeten nu, är inte alls ömma och jag har gjort KUB efter att det försvann och allt såg bra ut. Jag tror definitivt inte det är något du behöver oroa dig över. 

• Väntarpåförsta
    Anonym (123) skrev 2025-01-30 23:19:31 följande:

Hej! 

Jag hade också ömma och större bröst de första veckorna och sedan försvann det helt. Mina bröst känns som innan graviditeten nu, är inte alls ömma och jag har gjort KUB efter att det försvann och allt såg bra ut. Jag tror definitivt inte det är något du behöver oroa dig över. 

Tack snälla för ditt svar 🙏❤️ känner mig lite lugnare
  • Ananans
    MammatillMatti skrev 2025-01-30 15:41:30 följande:
    När är bilden tagen? Är ingen expert men tror mer på pojke. Det finns nub grupper på facebook där du kan lägga upp bilder och få svar! 🥰
    Den är tagen i 12+3 😊 Jag gissade bara efter en snabb googling så har verkligen ingen aning haha!
  • Ananans

Mina bröst har inte förändrats alls. Jag har verkligen haft noll symptom förutom trötthet och gasig mage haha. men gjorde KUB igår och allt såg bra ut, så tror inte man ska läsa in för mycket sina symptom eller icke-symptom 😊 

Väntarpåförsta skrev 2025-01-30 23:01:11 följande:

• Emjol

Någon som ätit trombyl under graviditet?
    Ska förmodligen börja äta det snart pga tidigare havandeskapsförgiftning.

• Lina98

Stort grattis till alla positiva KUB-resultat och fina ultraljud

Vi fick svar på nipt i fredags med låg risk vilket var väldigt skönt! Vi fick även reda på könet

vi ska få en liten pojke 🥹💙

• Anonym (Saltakatten)
    Lina98 skrev 2025-02-02 16:06:11 följande:

Stort grattis till alla positiva KUB-resultat och fina ultraljud

Vi fick svar på nipt i fredags med låg risk vilket var väldigt skönt! Vi fick även reda på könet

vi ska få en liten pojke 🥹💙

Grattis till en frisk pojke 😄

Själv får jag vänta minst 1-1,5 vecka på svar från NIPT? olidligt spännande på vem som kan tänkas vara i magen, är inte orolig för resultatet annars men varför måste det ta sån tid 🙈
Svar på tråden BF Augusti 2025