Vi som har eller har barn med EDS 4
Oj vad många nya inlägg att läsa.
Har varit ute hela dagen och spelat och kollat på fotboll med barnen. Sedan gick vi en sväng igenom slottskogen påväg till spårvagnen och åt glass och kolla på sälarna och pingvinerna.
Senast idag stod jag och diskuterade med min mamma hur dåligt Nico mår på nätterna och hur dåligt han går. Han har blivit alldelles ostabil. Fick hans första specialskor i höstas och då blev han mycke bättre men nu har han blivit sämre igen. Ringde i veckan hab och frågade om knäortoser och om det fanns något för höfterna. Hon visste inte riktigt hon tyckte det var konstigt att Nico fått nya problem och att han blivit såpass sämre. Hon tyckte oxå det var konstigt att han hade ont i sin höft. Men det verkar ju som flera har problem med samma saker här.
Han har oxp blivit väldigt irriterad och trött.
Jag har samma problem som dig Viktoria, jag försöker sätta honom still för att han ska vila men så ser han sin lillasyster springa omkring och leka så är det kört. Det var lättare när hon var liten då var det inget roligar som lockade. Jag lät Nico börja kolla på tv när jag fick Nicos diagnos, och det är något som faktiskt kan funka en längre stund. Vi funderar oxå på att köp något slags tvspel till honom som han kan spela när han inte orkar vara så aktiv. Tv-spel och tv är faktiskt jätte bra att kocka med när dom behöver ha någon lugnare aktivitet. Men det verkar som om våren tar lite extra på våra barn. Finns det båda knärtoser och höftortoser, någon som hade det till sitt barn? Nico har redan handortose som han vägrar använda. Maria.