• xxmeyaxx

Kan min son bli bög om vi köper en spis till honom i julklapp?

Sitter och letar lite på olika leksakssidor efter julklappar till min son, som är 1 år.. Han är ju väldigt förtjust i leksaksspisen som finns på dagis och därför har jag och Kenneth pratat lite smått om vi kanske ska köpa en sådan till honom i julklapp.

Och då börjar folk vråla: 
    "Neeeej! Du kan inte köpa en spiiiis till din son! Då blir han ju bög!"
    eller..
    "En spis? Är inte det lite väl tjejigt? Köp honom en blå bil istället.."
    eller så..
    "Ja, men om du nu måste köpa en spis till pojken, köp en svart. Inte en röd! Och köp lite manliga tillbehör med.. Inga förkläden eller sådant.."

Då blir jag ju orolig. Ska jag köpa något sådant här.. eller kommer jag riskera att min son blir bög då. Vet inte om jag skulle klara av en sådan sak. Gråter

Min extra hjärna försvann. Den rann ut med bröstmjölken. Tuttarna är tomma nu. Damn!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-08 21:26

Ny tråd, då den här snart går ur..
    www.familjeliv.se/Forum-5-154/m42155444.html
  • Svar på tråden Kan min son bli bög om vi köper en spis till honom i julklapp?
  • Tovsan
    Dorian Ertymexx skrev 2008-12-28 12:28:21 följande:
    Tovsan skrev 2008-12-28 12:25:05 följande: Vem av oss?
    trådstartaren.. ska inte kommentera inlägget mer för då kommer jag få en varning med tanke på vad jag har på tungan just nu
    .?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?Juni bebis?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.
  • Senap
    Dorian Ertymexx skrev 2008-12-28 12:31:38 följande:
    h8him skrev 2008-12-28 12:29:46 följande: Japp. Så var det ju ute i naturen också. Om man gav en pojke en vedpinne blev han bög, gav man honom däremot en klubb-pinne för jakt så blev han en riktig man!
    Jajemen. Det är ren evolution.
    Men tyvärr tror ju inte alla på evolutionen och ger sina söner spisar. Fundersam
    Könsroller är ju viktiga.
    My sugar is raw
  • Lemonad

HERREGUD!
    Klart han inte blir bög för en sån sak!

Däremot "riskerar" ni att han utvecklar sin kreativitet, nyfikenhet och hjälpsamhet. Vojne vojne. Folk säger så mycket dumt.
    Min sambo lekte med dockhus när han var liten, och somliga trångsynta ojade sig då också - men han är knappast bög idag - jag är tjej.

Men! Vad spelar det för roll OM er son visar sig vara bög i framtiden? Han är ju er son lika mycket för det! Och ni älskar väl honom som han är!?

Fnys.
    Strunta i vad folk säger och ge killen spisen!

• Dorian Ertymexx

Tovsan skrev 2008-12-28 12:36:25 följande:

trådstartaren.. ska inte kommentera inlägget mer för då kommer jag få en varning med tanke på vad jag har på tungan just nu
    Jag blev också sur och förtvivlad, tills jag såg vart tråden ligger. Jag måste minnas att kolla vilket forum en tråd ligger i innan jag kreverar i framtiden... ;)
  • Themis

Lemonad: Och du har sett att tråden ligger i sandlådan och alltså inte är typ allvarlig liksom?

• Dorian Ertymexx

Shoegirl skrev 2008-12-28 12:36:28 följande:

Jajemen. Det är ren evolution.Men tyvärr tror ju inte alla på evolutionen och ger sina söner spisar. Könsroller är ju viktiga.
    Ja precis! Hur skulle det se ut om killar började dra runt med kort hår, började göra kvinnojobb och tjejer fick köra bil! Shit, det skulle bli rena kaoset!
  • Senap
    Svar på #1013
    Självklart  blir sonen bög om han får en spis. Läser folk inte tråden?
    Siamusen har tom tagit fram en obestriderlig rapport från Socialstyrelsen.

Annars blir jag besviken. Så som jag investerat i min sons framtid som premiärdrottning.
    My sugar is raw
  • Dorian Ertymexx

Shoegirl skrev 2008-12-28 12:40:57 följande:

Svar på #1013Självklart  blir sonen bög om han får en spis. Läser folk inte tråden? Siamusen har tom tagit fram en obestriderlig rapport från Socialstyrelsen.Annars blir jag besviken. Så som jag investerat i min sons framtid som premiärdrottning.
    Oj, vart är länken?
  • Lemonad

HAHAHA! Ooops, missade också var tråden ligger!

Men det är ju bra att man är på sin vakt, eller hur!

• Dorian Ertymexx

Lemonad skrev 2008-12-28 12:45:00 följande:

HAHAHA! Ooops, missade också var tråden ligger! Men det är ju bra att man är på sin vakt, eller hur!
    Japp. :)
Svar på tråden Kan min son bli bög om vi köper en spis till honom i julklapp?