• xxmeyaxx

Kan min son bli bög om vi köper en spis till honom i julklapp?

Sitter och letar lite på olika leksakssidor efter julklappar till min son, som är 1 år.. Han är ju väldigt förtjust i leksaksspisen som finns på dagis och därför har jag och Kenneth pratat lite smått om vi kanske ska köpa en sådan till honom i julklapp.

Och då börjar folk vråla: 
    "Neeeej! Du kan inte köpa en spiiiis till din son! Då blir han ju bög!"
    eller..
    "En spis? Är inte det lite väl tjejigt? Köp honom en blå bil istället.."
    eller så..
    "Ja, men om du nu måste köpa en spis till pojken, köp en svart. Inte en röd! Och köp lite manliga tillbehör med.. Inga förkläden eller sådant.."

Då blir jag ju orolig. Ska jag köpa något sådant här.. eller kommer jag riskera att min son blir bög då. Vet inte om jag skulle klara av en sådan sak. Gråter

Min extra hjärna försvann. Den rann ut med bröstmjölken. Tuttarna är tomma nu. Damn!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-08 21:26

Ny tråd, då den här snart går ur..
    www.familjeliv.se/Forum-5-154/m42155444.html
  • Svar på tråden Kan min son bli bög om vi köper en spis till honom i julklapp?
  • Kaprifolen

Tokfrjant skrev 2008-12-10 13:42:10 följande:

Bertil Falukorv var kul den också, synd att hon klarade att hålla masken!
  • Tokfrjant

Aaa.. Synd också att hon inte höll en mask!

Kaprifolen skrev 2008-12-10 13:47:37 följande:
    Tokfrjant skrev 2008-12-10 13:42:10 följande:
    Bertil Falukorv var kul den också, synd att hon klarade att hålla masken!
  • Mentolist

PigeonP skrev 2008-12-10 13:45:44 följande:

Mentolist skrev 2008-12-10 13:42:02 följande:
    Elstöt? Dte är väl lite elakt?Jag kör med vissselpipa, blåser en gång när han gör något bra och två gånger när han gör något dåligt. Försöker att inte prata med min son för mycket, för det är också rätt omanligt att prata.Så fort han närmar sig en spis eller en docka blir det två blås direkt!
    Kanske man skulle övergå till visselpipa?
    Du har fullständigt rätt, samtal är till för kvinnor, mesar och bögar! Jag lär min son att de enda ljud han behöver frambringa i en diskussion är orden "Öh?", "Va?", "Suck" samt någon enstaka rapning för att verkligen understryka sitt ointresse för ömsesidig kommunikation!
  • siamusen

xxmeyaxx skrev 2008-12-10 13:46:15 följande:

Haha!! Jag tänkte på det nu också. Halva FL lär väl undra nu.
    Har de nog gjort lânge iofs
  • Jazza

Mentolist skrev 2008-12-10 13:42:02 följande:
    Elstöt? Dte är väl lite elakt?Jag kör med vissselpipa, blåser en gång när han gör något bra och två gånger när han gör något dåligt. Försöker att inte prata med min son för mycket, för det är också rätt omanligt att prata.Så fort han närmar sig en spis eller en docka blir det två blås direkt!
    Pigeon: Stop it!! Tänk när han blir stor och de frågar varför han blivit gay.. Så säger han: Well, I got used to all the blowing when I was naughty, so....
  • Skogsflikkan

Självklart kommer han bli bög om ni köper en spis till honom. Klart som korvspad ju!

• FreeForAll

Jazza skrev 2008-12-10 13:51:58 följande:

Pigeon: Stop it!! Tänk när han blir stor och de frågar varför han blivit gay.. Så säger han: Well, I got used to all the blowing when I was naughty, so....
    Fan också! Ska gå över till elstötar på en gång!
  • Jazza

PigeonP skrev 2008-12-10 13:56:33 följande:

Jazza skrev 2008-12-10 13:51:58 följande:
    Fan också! Ska gå över till elstötar på en gång!
    Akta dig nu, bara, så han inte börjar med breakdance.... då är det kört för er!
  • Kaprifolen

Alemonia skrev 2008-12-10 13:45:01 följande:

Tack ni förgyller dagen för mig!! Vilket behövs då jag har ont i halsen.När jag nu läst om detta med spisar så funderar jag om det kanske inte börjar tidigare än så. Börjar bli rädd att valet av vagnsfärg (svart och mintblå) kan göra min lilla dotter lesbisk *orlig*. Att hon ska få en spis så snart hon kan stå är ju givet men blir inte det lite sent?
    Syndikalist blir hon i alla fall, men den mintblåa, det kanske lindrar effekten så hon inte våldsam syndikalist kanske?

Jag undrar då osökt om min dotter blir en militant vegan då jag har en grön vagn???
  • Nazeeya

xxmeyaxx skrev 2008-12-10 10:46:40 följande:

Förstår du hur många kvinnor som kommer älska din sons ben? Och vara avundsjuka? Plus att du får gratis biljetter till alla hans shower.
    Ja, jag vet! Det är heeeelt suveränt. Och förhoppningsvis blir han som Christer Lindarw och kan sy mig kläder med pälsboa och paljetter!
Svar på tråden Kan min son bli bög om vi köper en spis till honom i julklapp?