• xxmeyaxx

Kan min son bli bög om vi köper en spis till honom i julklapp?

Sitter och letar lite på olika leksakssidor efter julklappar till min son, som är 1 år.. Han är ju väldigt förtjust i leksaksspisen som finns på dagis och därför har jag och Kenneth pratat lite smått om vi kanske ska köpa en sådan till honom i julklapp.

Och då börjar folk vråla: 
    "Neeeej! Du kan inte köpa en spiiiis till din son! Då blir han ju bög!"
    eller..
    "En spis? Är inte det lite väl tjejigt? Köp honom en blå bil istället.."
    eller så..
    "Ja, men om du nu måste köpa en spis till pojken, köp en svart. Inte en röd! Och köp lite manliga tillbehör med.. Inga förkläden eller sådant.."

Då blir jag ju orolig. Ska jag köpa något sådant här.. eller kommer jag riskera att min son blir bög då. Vet inte om jag skulle klara av en sådan sak. Gråter

Min extra hjärna försvann. Den rann ut med bröstmjölken. Tuttarna är tomma nu. Damn!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-08 21:26

Ny tråd, då den här snart går ur..
    www.familjeliv.se/Forum-5-154/m42155444.html
  • Svar på tråden Kan min son bli bög om vi köper en spis till honom i julklapp?
  • Senap
    Mina3godingar skrev 2008-12-27 14:21:00 följande:
    Oj, sorry! Missat att läsa det.... Antar att det redan är kört för min son att bli man nu då eftersom han gärna klär sig i rosa kläder och lagar mat.
    Kört vill jag inte säga. Utan mer Grattis! Min son envisas ju med att skruva med sin nya verktygslåda *surar*
    Men din son kommer säkert ha en helt lovande framtid som galadrottning, sömmerska, eller vad han nu vill bli. *avis*
    My sugar is raw
  • siamusen

Mina3godingar skrev 2008-12-27 14:21:00 följande:

Oj, sorry! Missat att läsa det....Antar att det redan är kört för min son att bli man nu då eftersom han gärna klär sig i rosa kläder och lagar mat.
    Alltså, bara för att man är fikus så betyder ju inte det att allt är kört. Han kan ju kanske bli duktig på något annat, typ at rita eller så.
  • Pelargonia

"Kan min son bli bög om vi köper en spis till honom i julklapp?"
    Nä, men kock!

xxmeyaxx skrev 2008-12-10 10:35:28 följande:
    Sitter och letar lite på olika leksakssidor efter julklappar till min son, som är 1 år.. Han är ju väldigt förtjust i leksaksspisen som finns på dagis och därför har jag och Kenneth pratat lite smått om vi kanske ska köpa en sådan till honom i julklapp.Och då börjar folk vråla: "Neeeej! Du kan inte köpa en spiiiis till din son! Då blir han ju bög!"eller.."En spis? Är inte det lite väl tjejigt? Köp honom en blå bil istället.."eller så.."Ja, men om du nu måste köpa en spis till pojken, köp en svart. Inte en röd! Och köp lite manliga tillbehör med.. Inga förkläden eller sådant.."Då blir jag ju orolig. Ska jag köpa något sådant här.. eller kommer jag riskera att min son blir bög då. Vet inte om jag skulle klara av en sådan sak.
  • Senap
    Pelargonia skrev 2008-12-27 14:27:03 följande:
    "Kan min son bli bög om vi köper en spis till honom i julklapp?" Nä, men kock!
    Ja, och de är bögar.
    My sugar is raw
  • Meduziz
    Censur skrev 2008-12-27 00:39:37 följande:
    jag är i farozonen redan eftersom mina barns mormors fru säkert komemr smitta av sig på dom!!! 
    Då får vi alla skicka våra ungar till dem så att de kan bli smittade! De kan börja ta inträde
    Mitt hjärta bubblar som poprocks i cola!
  • Alemonia

Nu har jag haft lite att läsa ikapp men måste komma med en kommentar om något som nämndes för ett tag sedan.

Bonden som söker MAN håller på med hästar. Bondelivet verkade bara kommit på köpet eftersom hästar är det som gäller så för att öka på sannolikheten kanske det är lämpligt att komplettera spisen med en leksakshäst samt tidiga ridlektioner?

• Meduziz

Ja du har väl sett på Brokeback mountain?
    Alla killar som rider är bögar! (våldsamma bögar dessutom. Ingen mjuk och romantisk sex där inte!)

Mitt hjärta bubblar som poprocks i cola!
  • Senap
    Svar på #957
    Vi har redan fastställt att min man är bög - men jag kan ju lägga till att han rider (liksom jag)
    Däremot så är han inte våldsam så det stämmer inte - det är bara Hollywood som hittar på.
    My sugar is raw
  • Censur

det HÖRS ju att man är bög om man rider....

How about a nice cup of shut the fuck up!?
  • Senap
    Censur skrev 2008-12-27 18:23:13 följande:
    det HÖRS ju att man är bög om man rider....
    Fyyy vad du är snuskig!!!! Hemlis
    /puritanen
    My sugar is raw
Svar på tråden Kan min son bli bög om vi köper en spis till honom i julklapp?