• Anonym (Againandagain)

BF november 2025

Hej!
    Startar en tråd för oss som har BF i augusti 2025. Så spännande resa detta ska bli!

• Svar på tråden BF november 2025
  • timeless
    Essential skrev 2025-03-04 13:21:01 följande:

det kan vara så olika. Skönt du inte Har illamåendet iaf. Har liksom känt mer de andra graviditeterna, det är 5 gången jag är gravid, har 3 missfall innan v 9 och ett i v 20 Som var det senaste. 

beklagar dina missfall. Har du fått göra en missfallsutredning?
  • Essential
    timeless skrev 2025-03-04 16:28:42 följande:
    beklagar dina missfall. Har du fått göra en missfallsutredning?

Tack så mycket 🙏 

tog ett nytt test idag som visade ?inte gravid? 
    antagligen missfall på g igen då... har Inte fått blödning än. 

jag har inte fått någon utredning än men tänkte ringa i dagarna och få om en missfallsutredning. 

• Junieverse

Imorse kom det blod när jag torkade mig så jag har oroat mig och gråtit hela morgonen. Jag ska få komma in på gyn akuten för check nu på eftermiddagen. Känner att jag har lite hopp kvar att det ändå ska kunna gå vägen men är väldigt inställd på negativa besked 💔

• Mattis94

Hej! 

Åh vad kul med en sådan här tråd. Jag är i v 5 (4+6) idag och har BF 5 november 😍 satt och sökte runt här för jag är lite nojig att jag inte har så mycket symptom än haha. Så himla skönt att kunna skriva av sig lite med någon, detta är första gången för mig så är livrädd, skortglad och så pirrig! 

• Mattis94
    Junieverse skrev 2025-03-05 13:14:53 följande:

Imorse kom det blod när jag torkade mig så jag har oroat mig och gråtit hela morgonen. Jag ska få komma in på gyn akuten för check nu på eftermiddagen. Känner att jag har lite hopp kvar att det ändå ska kunna gå vägen men är väldigt inställd på negativa besked 💔

Är ju vanligt med blödningar men förstår verkligen rädslan. Bra att du kollar upp!! ❤️ håller tummarna för dig, skriv när du fått svar. 

• Junieverse
    Mattis94 skrev 2025-03-05 15:51:42 följande:

Är ju vanligt med blödningar men förstår verkligen rädslan. Bra att du kollar upp!! ❤️ håller tummarna för dig, skriv när du fått svar. 

Tack, det var ett väldigt obehagligt och hafsigt besök. lång historia kort:

En manlig gynekolog gjorde ett snabbt ultraljud ( på riktikgt max 10 sekunder om ens det ) och sa direkt här finns ingen graviditet. kändes som han ifrågasatt om jag ens varit gravid för han frågade om jag hade testat positivt på ett så ifrågasättande vis. jag ifrågasatte väl lite hur mycket man hade kunnat se av en grav i 4+6 och då sa han att man inte kunde se då vilket också kändes konstigt. han sa han beklagade och att jag skulle fortsätta testa framåt med grav test och ej komma tillbaks om det fortsatte va positivt på testen framåt. Han sa att min slemhinna var för tunn ca 5 mm och man behövde minst 7-9mm, och det kanske är så och att jag fått missfall men på den korta sekunden han kollade har jag svårt att tro att han var så noga när han mätte det 💔

oklart vad jag känner nu men ska väl ta något nytt test om någon dag eller så och se om strecken blir svagare 😔
  • Mattis94
    Junieverse skrev 2025-03-05 16:35:49 följande:
    Tack, det var ett väldigt obehagligt och hafsigt besök. lång historia kort:

En manlig gynekolog gjorde ett snabbt ultraljud ( på riktikgt max 10 sekunder om ens det ) och sa direkt här finns ingen graviditet. kändes som han ifrågasatt om jag ens varit gravid för han frågade om jag hade testat positivt på ett så ifrågasättande vis. jag ifrågasatte väl lite hur mycket man hade kunnat se av en grav i 4+6 och då sa han att man inte kunde se då vilket också kändes konstigt. han sa han beklagade och att jag skulle fortsätta testa framåt med grav test och ej komma tillbaks om det fortsatte va positivt på testen framåt. Han sa att min slemhinna var för tunn ca 5 mm och man behövde minst 7-9mm, och det kanske är så och att jag fått missfall men på den korta sekunden han kollade har jag svårt att tro att han var så noga när han mätte det 💔

oklart vad jag känner nu men ska väl ta något nytt test om någon dag eller så och se om strecken blir svagare 😔
    Men gud vilken otrevlig gynekolog.. usch inte det bemötandet man vill ha när man är orolig? Och vad oklart besked?! Du får vänta och så hoppas vi bara att det inte blir svagare test, att det bara var falskt alarm. Så jobbigt att vara så orolig och inte få några direkta konkreta svar?! 😩
  • Junieverse
    Mattis94 skrev 2025-03-05 20:30:12 följande:
    Men gud vilken otrevlig gynekolog.. usch inte det bemötandet man vill ha när man är orolig? Och vad oklart besked?! Du får vänta och så hoppas vi bara att det inte blir svagare test, att det bara var falskt alarm. Så jobbigt att vara så orolig och inte få några direkta konkreta svar?! 😩
    Ja jag kände mig traumatiserad och kränkt nästan när jag gick därifrån. Jag vet ärligt inte vad jag ska tro men det låter som jag kanske inte får min november bebis och det gör mig så förkrossad 💔

Jag har inte haft mer blödning så jag får väl se vad som händer de närmsta dagarna och testa igen kanske framåt helgen och se om grav testet blir negativt bara 😭
  • Mattis94

Är det någon som överväger att göra ett tidigt ultraljud? Jag har inte tålamod att väta till KUB för att få se ett hjärtslag 😅

• Aivlys
    Junieverse skrev 2025-03-05 21:25:11 följande:
    Ja jag kände mig traumatiserad och kränkt nästan när jag gick därifrån. Jag vet ärligt inte vad jag ska tro men det låter som jag kanske inte får min november bebis och det gör mig så förkrossad 💔

Jag har inte haft mer blödning så jag får väl se vad som händer de närmsta dagarna och testa igen kanske framåt helgen och se om grav testet blir negativt bara 😭
    Beklagar verkligen oron och din Otroligt okänsliga gynekolog. Håller tummarna för att allt ska gå bra ❤️
Svar på tråden BF november 2025