• Anonym (Swazticar)

Rivieran på gaza

Trump tänker att usa ska äga Gazaremsan och förvandla det till en riviera eftersom det är beutiful real estate. Han tänker sig att människorna som bor där ska flytta till ett annat land.

Vad tror ni? Blir det fred då? Kommer usa att säkerställa allas säkerhet med deras stationerade armé? Var kommer pengarna från för att både omlokalisera alla till ett annat land och uppbyggnaden av den här rivieran? Varför skulle ett annat land vilja ha 2.1 miljoner flyktingar? Och varför skulle 2.1 miljoner människor gå med på detta frivilligt? Och är det här något som Trump väljare vill egentligen? Vad hände med americanism not globalism (ordet globalism brukar vara ett annat ord för judar f ö)
  • Svar på tråden Rivieran på gaza
  • KillBill

Som sagt, domen mot staten Israel kommer bli hård..

Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • Anonym (ABC)
    Padirac skrev 2025-03-30 12:07:15 följande:

Det är Ryssland och Trump med följare som stödjer det ryska anfallskriget.  Resten av världens demokratier stödjer Ukrainas försvar från att mördas, torteras och våldtas av ryska soldater.

Det är skrämmande de dessa två vid makten.
  • Anonym (Antiextremist)
    KillBill skrev 2025-03-31 22:05:11 följande:

Inte så hårt som den borde vara. Askyvärt av Israel och USA.
  • Anonym (Antiextremist)
    Anonym (retro) skrev 2025-03-31 08:37:25 följande:
    Och av de där 40 procenten så är en stor andel 15-17-åringar som rekryterats av Hamas och dött med vapen i hand.
    Det är lögn. De flesta dödade barn i Gaza är yngre än tonåringar, med en betydande andel under 12 år. Vittnesmål från sjukvårdspersonal beskriver att många barn mellan fem och tolv år har blivit skjutna i huvudet eller bröstet av krypskyttar. Många av de är skjutna två gånger. 
  • Cheers

Ett semesterparadis i Gaza typ franska rivieran? Nej det är för varmt. Tel Aviv t.ex.  är stekhett. En non-starter. 

• Mentat
    Cheers skrev 2025-04-01 06:47:01 följande:

Ett semesterparadis i Gaza typ franska rivieran? Nej det är för varmt. Tel Aviv t.ex.  är stekhett. En non-starter. 

Visserligen är idén genomidiotisk på många sätt men värme är inte ett av dem. Folk far till grekiska öarna, Antalaya och Hurghada just för att få värme. Jag skyr värmen som pesten, men tydligen är jag inte representativ.
  • Cheers
    Mentat skrev 2025-04-01 07:28:21 följande:
    Visserligen är idén genomidiotisk på många sätt men värme är inte ett av dem. Folk far till grekiska öarna, Antalaya och Hurghada just för att få värme. Jag skyr värmen som pesten, men tydligen är jag inte representativ.
    Det är skillnad på Levanten och de grekiska öarna.

jun-jul-aug

Naxos   24-26-27
    Tel Aviv 28-30-31

Dessutom höga värmetoppar i Tel Aviv med ökenvindar från öster
  • Mentat
    Cheers skrev 2025-04-01 07:37:17 följande:

jun-jul-aug

Naxos   24-26-27
    Tel Aviv 28-30-31

Och Hurghada...?
    Finns massor av människor som älskar 30°. Det är väl sådana som far till Thailand?
  • AndreaBD
    Cheers skrev 2025-04-01 07:37:17 följande:

jun-jul-aug

Naxos   24-26-27
    Tel Aviv 28-30-31

Precis. Och det kan vara väl över 40 grader på sommaren.  När jag var i Tel Aviv så var det 33 grader och det var odrägligt. 
  • Cheers
    AndreaBD skrev 2025-04-01 13:04:31 följande:
    Precis. Och det kan vara väl över 40 grader på sommaren.  När jag var i Tel Aviv så var det 33 grader och det var odrägligt. 
    Ja jag vet. Inte trevligt alls. Hett som f-n.

Obestämd 
  • Rataxes
    Nu blev det lite stelt i nyhetsredaktionerna hos (S)(V)T, Aftonlatrinen, Wolods Kräkheter, sagobloggar från debilvänstern osv.

Diskuterar inte med angivarkryp
  • Anonym (retro)
    KillBill skrev 2025-03-31 22:05:11 följande:

Källa: trust us bro'

• Anonym (retro)
    Cheers skrev 2025-04-01 06:47:01 följande:

Folk reser till både Hurghada och Eilat. Ett Hamas-fritt och välmående Gaza skulle inte vara annorlunda

• Rataxes

Jag är säker på att det fortfarande finns folk som tror på svamlet om "minst 50 000 döda civila". 

Jo, jag tycker att 13 åringar är barn, men ham-ass tycker annorlunda och beväpnar dem för att skickas ut mot IDF.

Bild

Diskuterar inte med angivarkryp
Svar på tråden Rivieran på gaza