• Swn

BF Augusti 2025

Hej!
    Startar en tråd för oss som har BF i augusti 2025. Så spännande resa detta ska bli!

man får gärna berätta lite om sig själva och när man är beräknad. Här kan vi dela med oss av erfarenheter och dela resan som vi är på med varandra. 

Lycka till alla! 

• Svar på tråden BF Augusti 2025
  • Laaaaajnea

Igår fick vi se ett litet hjärta slå på lilla pyret i magen 😍 Kunde inte vänta till KUB som vi har inbokat på alla hjärtans dag. 

• Anonym (Saltakatten)
    Laaaaajnea skrev 2025-01-24 12:14:12 följande:

Igår fick vi se ett litet hjärta slå på lilla pyret i magen 😍 Kunde inte vänta till KUB som vi har inbokat på alla hjärtans dag. 

Åååh, bästa känslan 😍 
  • Ananans

Hej allihopa! Nu har vi äntligen fått se bebis!! Var och gjorde första delen av KUB som ju egentligen bara är blodprovet men de frågade om vi gjort något UL ännu och då vi svarade nej sa hon att vi kan få kika lite! 
    Nu trillar poletten ner för mig, vågar äntligen börja köpa lite saker. Vågar dock inte berätta för någon riktigt än haha, eller jag funderar över när i tid vi vill berätta..

Men jag har en fråga till er, speciellt ni som har barn sedan tidigare. Är en sleep carrier bra att ha? Kikar på den från Najell som är väldigt populär nu. Är det något ni tycker är värt att köpa? Kommer man använda den mycket?

• Anonym (Saltakatten)
    Ananans skrev 2025-01-25 18:24:18 följande:

Hej allihopa! Nu har vi äntligen fått se bebis!! Var och gjorde första delen av KUB som ju egentligen bara är blodprovet men de frågade om vi gjort något UL ännu och då vi svarade nej sa hon att vi kan få kika lite! 
    Nu trillar poletten ner för mig, vågar äntligen börja köpa lite saker. Vågar dock inte berätta för någon riktigt än haha, eller jag funderar över när i tid vi vill berätta..

Men jag har en fråga till er, speciellt ni som har barn sedan tidigare. Är en sleep carrier bra att ha? Kikar på den från Najell som är väldigt populär nu. Är det något ni tycker är värt att köpa? Kommer man använda den mycket?

Bår mina var bebisar fanns inte nån sån, så jag funderar också på om vi kommer använda en sådan så mkt att det är värt att köpa? Det är ju förvisso enkelt att kunna flytta runt den sovande bebisen för jag minns ju att vi alltid hade bebisen med oss runt i huset? då hade vi ett babynest vi lyfte runt men är ju helt klart enklare att flytta runt den där sleepcarriern som är gjord för det. Dom gillar ju att ligga trångt och ombonat 🥰 

Vad mer bara måste man ha? Var 10 år sedan jag sist hade en bebis så har typ noll koll känner jag 😂
  • Laaaaajnea
    Ananans skrev 2025-01-25 18:24:18 följande:

Jag köpte en sleep carrier när sonen va nyfödd (15mån nu). Det köpet ångrar jag absolut inte 😊har använt den i vagnen (vilket var guld eftersom vi bor högst upp utan hiss). Har burit på den hemma, haft den i sängen osv. Köpt flera grejer från Najell som jag varit väldigt nöjd med! 😊
  • Anonym (Mammatill2)

Någon mer som redan börjar få det jobbigt med sammandragningar och spänd mage när ni jobbar? 

jag har ett väldigt fysiskt och lite stressande jobb och många gånger känns de som att magen ska sprängas för den blir så spänd. 

v11+6 

• Anonym (Saltakatten)
    Anonym (Mammatill2) skrev 2025-01-27 13:29:08 följande:

Någon mer som redan börjar få det jobbigt med sammandragningar och spänd mage när ni jobbar? 

jag har ett väldigt fysiskt och lite stressande jobb och många gånger känns de som att magen ska sprängas för den blir så spänd. 

v11+6 

Jag har inget fysiskt ansträngande jobb alls men märker ändå av sammandragningar ibland, trycker och blir spänt, kan komma även om jag bara ligger i soffan. Inte så ofta men har tänkt att det är väl fasiken tidigt för sånt? Beror det på att jag varit gravid några gånger eller vad? 

Jobbigt att du har det så på jobbet, man ska ju ta det lugnt om man känner av sammandragningar vill jag minnas. Gör dom inte ont är det väl ofarligt men drygt ändå? 

• Anonym (Mammatill2)
    Anonym (Saltakatten) skrev 2025-01-27 15:48:52 följande:

Jag har inget fysiskt ansträngande jobb alls men märker ändå av sammandragningar ibland, trycker och blir spänt, kan komma även om jag bara ligger i soffan. Inte så ofta men har tänkt att det är väl fasiken tidigt för sånt? Beror det på att jag varit gravid några gånger eller vad? 

Jobbigt att du har det så på jobbet, man ska ju ta det lugnt om man känner av sammandragningar vill jag minnas. Gör dom inte ont är det väl ofarligt men drygt ändå? 

Tycker med de känns lite tidigt att känna av de, med mina 2 tidigare barn kan jag inte minnas att de va såhär 😅 
  • Anonym (Saltakatten)
    Anonym (Mammatill2) skrev 2025-01-27 17:42:03 följande:
    Tycker med de känns lite tidigt att känna av de, med mina 2 tidigare barn kan jag inte minnas att de va såhär 😅 

Samma här? är det vanligt att känna av det tidigare pga att man varit gravid tidigare som sagt? får ta upp med en barnmorska kanske och fråga? 

• Anonym (Anonym1)

Ska ni/har ni tagit covid och influensavaccinet?

Svar på tråden BF Augusti 2025