Heeleena skrev 2008-04-09 20:45:12 följande:
Skrev detta inlägg igår, och var inte alls en tanke av att rent ut sagt få skit tillbaka! Min tanke var att få tips (och tack för de jag har fått!) om hur jag kunde få henne att sova själv? Med det menade jag att hon gärna får somna på mitt bröst, det är bland det bästa jag vet! Men jag behövde råd och hjälp hur hon sedan kunde ligga i sin säng och fortsätta sova?Mitt största problem har varit på nätterna, jag kan inte varje natt ligga på rygg, i lite sittläge med en bebis på bröstet genom hela nätterna! Ni vet själva att man behöver ligga i olika positioner under sömnen, det funkar inte att ligga alldeles stilla på rygg, iaf inte för mig! Men verkligen tack för er som väljer att hacka på en nybliven mamma. Trodde familjeliv var till för att få tips och råd.
Tråkigt att det blev så här.... Jag skrev innan att jag var precis som du med första men coolare nu med andra. Men jag lämnade, dumt nog, inga tips....
Vi gjorde så här.... Jag ammade och så lade vi henne i hårdliften till vagnen när hon somnat. Den kunde man gunga så att hon förhoppningsvis sov vidare... Sen fick hon sova i den eller mellan oss på natten. Vi bäddade med samma saker så hon kände sig trygg. Senare när det var dags för spjälsäng flyttade vi med alla saker. Gick jättebra!
Lycka till