Hur hantera pappans nya partner
Hej
Jag har nyss gått isär med barnets pappa (slutet av oktober). Vår dotter fyllde precis 3 år. Han var otrogen med en kollega. Som då också valde att gå isär med sin och flyttade ut på 1 vecka. Redan efter 2 veckor valde dem att introducerar min dotter för henne. Och jag är så arg för det här. Det var dåligt mellan oss och nästan slut. Även jag har träffat en ny, men känner inte att det är dags att introducera vårt barn redan. Vi står med hus och bilar ihop. Vill ha allt det löst innan. Vi har suttit i samtal på familjerådgivningen där hon inte rekommenderat att barnen träffar den nya så snabbt, man kan vänta ett tag. För är hon som skall vara full fokus. Och jag tycker det är bäst så.
Igår meddelade pappan att han tänkt flytta ihop med henne och hennes 2 barn så fort huset är sålt. Bad han att lugna sig för vår dotters skull. Idag tog han med henne till den nya igen, utan att ens berätta det för mig, igen. Jag känner mig så jävla överkörd. Är såklart mer problem. Men hur skall man hantera situationen?! Nästa vecka har vi ett samarbetssamtal med familjerätten. Och jag kommer såklart tagit upp detta. Vår dotter pratar fortfarande mycket om mamma och pappa ihop. . Tycker så synd om henne