• Swn

BF Augusti 2025

Hej!
    Startar en tråd för oss som har BF i augusti 2025. Så spännande resa detta ska bli!

man får gärna berätta lite om sig själva och när man är beräknad. Här kan vi dela med oss av erfarenheter och dela resan som vi är på med varandra. 

Lycka till alla! 

• Svar på tråden BF Augusti 2025
  • Anonym (Mammatill2)
    Cuttcutt skrev 2025-01-20 18:30:02 följande:

Hej, är det någon som har startat en fb grupp?

Finns en fb grupp som heter ? bf augusti 2025 
    😊
  • MammatillMatti
    Morsblommor skrev 2025-01-20 19:33:14 följande:
    Jag kände av lite växtvärk i början men har inte känt av de på länge,, bör jag vara orolig?? Förvånad
    Du behöver inte vara orolig! Det brukar komma och gå! Mitt kom tillbaka denna veckan, var utan i ca 3 veckor innan 😁
  • Anonym (Jag)

Hej
    är i vecka 11+2 och blöder. Jag är så ledsen. Trodde verkligen att det skulle gå vägen nu när det gått så långt.
    Det finns en chans att det är normalt kanske men känner hopplöshe. Såg nyss att jag hade bruna strimmor i tjocka flygningar och nu när jag torkade mig igen så var det färskt blod.
    jag är så ledsen?

• ellifant14
    Anonym (Jag) skrev 2025-01-20 21:55:37 följande:

Hej
    är i vecka 11+2 och blöder. Jag är så ledsen. Trodde verkligen att det skulle gå vägen nu när det gått så långt.
    Det finns en chans att det är normalt kanske men känner hopplöshe. Såg nyss att jag hade bruna strimmor i tjocka flygningar och nu när jag torkade mig igen så var det färskt blod.
    jag är så ledsen?

Åh, 😞 jag förstår din oro, men ta inte ut något i förskott. Det kan också "bara" vara en blödning. Såklart kan det också vara ett början på missfall men då kommer ju mer blod så småningom. Sitt lugnt i båten 🌸
    kram
  • Anonym (Saltakatten)
    Anonym (Jag) skrev 2025-01-20 21:55:37 följande:

Hej
    jag är så ledsen?

Näää, fy så grymt om det är missfall på g? håller tummarna att så INTE är fallet 🙏🏻💕
  • Anonym (Saltakatten)
    Morsblommor skrev 2025-01-20 19:33:14 följande:
    Jag kände av lite växtvärk i början men har inte känt av de på länge,, bör jag vara orolig?? Förvånad
    Jag hade bara pytte lite molvärk första dagarna när jag fick positivt test, aldrig haft efter det. Har inget minne av att jag hade molvärk de andra graviditeterna heller. Däremot ligamentsmärtor om jag gör hastiga rörelser känner jag av 😅
  • Anonym (Saltakatten)
    Ananans skrev 2025-01-20 16:30:06 följande:

Hej igen allihopa. Kul att det är så många här inne nu!

Jag måste bara skriva av mig om min trötthet som ökat något enormt senaste veckan! (Går in i vecka 12 imorgon).

Går och lägger mig vid 19-20 men klarar knappt av eftermiddagarna på jobbet ändå. Jobbar hemma på eftermiddagarna oftast men nu börjar det gå riktigt trögt, har dåligt samvete över det pga har sjukt mycket att göra egentligen. Men måste ju också ha förståelse för kroppen och lyssna och vila.. 

Hur har ni andra det med trötthet? Hur går det på era jobb?

Tröttheten är inte att leka med asså. Går förvånansvärt bra för mig när jag jobbar men när jag kommer hem går ögonen i kors direkt. Klarar inte av att vara vaken efter middagen. Sover 2 timmar, är vaken en stund och gör sen kväll igen på riktigt. Så har det sett ut hela graviditeten. Lediga dagar är jag så trött att jag ibland somnar på soffan efter frukosten? Är i v 12 nu och känner att det börjar bli bättre, så snart kanske man är lite mer människa igen. 

Mitt tips är att äta och dricka lite nu och då för att hålla energin uppe medan man jobbar. 

• Anonym (MissQuinn)
    Ananans skrev 2025-01-20 16:30:06 följande:

Hej igen allihopa. Kul att det är så många här inne nu!

Jag måste bara skriva av mig om min trötthet som ökat något enormt senaste veckan! (Går in i vecka 12 imorgon).

Går och lägger mig vid 19-20 men klarar knappt av eftermiddagarna på jobbet ändå. Jobbar hemma på eftermiddagarna oftast men nu börjar det gå riktigt trögt, har dåligt samvete över det pga har sjukt mycket att göra egentligen. Men måste ju också ha förståelse för kroppen och lyssna och vila.. 

Hur har ni andra det med trötthet? Hur går det på era jobb?

Jag har oxå svårt att jobba, men inte pga trötthet utan illamående! 🤮 Jobbar mest hemifrån så kan mörka att jag inte får så mkt gjort vissa dagar, men känns som sagt inte bra? är bara i vecka 10 och är absolut inte redo att berätta än så jag lär väl traggla på. Funderar på att testa Postafen som någon skrev häruppe. 
  • Ananans

Har gått in i vecka 12 nu enligt mina appar men har fortfarande inte varit på ett fysiskt barnmorskebesök (inbokat imorgon dock) och inte gjort något ultraljud så jag vågar inte berätta för någon ännu.

Jag kan inte riktigt fatta om det är en bebis där eller inte eller om veckan i apparna är korrekt förrän vi gjort ultraljud. Ska göra KUB så det lär bli inbokat kort efter morgondagens besök. Men har så dåligt tålamod just nu! 

Vi har inte berättat för någon alls ännu! Har ni andra berättat?

• Anonym (Saltakatten)
    Ananans skrev 2025-01-22 10:11:34 följande:

Har gått in i vecka 12 nu enligt mina appar men har fortfarande inte varit på ett fysiskt barnmorskebesök (inbokat imorgon dock) och inte gjort något ultraljud så jag vågar inte berätta för någon ännu.

Jag kan inte riktigt fatta om det är en bebis där eller inte eller om veckan i apparna är korrekt förrän vi gjort ultraljud. Ska göra KUB så det lär bli inbokat kort efter morgondagens besök. Men har så dåligt tålamod just nu! 

Vi har inte berättat för någon alls ännu! Har ni andra berättat?

Fast jag gjorde ultraljud i v 7-8 och såg en liten böna i magen kan jag ändå inte förstå att jag är gravid, och då är detta mitt tredje barn så jag vet ju vad som väntar, men ändå overkligt 🙈 Först när magen börjar bli större och jag börjar känna bebisens rörelser brukar min hjärna fatta att det är på riktigt? Hoppas tiden fram till ultraljudet går snabbt och att det ser bra ut, då kanske du börjar känna att det är på riktigt 🥰

Vi har endast berättat för närmsta familjen, inga vänner, jobb eller andra vet. Kommer berätta om nån vecka, gör KUB-ultraljud nästa vecka och magen börjar synas lite så snart känner jag mig redo att låta graviditeten komma ut. 
Svar på tråden BF Augusti 2025