• Eisa

Är förlossningen den värsta smärta du känt?

Ja, var den? Jag tycker inte den gjorde så fasligt ont. Ont, visst, men aldrig så att jag ville ge upp, skrika eller trodde jag skulle dö/gå av eller nåt sånt.

Inte den värsta smärtan jag känt.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är förlossningen den värsta smärta du känt?
  • Sölve

Nej. 
    Den värsta smärtan jag upplevt är en livmoderinfektion efter en misslyckad skrapning i samband med missfall.
    Livmodern var proppfull med koagler efter en veckas stopp.  

• Niillis

Fast sen gjorde de fan ont efter infektion där nere vid stygnen också jag som inte har lukt sinne lukta ju ingen de på kk akut sa att de lukta riktigt förjävligt

• fluu

Nja.
    Egentligen är det väl den värsta smärtan,men jag upplevde det inte så eftersom jag aldrig blev rädd och jag visste att det kom en bebis ut av det.
    Dessutom hade jag ont i större delen av kroppen då och på något sätt tycker jag det är lättare att hantera än om det gör ont på en liten yta.

Jag lider av hortons huvudvärk,det är nästan värre! Mest för att man aldrig vet när det ska börja/sluta.

Jag har även opererats utan bedövning en gång,det var nog värst eftersom jag bara var 12 år och tyckte att det var läskigt.

Jag har nog rätt hög smärttröskel när det gäller fysisk smärta.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Afasi

För mig så har mensvärk, eftervärkarna och smärtorna dom första dagarna av amning varit värre än själva förlossningssmärtorna.

• oldy

Svar ja! Att krysta ut ungen gjorde hemskt ont men gick över snabbt.

Men ändå tycker jag inte det var så hemskt på nåt konstigt sätt, hade förväntat mig värre ändå.

• lövet2

Just då, vid 19 års ålder, var det den värsta smärta jag känt. Då hade jag inte prövat på särskilt mycket smärta i något sammanhang alls. Hade aldrig ens haft tandvärk ...

• AllaFrågor

För mig var det defintivt inte den värsta smärtan!
    Diskbråck är det värst jag känt även med smärtstillande.
    Födde dottern med endast lustgas stundtals tillgängligt, man får (eller jag fick) pauser mellan smärtan. Jag tycker konstant smärta är värre :)

• En blå giraff

Ja jag var faschinerad att man kunde ha så ont utan att dö. Så visst var det den värsta smärta jag upplevt. Värst var öppningsvärkarna mellan 4 till 8 cm, sedan fick jag eoidural.

• pojkens

nej, att få hornhinnan hyvlad var helt kalrt värre! kunde inte röra mig, inte ens en millimeter på två dygn utan att skrika rakt ut. 

Svar på tråden Är förlossningen den värsta smärta du känt?