• cloudberry79

Riktigt OVANLIGA namn i er släkt?

Har ni några riktigt, riktigt ovanliga namn i er släkt (alltså bakåt i ledet, inte era egna barns namn) som kommit upp i diskussionerna om ert eget barns namn? Min gammelmorfar hette VITALIS och det var ju rätt.. udda men ändå roligt. Dock fick sonen heta Leif VIDAR, så han har namnsdag idag!

LFG WOTLK
  • Svar på tråden Riktigt OVANLIGA namn i er släkt?
  • Sencha
    Svar på #211
    kristinah skrev 2008-07-09 18:06:31 följande:
    juniper betyder slånbärdet är vad man gör gin på - brukar de dricka drinkar ofta kan nog namnet ha ramlat på dem från gin-flaskan
    Nej, juniper är en. (Enbuske, alltså.)
    Slån är en Prunus.
    Son född 2004; BF 11 juli
  • Ciccilionaa

Thomazine, inte så vanligt.

C

• Karl Fazer

Margoth (44 stycken enligt scb), min mormor, och Ragnvi (144 st)min farmor är ovanliga men inget som jag har övervägt till min dotter.

• YokohamaNr2
    Ciccilionaa skrev 2008-07-10 20:56:43 följande:
    Thomazine, inte så vanligt.C
    Ha ha min pappa heter Tomas och ville döpa mig till Tomasine men det satte mamma stopp för
  • SpecialK

Ungefär som kompisen som tyckte mina föräldrar skulle döpa min storasyster till Janoveva.. pappa heter Jan-Ove :-P

• Tilda Skruttan

Min mans farmor hette Antina i andra namn! Jga tycker det är jätte fint! Tyvärr visste vi inte det när vi döpte våran dotter

• soderblondie

min pappa heter Herlof i mellannamn! inte snyggt!

• leam

Min mormor hette Anna Olivia, vet inte om Oliva är SÅ ovanligt.
    En gymnasiekompis skulle ha hetat Styrbjörn om hon hade fötts som pojke (nu blev det Maria).
    Mitt ex hette Kurt, döpt efter en farbror som drunknade när han var i tioårsåldern.

• Tant Greta

Ryno hette en släkting till min sambo.

Svar på tråden Riktigt OVANLIGA namn i er släkt?