• Anonym (Againandagain)

BF november 2025

Hej!
    Startar en tråd för oss som har BF i augusti 2025. Så spännande resa detta ska bli!

• Svar på tråden BF november 2025
  • Mattis94
    CharlotteT skrev 2025-03-09 13:29:51 följande:
    Nej, tror inte det. Min bror och hans fru gjorde ett tidigt i vecka åtta och allt såg bra ut. Men i vecka 13 hade fostret dött Gråter

Vill nog inte själv ta ut nån lycka i förväg, så inväntar det vid 12 veckor. 

Nej jag fattar det.. pratade med min sambo men tycker vi borde vänta till v12 också. Han känner mig, jag kommer ju inte bli lugnare bara för att få se hjärtslag innan. 

Hemskt att de inte klarade sig vid v13, när man tro man kan andas ut 😟  

Håller tummarna för oss alla nu att det går vägen 🙏

CharlotteT skrev 2025-03-09 13:27:43 följande:
    Är i vecka 6 (5+2). Jag började må illa redan en vecka efter ägglossning, men fick inget positivt förrän BIM+2 (typ 16 dagar efter ägglossning). Kanske var det progesteronet som spökade innan dess. 
    Just nu är det trötthet och illamående, men mår förvånansvärt bra. Är väldigt hanterbart! Med sonen mådde jag tre gånger värre plus ömma bröst och grym molvärk. 

Hoppas du slipper illamåendet, om annars att det blir en mild sådan! 

Ja men gud vad tidigt illamående! Men progressionet kan verkligen ställa till det. Skönt det är hanterbart i alla fall 🙏

• CharlotteT

Nu är illamåendet inte hanterbart längre 🤢 ska försöka be om xonvea på fredag när jag ska till barnmorskan. Fick det förra graviditeten och det enda som hjälpte något.

• Mattis94
    CharlotteT skrev 2025-03-10 17:18:02 följande:

Nu är illamåendet inte hanterbart längre 🤢 ska försöka be om xonvea på fredag när jag ska till barnmorskan. Fick det förra graviditeten och det enda som hjälpte något.

Åh men hoppas du får det utskrivet direkt 🙏 jag börjar känna av liiiite illamående.. hade mitt inskrivningsbesök idag och barnmorskan sa att det bara var att höra av sig direkt om det skulle vara så att illamåendet eskalerar. Fick tid för KUB 28 april, sååå långt bort ????
  • Junieverse

Kul att läsa hur det går för alla er andra ❤️ 

själv har jag haft ett par tuffa dagar med känslomässig berg och dalbana i bagaget. om jag tänker till har jag inte haft en riktig blödning, bara bruna flytningsr som knappt är mkt i Trosa eller trosskydd inget klart blod eller att det behövts binda. jag har också fått lite starkare test och nyligen ökning i veckor på CB till 2-3 så nu lever hoppet lite igen. 

pratat med min tidigare gyn om min upplevelse hos läkaren som gjorde ultraljudet som var så hemsk och de tycker vi inte ska lita på det och bara vara positiva. ska få komma till dem på måndag och jag hoppas av hela mitt hjärta att allt ser ok ut då 🙏🏻

• Mattis94
    Junieverse skrev 2025-03-12 18:49:40 följande:

Kul att läsa hur det går för alla er andra ❤️ 

själv har jag haft ett par tuffa dagar med känslomässig berg och dalbana i bagaget. om jag tänker till har jag inte haft en riktig blödning, bara bruna flytningsr som knappt är mkt i Trosa eller trosskydd inget klart blod eller att det behövts binda. jag har också fått lite starkare test och nyligen ökning i veckor på CB till 2-3 så nu lever hoppet lite igen. 

pratat med min tidigare gyn om min upplevelse hos läkaren som gjorde ultraljudet som var så hemsk och de tycker vi inte ska lita på det och bara vara positiva. ska få komma till dem på måndag och jag hoppas av hela mitt hjärta att allt ser ok ut då 🙏🏻

Det är ju jättepositivt med starkare test! Vi håller tummar och tår tills måndag! ❤️🙏 
  • Berry001

Hej!

Och grattis till alla!

Jag hoppar in här. Har beräknat bf 10/11 2025☺️

Om allt går vägen blir det mitt tredje barn.

Kul att följas åt❣️

• Kirrebo

Hejhej!
    Hoppar också in här 😊

Har bf 8/11 och är i v. 6 (5+4)

Gjorde min andra IVF-insättning den 21/2.

Mina symtom kommer och går och det gör mig gaaaalen. Har t.ex. knappt känt nått idag och det oroar mig så mkt. 

Har UL den 27/3 (7+4), längtar så mkt. 

Fint att följas åt och håller tummarna för alla. 

• Junieverse

Välkomna alla nya ❤️ grattis till plus! Hur mår alla? några symptom? Jag är rätt yr och har milda molvärkar till och från?

Jag fick 3+ på mitt CB veckoindikator idag, grät av glädje men vågar inte hoppas fullt ut förrens efter undersökningen på måndag. Den där läkarn förstörde verkligen allt för mig 🥹💔. Tror inte det har varit missfall iallafall längre eftersom det ändå ökat i över en vecka efter. Oroar mig nu för att det är utomkveds eller att det inte utvecklas i rätt takt. 

Längtar till måndag med både hopp och förskräckelse 😅

• Berry001
    Junieverse skrev 2025-03-14 10:22:02 följande:

Välkomna alla nya ❤️ grattis till plus! Hur mår alla? några symptom? Jag är rätt yr och har milda molvärkar till och från?

Jag fick 3+ på mitt CB veckoindikator idag, grät av glädje men vågar inte hoppas fullt ut förrens efter undersökningen på måndag. Den där läkarn förstörde verkligen allt för mig 🥹💔. Tror inte det har varit missfall iallafall längre eftersom det ändå ökat i över en vecka efter. Oroar mig nu för att det är utomkveds eller att det inte utvecklas i rätt takt. 

Längtar till måndag med både hopp och förskräckelse 😅

Åh fattar verkligen att det känns jobbigt. Men super med 3+ på CB ju!
  • Mattis94

Hej och grattis till alla nya! Så roligt att vi är så många :) 

Jag har verkligen fått illamående nu i v 7 (6+1). Kan inte dricka kaffe/koffeinfritt kaffe alls, så himla äckligt från en dag till en annan. Och illamåendet är lite latent hela tiden.. Fruktade att illamåendet skulle komma haha. Men positiva jag är glad för symptom och att saker händer!

Svar på tråden BF november 2025