• cloudberry79

Riktigt OVANLIGA namn i er släkt?

Har ni några riktigt, riktigt ovanliga namn i er släkt (alltså bakåt i ledet, inte era egna barns namn) som kommit upp i diskussionerna om ert eget barns namn? Min gammelmorfar hette VITALIS och det var ju rätt.. udda men ändå roligt. Dock fick sonen heta Leif VIDAR, så han har namnsdag idag!

LFG WOTLK
  • Svar på tråden Riktigt OVANLIGA namn i er släkt?
  • Marlean

Härligt med ovanliga namn. Förr hette ju många kvinnor Bolla, ett namn som idag inte finns alls.

• bitte67

Eugenia, Antonia och Albertina är tre namn jag hittade några generationer tillbaka i min släkt. Inte så vanliga namn nu för tiden.

• bitte67
    bitte67 skrev 2012-02-26 20:15:20 följande:
    Eugenia, Antonia och Albertina är tre namn jag hittade några generationer tillbaka i min släkt. Inte så vanliga namn nu för tiden.
    Ett ännu ovanligare hittade jag nu: Berhardina

Mauritz och Antoinette hittade jag också.
  • NizzY

Gideon är bara såååå coolt ! och va skoj att någon faktiskt gillade Zenona... för under mina 40 år på jorden har jag enbart hör en enda kvinna bära det  namnet  med stolhet , mormor min både min mamma och min dotter har det som mellan namn dock och ibland ångrar jag att jag inte var modigare och gav det till tilltals namnet till min dotter 

• Änglatrollet

Ååååhhhh, vad vackert med Zenona!!!! Helt Underbart namn ju!!!! Jag vill ha en dotter som skall heta Zinnia. Synd att Zenona är för likt Pomona, som min dotter ju heter...Zinnia är inte helt olikt dock...Zenona såååå j-la vackert!!

NizzY: Varifrån kommer Zenona ifrån och vad betyder det?

• KiaL

Har inga i släkten som jag vet om med ovanliga namn.. Men  vet personer som heter/har hetat:

Ingert- kvinna
    Hadar- Man

• NizzY

Jag är väldigt osäker på var namnet har sitt ursprung men jag är jo född i Polen , vet tyvärr inte heller vad det betyder ..inte förren  nu har jag tänkt på hur lite jag egentligen vet om min mormor 
     men jag tänker ta reda på ett o annat och har jag svar på dina frågor så hör jag av mig =) 

Svar på tråden Riktigt OVANLIGA namn i er släkt?