• xxmeyaxx

Kan min son bli bög om vi köper en spis till honom i julklapp?

Sitter och letar lite på olika leksakssidor efter julklappar till min son, som är 1 år.. Han är ju väldigt förtjust i leksaksspisen som finns på dagis och därför har jag och Kenneth pratat lite smått om vi kanske ska köpa en sådan till honom i julklapp.

Och då börjar folk vråla: 
    "Neeeej! Du kan inte köpa en spiiiis till din son! Då blir han ju bög!"
    eller..
    "En spis? Är inte det lite väl tjejigt? Köp honom en blå bil istället.."
    eller så..
    "Ja, men om du nu måste köpa en spis till pojken, köp en svart. Inte en röd! Och köp lite manliga tillbehör med.. Inga förkläden eller sådant.."

Då blir jag ju orolig. Ska jag köpa något sådant här.. eller kommer jag riskera att min son blir bög då. Vet inte om jag skulle klara av en sådan sak. Gråter

Min extra hjärna försvann. Den rann ut med bröstmjölken. Tuttarna är tomma nu. Damn!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-08 21:26

Ny tråd, då den här snart går ur..
    www.familjeliv.se/Forum-5-154/m42155444.html
  • Svar på tråden Kan min son bli bög om vi köper en spis till honom i julklapp?
  • Vipera
    Svar på #1520
    Klart din man är bög!! Märkligt att inte ens du förstår det, han kan ju förtränga det men du?
    Min fru vill också ha barn som tur var (hon ville egentligen innan mig men vi karlar är ju lite tröga, liksom våddå, vi har ju typ fyra redan...). Då är vi tre som vill om inte din man vill, för då blir vi fyra{#lang_emotions_wink}.
    Har inte teamet kommit ännu menar du? Märkligt, eftersom vi här i tråden går helt på deras rapport så anmäler vi såklart avvikelser som din och då SKALL du hämtas!!
    Vill ha en dotter men ännu hellre, ett barn...
  • NinnaBus

Vår äldsta son fick en spis när han var knappt 2 år. Den har varit mycket använd av både honom och hans lillebror.
    Han har även min gamla dockvagn + dockor.
    Käpphästar...
    m.m.
    Självklart har han även bilar...
    I julas stod en docksäng högst upp på önskelistan så det fick han (fyllde 5 år nu i februari).
    Han åker till stallet och rider en gång i veckan och han älskar att pyssla.
    Det är hans intressen. Han väljer vad han vill göra och vi stöttar honom.
    Inte tror jag att han kommer att bli bög för att vi neutraliserar leksakerna... Däremot har han alltid varit mycket omtyckt som lekkamrat av både pojkar och flickor. Han har ju aldrig varit rädd för att leka olika lekar...
    Lillebror har haft precis samma tillgång till samma leksaker och är mer bufflig och väljer de lite hårdare lekarna.
    Olika personer, olika intressen.
    Storebror pratar ofta om att han ska bli pappa när han blir stor och skaffa en egen tjej...
    Homosexuell, det tror jag att det är något man föds som, inte nåt man blir av yttre påverkan...

• Badgirl
    Svar på #1521
    Oki doki, ja, du har säkert rätt. Jag är rätt avvikande rakt av, så det är nog bäst de hämtar mig omedelbums

Förresten, stör mig på att "signaturerna" i botten inte utmärks på något sätt så att man ser att den inte hör till inlägget. Trodde det var något du skrev, därav kommentaren om det
  • Badgirl
    Svar på #1523
    Apropå socialstyrelsen, så har jag haft problem med flera leveranser den här veckan... Skulle fått en boxer och någons man jag köpt, men den ena hade inte blivit skickad och den andra hamnade på någon annans trapp..

Ändå bor jag mitt i stan
  • Vipera
    Svar på #1523
    Men "signaturerna" är ju typ skuggade o i annan färg? Men det gör inget, en välkommen fläkt att du kopplade ihop att vi båda vill ha barn bara{#lang_emotions_baby}
    Begriper inte att de inte hämtat dig än, avvikare måste ju "fixas" det ansåg ju redan paret Myrdahl!
  • Badgirl
    Svar på #1525
    Nepp, inte i min version, måste vara någon fel inställning här.... Hos mig ser signaturerna ut att vara med i inlägget, ytterligare ett skäl att bli "fixad"?

"Paret Myrdal" är det någon organisation jag bör akta mig för??
    Jag känner mig lugn i mitt fort, ingenting hittar fram till mig

• Vipera
    Svar på #1526
    Paret Myrdal är en föregångare till socialstyrelsens åsikt om att röda leksaksspisar ger bög. Myrdal var tidigt inne på att "fixa" avvikande och att det var statens ansvar att så hände, inte den korkade individen som inte förstår sitt eget bästa. Då du inte ens inser att din man är bög och inte ens själv påverkades av en röd spis så, ja,{#lang_emotions_wink} du förstår ju inte...
  • Poison Girl

Haha! Åh herregud jag var tvungen att försäkra mig om att tråden låg där den låg...

• Senap
    Poison Girl skrev 2009-03-08 10:26:20 följande:
    Haha! Åh herregud jag var tvungen att försäkra mig om att tråden låg där den låg...
    Vaddå då? {#lang_emotions_dreamer}
    My sugar is raw
  • Poison Girl
    Svar på #1529
    Jag hann bli en smula mörkrädd först...
Svar på tråden Kan min son bli bög om vi köper en spis till honom i julklapp?