• cloudberry79

Riktigt OVANLIGA namn i er släkt?

Har ni några riktigt, riktigt ovanliga namn i er släkt (alltså bakåt i ledet, inte era egna barns namn) som kommit upp i diskussionerna om ert eget barns namn? Min gammelmorfar hette VITALIS och det var ju rätt.. udda men ändå roligt. Dock fick sonen heta Leif VIDAR, så han har namnsdag idag!

LFG WOTLK
  • Svar på tråden Riktigt OVANLIGA namn i er släkt?
  • Helene m Olivia o Sigrid
    dio skrev 2008-07-09 19:05:42 följande:
    Runo, Vasti,
    Är du släkt med våra grannar månntro? (eller bara V nuförtiden då) Härlig tant!
    ♥ Olivia 031017 ♥ Sigrid 051003 ♥ Bäbis 080805 ♥
  • Elli47
    Zeelita skrev 2008-07-10 00:49:50 följande:
    morfar: Ewehans syster: Ainalängre bak i släkten:Carna/Karna (en hel del som hetat så)Eljena (MÅNGA)BeretaUnaKirstinaKjerstinaSidselaArrenaÄdelaEddlaJeppaMättaBengtaBollaHuldaBotildaGenevieveTorkel (många)Truen/truedLutzeEskeTrulsTueAgneHugoldAmbjörnTöreIngarKnut-caesarVad jag reagerar på är med att vissa använt samma namn igen om barnet dött tidigt så har de återanvänt namnet ibland,
    Zeelita... ang det där att återanvända namn, jo, folk gjorde så förr! Min svärmor t ex kommer från en stor familj och där fanns en flicka som hette Emma men hon dog som spädbarn och sen så småningom fick de en flicka som också fick heta Emma! Konstigt...
  • Kakan03

Min mamma sa i går att hennes farmor hette Lilly Kassebaj...

• Anfe

min mormors syster heter Darly, visste inte att dt ärs så ovanligt sen har min dotter efternamnet Bökberg och det är det bara hennes pappas släk som heter

• Leanbh
    tjötas skrev 2008-07-10 09:57:33 följande:
    Min syster heter Manilla.
    hihi det är ju huvudstaden i Filippinerna Är ni därifrån kanske?
  • 7barns mamma

Min farfar hette Napoleon,det är nog ganska ovanligt. Vår yngste son heter det som mellannamn.        

• tjötas
    Leanbh skrev 2008-07-10 17:57:33 följande:
    hihi det är ju huvudstaden i Filippinerna Är ni därifrån kanske?
    Nope! Manila är huvudstaden i filippinerna, stooor skillnad . det är faktiskt ett gammalt svenskt namn men väldigt ovanligt.
  • Cilla33

Min mormors pappa hette Sköld, inte precis vanligt va??? Och min farmor hette Beda, det har jag alltid tyckt varit ett konstigt namn- men nu har jag ju sett att det finn mycket konstigare namn Flört.

Svar på tråden Riktigt OVANLIGA namn i er släkt?