• cloudberry79

Riktigt OVANLIGA namn i er släkt?

Har ni några riktigt, riktigt ovanliga namn i er släkt (alltså bakåt i ledet, inte era egna barns namn) som kommit upp i diskussionerna om ert eget barns namn? Min gammelmorfar hette VITALIS och det var ju rätt.. udda men ändå roligt. Dock fick sonen heta Leif VIDAR, så han har namnsdag idag!

LFG WOTLK
  • Svar på tråden Riktigt OVANLIGA namn i er släkt?
  • theea
    thanisa skrev 2012-06-01 15:12:07 följande:
    Jag har en fråga, hur uttalades namnet? Tänkte då det var en man om det uttalas som Rune och Sune men med ett J-ljud i början. Eller mer som om jag sett en flicka some hetat det, då skulle jag läsa som den engelska månaden istället. 

dom uttalade det som Sune eller Rune fast med J då Glad
  • Alvi

Jag har en bekant som uttalar sin June som "Juun". Det ska tydligen vara gammalsvenskt?

• Madame Mom

Sigfrid hette min farfar och min pappa efter honom..  Vet inte hur ovanligt det är, men jag känner i alla fall ingen som heter så...  :)

• Kayle

Vi har namne Royjina i vår släkt bl.a.

• emma ax

Såg på vårt släktträd för ett tag sedan och reagerade på namnet Rull, var tre stycken som haft det namnet.

Det var någon tidigare i tråden som tog upp namnet Aslög, det hette min talpedagog när jag var liten, har alltid tyckt att det varit fint!

• Maariiia

Min mormors farbröder hette Marino, Ottimar, Laurentius och Eugen. Födda i Sverige men det låter inte som några svenska namn precis :)

• Smileycat

Min man hade en släkting som hette Randi, det är norskt.. 
    De kallade alltid henne för tanti Randi, så i mååånga år så trodde alla barnen att hon hette så  

(¯`°?.¸ ღ♥ Älskade barn ♥ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Riktigt OVANLIGA namn i er släkt?