• xxmeyaxx

Kan min son bli bög om vi köper en spis till honom i julklapp?

Sitter och letar lite på olika leksakssidor efter julklappar till min son, som är 1 år.. Han är ju väldigt förtjust i leksaksspisen som finns på dagis och därför har jag och Kenneth pratat lite smått om vi kanske ska köpa en sådan till honom i julklapp.

Och då börjar folk vråla: 
    "Neeeej! Du kan inte köpa en spiiiis till din son! Då blir han ju bög!"
    eller..
    "En spis? Är inte det lite väl tjejigt? Köp honom en blå bil istället.."
    eller så..
    "Ja, men om du nu måste köpa en spis till pojken, köp en svart. Inte en röd! Och köp lite manliga tillbehör med.. Inga förkläden eller sådant.."

Då blir jag ju orolig. Ska jag köpa något sådant här.. eller kommer jag riskera att min son blir bög då. Vet inte om jag skulle klara av en sådan sak. Gråter

Min extra hjärna försvann. Den rann ut med bröstmjölken. Tuttarna är tomma nu. Damn!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-08 21:26

Ny tråd, då den här snart går ur..
    www.familjeliv.se/Forum-5-154/m42155444.html
  • Svar på tråden Kan min son bli bög om vi köper en spis till honom i julklapp?
  • Spartacus

bara om du köper ett tillhörande förkläde och grytlappar *ryyys*

håll dig till kockmössa så går det nog vägen!

• blev mamma 06

men hallå helt seriös fråga eller? Vadå genustänk?

ojojoj då hur ligger min son till; som är tre år han har både spis, förkläde, docka 2st till och med, dockvagn,potta till dockan, kökstillbehör,dammsugare, soppkvast....

Barn kommer alltid leka med det de tycker är roligt och inte det som vuxna anses vara "för tjejer/för killar". Dessa åsikter kommer endast från oss vuxna och som tyvärr tidsnog överförs till de små.

Barn lär sig och bearbetar det de ser och upplever i leken så det kanske betyder att han även ser att sin pappa ibland oxå lagar maten?!?

• siamusen

blev mamma 06 skrev 2009-02-17 21:48:58 följande:

men hallå helt seriös fråga eller? Vadå genustänk?ojojoj då hur ligger min son till; som är tre år han har både spis, förkläde, docka 2st till och med, dockvagn,potta till dockan, kökstillbehör,dammsugare, soppkvast....Barn kommer alltid leka med det de tycker är roligt och inte det som vuxna anses vara "för tjejer/för killar". Dessa åsikter kommer endast från oss vuxna och som tyvärr tidsnog överförs till de små.Barn lär sig och bearbetar det de ser och upplever i leken så det kanske betyder att han även ser att sin pappa ibland oxå lagar maten?!?
    Vad jag vet så är inte hennes sambo homo så varför skulle han laga mat?
  • lantmamman

siamusen skrev 2009-02-17 21:51:17 följande:

blev mamma 06 skrev 2009-02-17 21:48:58 följande: Vad jag vet så är inte hennes sambo homo så varför skulle han laga mat?

var går gränsen då? om min sambo vill tvätta, kan han bli bög då? det är ju kvinnans sak att tvätta, mensamtidigt är det ju mannen som ska sköta det tekniska. kanske om jag lägger in tvätten ? tvättmedel och han stänger luckan, väljer program och startar? fast... lite bögigt är det ju om han väljer rätt program och rätt grader.
  • Senap
    blev mamma 06 skrev 2009-02-17 21:48:58 följande: Vad jag vet så är inte hennes sambo homo så varför skulle han laga mat?
    Nej, däremot verkar det vara sonen som är bög.
    blev mamma 06 skrev 2009-02-17 21:48:58 följande:
    men hallå helt seriös fråga eller? Vadå genustänk? ojojoj då hur ligger min son till; som är tre år han har både spis, förkläde, docka 2st till och med, dockvagn,potta till dockan, kökstillbehör,dammsugare, soppkvast.... Barn kommer alltid leka med det de tycker är roligt och inte det som vuxna anses vara "för tjejer/för killar". Dessa åsikter kommer endast från oss vuxna och som tyvärr tidsnog överförs till de små. Barn lär sig och bearbetar det de ser och upplever i leken så det kanske betyder att han även ser att sin pappa ibland oxå lagar maten?!?
    Grattis till galadrottningen! Har ni tänkt ut något artistnamn än?
    Vi ska snart köpa symaskin också till vår son så han kan öva upp sina kunskaper. Man vill ju vara med och skapa nästa Lindarw - eller hur? .-)
    My sugar is raw
  • siamusen

lantmamman skrev 2009-02-17 21:55:44 följande:

var går gränsen då? om min sambo vill tvätta, kan han bli bög då? det är ju kvinnans sak att tvätta, mensamtidigt är det ju mannen som ska sköta det tekniska. kanske om jag lägger in tvätten ? tvättmedel och han stänger luckan, väljer program och startar? fast... lite bögigt är det ju om han väljer rätt program och rätt grader.
    Alltsa, om han VILL tvätta sa är det ju inte fråga OM han är bög utan snarare NÄR han ska byta kôn.
  • Senap
    lantmamman skrev 2009-02-17 21:55:44 följande:
    siamusen skrev 2009-02-17 21:51:17 följande: var går gränsen då? om min sambo vill tvätta, kan han bli bög då? det är ju kvinnans sak att tvätta, mensamtidigt är det ju mannen som ska sköta det tekniska. kanske om jag lägger in tvätten ? tvättmedel och han stänger luckan, väljer program och startar? fast... lite bögigt är det ju om han väljer rätt program och rätt grader.
    Min man är solklar bög. Han kan inte laga mat för fem öre men han gillar inte fotboll - har inte ens lagt in Canal plus sportkanaler
    Den enda sport han ägnar sig åt är ridsport.
    Queer liksom! Men det är skönt att ha sällskap i stallet på kvällarna
    My sugar is raw
  • xxmeyaxx

illa illa

« Feel the magic of Meya »
  • mezzershmidth

My gadh!.. vilken fråga.. klart han blir bög, se bara på gordon ramsy

• xxmeyaxx
    mezzershmidth skrev 2009-02-17 22:15:53 följande:
    My gadh!.. vilken fråga.. klart han blir bög, se bara på gordon ramsy
    exakt min mening!
    « Feel the magic of Meya »
Svar på tråden Kan min son bli bög om vi köper en spis till honom i julklapp?