• Anonym (NN)

BF Decemberbebisar 2025

Hej! 

Hittar ingen tråd för oss med BF December? vi får fantastiska julklappar 
    Räknar jag rätt så är mitt BF 3 december där i dagarna! 

V.5 hoppas hoppas hoppas!!! 🙏 

Jag hoppas på fler som ansluter till tråden så vi kan bolla och stötta varandra längs resan! 

• Svar på tråden BF Decemberbebisar 2025
  • Anonym (Glad tjej!!)
    Anonym (NN) skrev 2025-04-02 07:54:44 följande:

ja jag blev rätt ställd och super glad 🥰 
    jag börjar landa i att jag är gravid! Jag har inte vart gravid på 11 år så det är allt på nytt igen för mig 

men precis som du säger så vill man att tiden ska gå fort! Och låta magen växa och få börja känna det lilla knytet där i! 

hur känns det för dig? va erat planerat? Försökt länge? :) 

Åh vad spännande! Jag kan inte förstå att jag är gravid, känns helt surrealistiskt! 

Graviditeten var planerad och det tog sig redan på 3e försöket. Har längtat efter barn länge men aldrig känt att omständigheterna varit rätt. Jag pluggar fortfarande men vi kände att rätt tid är nu. 
    Dock så känner jag mig lite orolig och rädd för dem förändringar som kommer.😌

• Anonym (NN)

Va roligt med fler plus! Så spännande! 

jag har fått tid den 10/4 för inskrivning här. vill bara att tiden ska gå fort fort!  

• Anonym (Glad tjej!!)

Ja, så kul vi blir fler!
    Jag ringde den MVC som var närmast hem och nära sambons jobb. Fick tid den 23/4 för inskrivning. 

• Anonym (NN)

Jag har testat varje dag för att se om det blir mörkare (har missfall i bakgrunden) men det känns som det är väldigt starkt nu faktiskt så nu känner jag att det börjar landa att det här kan faktiskt hända! 🥰🥰🥰 ägglossningstestet för vetenskap för att se och jäklar var mörkt det va! 

ville dela med mig av min lättnad här! 🥰

• valkyrian

Hoppar in här! Plussade med 5:e barnet för snart två veckor sen på ÄL + 10 och har BF runt 4 december. Jag har bokat in ett tidigt ultraljud 15 april då jag hoppas få se ett litet hjärta slå, och inskrivning dagen efter. Känns som om jag varit gravid i en evighet trots att jag bara gick in i v 6 idag. Lätt illamående, vääääldigt förvirrad (min mobil ligger just nu i vagnen hos dotterns dagmamma, glömde mina varor i kassan igår med mera) och väldigt trött. Men inget jätteobehag än. 
    Är inte fast anställd på mitt jobb än, blir det i början av juli. Jag hoppas min arbetsgivare tänker långsiktigt. 

• Anonym (NN)
    valkyrian skrev 2025-04-03 10:23:42 följande:

Hoppar in här! Plussade med 5:e barnet för snart två veckor sen på ÄL + 10 och har BF runt 4 december. Jag har bokat in ett tidigt ultraljud 15 april då jag hoppas få se ett litet hjärta slå, och inskrivning dagen efter. Känns som om jag varit gravid i en evighet trots att jag bara gick in i v 6 idag. Lätt illamående, vääääldigt förvirrad (min mobil ligger just nu i vagnen hos dotterns dagmamma, glömde mina varor i kassan igår med mera) och väldigt trött. Men inget jätteobehag än. 
    Är inte fast anställd på mitt jobb än, blir det i början av juli. Jag hoppas min arbetsgivare tänker långsiktigt. 

Hej och välkommen! Va roligt! 🥰 och grattis! 

Bokade ni privat då? :) hos en privat klinik? 
    jag känner lika som du! Det går så långsamt! Vill att tiden ska gå fort fort fort! På alla delar av graviditeten! Samtidigt glömmer jag bort att stanna upp och njuta av att jag är inte ensam utan jag är 2 just nu 🥰🥰

• valkyrian
    Anonym (NN) skrev 2025-04-03 11:47:47 följande:

Hej och välkommen! Va roligt! 🥰 och grattis! 

Bokade ni privat då? :) hos en privat klinik? 
    jag känner lika som du! Det går så långsamt! Vill att tiden ska gå fort fort fort! På alla delar av graviditeten! Samtidigt glömmer jag bort att stanna upp och njuta av att jag är inte ensam utan jag är 2 just nu 🥰🥰

Ja det är en magisk känsla att aldrig vara ensam. Snart börjar ju hjärtat slå där inne också <3

Ja jag bokade det privat. Kostar 1000 kr, så det är värt det för mig. Stillade min oro jättemycket med min lilla 4:a. Vi kommer förmodligen boka privat NIPT också då jag är 36, blir 37 innan bebis kommer. 
  • Anonym (N)

Hej! Här är en till! 😊
    Plussade med en liten hoppsan förra torsdagen. Det blir nummer fem i ordningen här 🙈😅
    Bf 6 december om jag räknat rätt.

• Anonym (NN)
    Anonym (N) skrev 2025-04-04 08:07:51 följande:

Hej! Här är en till! 😊
    Plussade med en liten hoppsan förra torsdagen. Det blir nummer fem i ordningen här 🙈😅
    Bf 6 december om jag räknat rätt.

Men stort grattis!! 🥰 wow va roligt! Här är det nr 2 men det v 11 år sen jag födde dottern :p 

Hur mår alla Än så länge? :) fortfarande tidigt men ändå :) 
  • Anonym (N)
    Anonym (NN) skrev 2025-04-04 19:27:27 följande:
    Men stort grattis!! 🥰 wow va roligt! Här är det nr 2 men det v 11 år sen jag födde dottern :p 

Hur mår alla Än så länge? :) fortfarande tidigt men ändå :) 

Vad roligt att börja om! 🥰
    Storasyrran kommer säkert älska att hjälpa till. Jag mår för det mesta som vanligt. Lite smått illamående har börjat smyga sig på när det går för lång tid mellan måltiderna. Hur mår du? 

Der är lite dåligt drag i gruppen än så länge. Men det är kanske för att det är tidigt i månaden och många inte hunnit plussa ännu. Hoppas vi blir några fler! 😊

• Javas

Jag mår superbra, enda symptom är ömma bröst. Vecka 5 idag, tror att jag väntar ett par veckor till innan jag kontaktar bm och skriver in mig, är lite nojig att jinxa detta. När får man första ultraljudet? Det var så längesedan mina tidigare graviditeter, då var det endast kring vecka 20... 

• Enlite sladdis

Jag vågar nog ansluta mig hit. Har fått sååå svaga test nu igår och idag. Men idag har de ökat🙈 men jag är hoppfull. Hela min kropp skriker att jag är gravid. Dock för tidigt för digitalt.

Jag fick ett ma i januari så är så nervös att det ska bli lika nu. 

Jag är äldre, 36 och sambon 34. Vi hade inte planerat att vi skulle ha ett gemensamt barn utan kände att vi var väldigt nöjd med våra barn, men blev gravid ovetandes och efter de vändes allt.

Jag har 3 barn sedan innan. Mina stora är 15 och 18 år. Och en sladdis på 8. Han har ett barn sedan innan på 7 år med diagnoser som är väldigt krävande. Så självklart Har vi övervägt flera gånger, då vi ska mäkta med och kunna ge alla barn de som behövs.

Nu hoppas jag verkligen att denna lilla krabba vill stanna och växa sig stor

• Anonym (Glad tjej!!)

Jag är i v 5+1 idag och har sedan v3 känt av ett svagt illamående som kommer och går. Tycker det känns skönt att känna lite symtom då jag påminns om att jag är gravid 🥰 
    Känner också av att jag har lågt blodtryck. Svimmade igår och har lite yrsel nu. 

Vad har ni andra för symtom? 

Svar på tråden BF Decemberbebisar 2025