• sassa85

en ny tråd för oss som fått missfall

hej!
    jag fick missfall i vecka 8.
    jag tänkte att vi skulle kunna pratas vid och stötta varandra.
    hoppas på flera svar.

*kram*

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-09-04 20:35:39:
    Zebra71 mf v 9 (8+2)
    Viran75 mf v 9 (8+4)
    sassa85 mf v 9 (8+5)
    jam MF 3/8, v9 (8+0), BIM 1-4/9
    small talk MA v.11
    Janken mf v.9
    Ina 67 mf v 13
    Ebbelina, MA v 11 (10+5)
    delfin79 MF v.6 och v.9
    aicha80 MF 9/8 v7

• Svar på tråden en ny tråd för oss som fått missfall
  • Anonym

Hej på er!
    Vill börja med att ge er alla en stor styrkekram!

Jag tänkte passa på att fråga er en "detaljfråga" om man säger så. Jag har redan startat en tråd där jag inte fått så många svar så ni kan väl klicka in på den ifall ni vill hjälpa mig att stilla mina funderingar.

www.familjeliv.se/Forum-4-47/m12915993.html

Tack på förhand!

• jezz79

Fjärilsvinge: Jag tänker precis som du.Slutade blöda i fredags,efter ca 2 veckor. Vi kör oxå igång verkstan igen. Har dock inte testat älstickor.

• Fjärilsvinge

Ebbelina:
    Åhhh va skönt att du fick igång mensen så tidigt efter ma!!! Måste vara kalas att kroppen är återställd o funkar nu! Ja själv undrar man hur det ska gå...men vi kör på utan att invänta mens, sen så kommer den så ska jag inte böla fördet...utan bara ta nya tag.

Widoo:
    Usch va tråkigt! Inte kul, det är hemskt o jobbigt! Men livet går vidare...bara ta nya tag, men alla vi här inne vet ju hur det känns så det känns bra. Alla mina vänner o släkt fattar ju lixom inte el. försöker sig föstå va jag o min sambo gått igenom...det kommer en o annan kommentar ibland..Det är lättare att prata med dom som har gått igenom samma sak o vet hur det känns. Själv hade jag inte en aning om att det kunde vara så här fruktansvärt att få ett ma/mf.

sassa 85: Men usch då cystor??? Är det farligt på nått sätt el. vad gör man åt det? Låter inte kul...*kram om*

• Fjärilsvinge

jezz79:
    Japp det känns bra att man kan försöka lite ialf utan att invänta nån mens...man vet ju inte när den kommer ändå, så känner sig kroppen redo för att bli gravid igen så blir man det. Annars kommer tant röd o då får man bara ta nya tag! Känns lite pressande att testa med äl.stickor, men det är ju kul oxå på ett sätt ifal man skulle få stegring så vet man att chansen är större för att bli gravid.

• sassa85

Hej...cystor kan vara farligt om dom växer.
    Jag opererades för 4¨år sedan.
    Då var cystan stor som ett bebishuvud och hade snurrat sig 2 varv runt äggstocken.

• Ipomea

sassa85
    Åh va läskigt! Hoppas det går bra!

• sassa85

hej på er...hur är det med er?
    gjorde ett grav test idag för att mensen är försenad men det var inget plus...man vill ju bli gravid snart igen ...fick mittmf i juli...

• Fjärilsvinge

Sassa85: Hur många dar är mensen försenad? Har du haft en mens alltså innan el? Hmm.nja vem vet kanske det gömmer sig en liten i magen Prova med ett test ett par dar senare.

Ja alla vi ska minsann bli gravida!!! För det är sommarbebis som gäller nu!
    Har ej fått utslag på äl.testen ännu. Förväntar mig kanske inte att kroppen ska återställa sig nu, men inom en vecka till borde jag väl ännu få äl. Har gått snart 3 v. sen ma. 2 v. sen det sluta blöda. Vill vill o VILL bli gravid nu!!

• Janken

Jag har inte testat mig än, men jag har gått över mensen och jag är inte pluffsig som jag vanligtvis är runt mens. Men eftersom man är lite skraj efter MA har vi bestämt oss för att inte testa än på ett tag. Ju längre det dröjer innan vi vet desto längre dröjer det innan vi berättar. Min önskan är att ingen IRL ska få veta förrän efter VUL.

Hur tidigt har ni fått göra VUL?

• petityoplait

jag fick åka in till akuten i går för smärtor + feber och det visade sig att fosterrester låg kvar i livmodern efter skrapningen och så hade jag åkt på en livmoderstapp inflammation så nu skulle det ju bara fattas att jag blir steril på kuppen också
    mår ännu sämre nu trodde det var över liksom med skrapningen.

klart vi ska bli gravida alllihopa jag vill bara min kropp ska ställa sig till rätta igen så vi kan försöka igen när vi känner oss redo.

Svar på tråden en ny tråd för oss som fått missfall