• Eisa

Är förlossningen den värsta smärta du känt?

Ja, var den? Jag tycker inte den gjorde så fasligt ont. Ont, visst, men aldrig så att jag ville ge upp, skrika eller trodde jag skulle dö/gå av eller nåt sånt.

Inte den värsta smärtan jag känt.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är förlossningen den värsta smärta du känt?
  • Lily38

Jo förlossningarna var den värsta smärtan jag någonsin upplevt.. Huuuu... Jag ville kanske inte dö men det var inte långt därifrån :P. Första tog 36 timmar o var hemsk.. Sista förlossningen så bad jag att de snälla skulle ta ut honom för jag fixade inte mer men bm skrattade lite o sa att det går ju inte när barnet mår bra o allt.. Mjaa en timme senare blev det iallafall akut ks för sonen började må dåligt.. O jösses så ont jag hade efter det, ingen smärtlindring funkade första dygnet men förlossningen var ju hundra gånger värre ändå.. Så nää inga mer barn för mig..;)

• Pleco

Förlossningen var ju så mycket mer än bara fysisk smärta för min del. Hela grejen med att inte ha kontroll, främlingar som tog sig "friheter" med min kropp. Jag mådde psykiskt dåligt av att ligga där, och att samtidigt ha så vansinnigt ont. Fick inte heller smärtlindring när ungen skulle ut. Nä, den smärtsammaste upplevelsen är det iaf.
    Men där gick ju visserligen den värsta smärtan över när allt var klart.

När jag hade brutna revben och extrem hosta så handlade det om flera veckors obeskrivlig plåga. Det gjorde ont att andas till och med.

Jag vet inte, skulle inte rekommendera något av de två, till någon.

• Rani

Förlossningen var lättare än jag trott. Men eftersom jag varit förskonad från svåra åkommor och svår fysisk smärta i övrigt så var det fortfarande den värsta smärta jag känt.

• Rusina

Gallkramp var värre. Trust me........
    Jag tror man kan hantera förlossningssmärtor på ett annat sätt för man VET att de kommer att ta slut förr eller senare. Då jag låg med gallkramper och i början inte ens visste vad det var som var fel eller är/om det skulle gå över kändes hela situationen mycket svårare att hantera! 
    Dessutom kan man ju få en hel del finfina droger under förlossningen om man vill..... Cool

• Cadencee

Nej absolut inte. Blev förstoppad och hade sprickor i ändan i samband med förlossningen. DET gjorde mycket mer ont.

• Dragonball
    sophiie skrev 2013-02-22 13:25:07 följande:
    Gallstensanfallen jag har haft vinner med hästlängder!
    Nu har jag blivit snittad, inte fött barn, men kan tro dig. Hade gallstensanfall fyra timmar i snitt om dagen i två år och fick hepatit av sjukdomen innan de äntligen opererade bort skiten. Får fortfarande ont bara jag tittar på mat och det var flera år sedan nu. Fy fan. 

Att bli gravid veckan efter två magoperationer var dock inte att rekommendera. 
  • Dragonball
    Mingella skrev 2013-02-22 11:25:39 följande:
    Nej, förlossningen var inte det mest smärtsamma jag upplevt. Hade "bara" lite lustgas. Inte heller bedövning vid stygnen.

Den värsta smärta jag upplevt var amningen. Jag hade 0,5 cm breda köttsår rätt över hela bröstvårtan. Varje gång dottern sög sig fast så fick jag stå emot reflexen att kasta henne ifrån mig med alla krafter jag kunde hitta. Det var som det värsta skoskav du kan tänka dig - som du sen kör en kniv igenom och vrider runt.
    Jag bet min man i händerna, grät, gnisslade tänder, ville kräkas och kände mig allmänt sjuk.
    Fy faaan!
    Hellre tre förlossningar på raken än det...
    Förlåt om jag lägger värderingar i detta nu, men jag hoppas att du tog till ersättning? Låter farligt, ärligt talat.
  • honeybee78

Jo, för mig är det den värsta smärtan jag känt, men mina förlossningar har varierat stort i hur jag upplevt smärtan. Första var helt ok, visst det gjorde fasligt ont men det var hanterbart. Andra förlossningen var samma sak, fast den fixade jag helt själv (födde i bilen). Tredje förlossningen upplevde jag som värst, lång och jobbig och tillslut vad jag om ryggbedövning. För mig verkar det handla om hur trött jag är, ju tröttare desto ondare....

• fortsätt paddla

Nja. Att föda är ju inte riktigt samma smärta som att slå sig. Jag har fått pausa mellan värkarna och man vet vad som väntar. Man är lycklig samtidigt som man tror man ska dö.
    Jag föder hellre än att ha huvudvärk om jag säger så..
    Eftervärkarna när jag fött nr tre däremot. Nej, tack!

Svar på tråden Är förlossningen den värsta smärta du känt?