• Heeleena

Mitt spädbarn vägrar sova själv?!

Alla tips och råd mottages!
    Enda sen jag fick min Elsa den 5e Mars så har hon inte velat sova själv..

Hon somnar bara om man håller i henne, liggandes på bröstet eller ligger vid sidan av henne. Lägger man henne sedan i sängen så vaknar hon direkt!

Vad ska jag göra? Vet inte hur jag ska vänja av det här? Det funkar inte för varken mig eller min sambo att vi ska hålla i henne genom hela dagarna och nätterna!

Vad ska jag göra!?

• Svar på tråden Mitt spädbarn vägrar sova själv?!
  • Kazeer
    Taj skrev 2008-04-09 18:57:27 följande:
    Apropå grobag så har IKEA har sovpåsar i två olika storlekar...
    Lindex har också (åtminstone) en jättefin sovpåse.
    Gustav 2007.03.08 ♥ ME+KZE 2002.03.28
  • antonias mamma
    Amigos skrev 2008-04-09 15:57:25 följande:
    Tycker det är synd att en del väljer att hacka på henne istället för att hjälpa. Har ni inget snällt eller hjälpfullt att skriva så skriv då inget.
    Ja, jag håller med. Den här tråden är ett bara ett exempel i raden bland många, på hurudant forum detta är. Jag kan inte förstå hur folk tillåts klampa in i trådar med en aggressiv, attackerande och negeativ inställning redan i sitt första inlägg. Varför ska man svara alls om man bara vill vara spydig? Tacka vet jag stämningen på mitt "hemmaforum" :)

(Undras hur många minuter det tar nu innan nån kommer med ett bitchigt inlägg om att "Håll dig där då - vad gör du här om det är så skit?!)
  • Spexig

Tvärt om: Var är du hemma?

antonias mamma skrev 2008-04-09 19:41:48 följande:

Ja, jag håller med. Den här tråden är ett bara ett exempel i raden bland många, på hurudant forum detta är. Jag kan inte förstå hur folk tillåts klampa in i trådar med en aggressiv, attackerande och negeativ inställning redan i sitt första inlägg. Varför ska man svara alls om man bara vill vara spydig? Tacka vet jag stämningen på mitt "hemmaforum" :)(Undras hur många minuter det tar nu innan nån kommer med ett bitchigt inlägg om att "Håll dig där då - vad gör du här om det är så skit?!)
  • antonias mamma
    Spexig skrev 2008-04-09 19:43:47 följande:
    Tvärt om: Var är du hemma?
    På SHN-forumet.
  • Spexig

Adress?

antonias mamma skrev 2008-04-09 19:50:24 följande:

På SHN-forumet.
  • SchumiFerrari
    Heeleena skrev 2008-04-08 14:19:34 följande:
    Alla tips och råd mottages!Enda sen jag fick min Elsa den 5e Mars så har hon inte velat sova själv..Hon somnar bara om man håller i henne, liggandes på bröstet eller ligger vid sidan av henne. Lägger man henne sedan i sängen så vaknar hon direkt!Vad ska jag göra? Vet inte hur jag ska vänja av det här? Det funkar inte för varken mig eller min sambo att vi ska hålla i henne genom hela dagarna och nätterna! Vad ska jag göra!?
    Testa och lägg henne i bilstolen eller babysittern om ni har en sådan.. Annar så klar man att göra det mesta ändå faktiskt...
    *Älskade Noa*
  • antonias mamma
    Spexig skrev 2008-04-09 19:53:44 följande:
    Adress?antonias mamma skrev 2008-04-09 19:50:24 följande:
    Du kan kolla min presentation!
  • Cocco
    MammatillMeja skrev 2008-04-09 16:54:09 följande:
    lite OT men ska en sån liten skit verkligen behöva ACCEPTERA att ligga själv?
    jag vet inte vad du tycker men jag tyckte det var en rätt bra grej det där med mat. Och för få i sig själv mat behöver man ibland laga den och då kan det ju va bra om även en liten bebis kan ligga själv en stund.
    För min del var det inte tal om att bära nån bebis jag kunde knappt sitta eller gå efter 4 veckor.
  • Heeleena

Skrev detta inlägg igår, och var inte alls en tanke av att rent ut sagt få skit tillbaka! Min tanke var att få tips (och tack för de jag har fått!) om hur jag kunde få henne att sova själv? Med det menade jag att hon gärna får somna på mitt bröst, det är bland det bästa jag vet! Men jag behövde råd och hjälp hur hon sedan kunde ligga i sin säng och fortsätta sova?

Mitt största problem har varit på nätterna, jag kan inte varje natt ligga på rygg, i lite sittläge med en bebis på bröstet genom hela nätterna! Ni vet själva att man behöver ligga i olika positioner under sömnen, det funkar inte att ligga alldeles stilla på rygg, iaf inte för mig!

Men verkligen tack för er som väljer att hacka på en nybliven mamma. Trodde familjeliv var till för att få tips och råd.

• BymBym
    Heeleena skrev 2008-04-09 20:45:12 följande:
    Skrev detta inlägg igår, och var inte alls en tanke av att rent ut sagt få skit tillbaka! Min tanke var att få tips (och tack för de jag har fått!) om hur jag kunde få henne att sova själv? Med det menade jag att hon gärna får somna på mitt bröst, det är bland det bästa jag vet! Men jag behövde råd och hjälp hur hon sedan kunde ligga i sin säng och fortsätta sova?Mitt största problem har varit på nätterna, jag kan inte varje natt ligga på rygg, i lite sittläge med en bebis på bröstet genom hela nätterna! Ni vet själva att man behöver ligga i olika positioner under sömnen, det funkar inte att ligga alldeles stilla på rygg, iaf inte för mig! Men verkligen tack för er som väljer att hacka på en nybliven mamma. Trodde familjeliv var till för att få tips och råd.
    Tråkigt att det blev så här.... Jag skrev innan att jag var precis som du med första men coolare nu med andra. Men jag lämnade, dumt nog, inga tips....

Vi gjorde så här.... Jag ammade och så lade vi henne i hårdliften till vagnen när hon somnat. Den kunde man gunga så att hon förhoppningsvis sov vidare... Sen fick hon sova i den eller mellan oss på natten. Vi bäddade med samma saker så hon kände sig trygg. Senare när det var dags för spjälsäng flyttade vi med alla saker. Gick jättebra!

Lycka till
Svar på tråden Mitt spädbarn vägrar sova själv?!