• Gisse the one and only

Glassigaste tråden i historien!!! Välkomna:-D

Välkomna alla glassar. Snart stänger våran tråd, här är den nya

Gisse

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-12-16 10:03:41:
    Ny tråd, denna försvinner den 21:a dec.

Välkomna!!!

www.familjeliv.se/Forum-5-67/m5986275.html

• Svar på tråden Glassigaste tråden i historien!!! Välkomna:-D
  • Piaf

Yohanna:

Jag ska sitta här vid den här datorn (eleverna har ju lov, så jag är ganska ledig ) fram tills klockan blir 13.00. Då ska jag hoppa på min cykel och cykla iväg och ta celllprov . Sen så kommer jag tillbaka hit och sätta mig här igen .

Sen ska jag hem och sluta fred med min kära sambo innan han ger sig iväg till sina kompisar. Och sen kommer förmodligen en (gravid) kompis hem till mig ikväll

Lite så ser min dag ut

• Piaf

Tinto:
    Jag är på jobbet och är frisk.

Ska inte sticka under stol med att jag är ganska påverkad av att ha legat så dålig, men är på gång. Cykelturen till jobbet efter den lite stressiga morgonen med Tristan hade jag kunnat hoppa över

Läget själv? Blir det bra med all rensning

• Tintomara

Junija: Skönt att höra! Här är det ok. Vi har ju varit sjuka i ca två veckor och det är först idag som jag känner att jag är mig själv igen.

Piaf: Vet hur det är, svårt att ta det lugnt! Jodå utrensningen går finfint. Har fyllt 5 sopsäckar med kläder och textil + 5 papperskassar med samma innehåll. Nu har vi flera TOMMA skåp och hyllor, helt underbart. Inte klar ännu, men det går åt rätt håll i alla fall. By the way, gillade din historia från en mans dagbok!

• Junija

Tinto: Jobbigt att ni varit sjuka. Vi har tack och lov hållit oss friska här...

Vad är det du rensar förresten?

• Tintomara

Junija: Hjärnan! Nä, skämt åsido, jag började fredagseftermiddagen med att dra ut ALLT från alla garderober och hyllor. Är så trött på att vi inte får plats med det vi använder för att vi har fullt med saker som vi inte använder. Så det åker till Saronkyrkans loppis idag.

• fru bengtsson

Tintomara: Visst är det _härligt_ att rensa, och sedan bli lika glad varje gång man öppnar ett skåp och inte bli anfallen av någon grej som tryckts in fast det inte finns plats egentligen?! Jag rensade i vårt (lilla!) kök häromdagen och slängde 3 proppfulla bärkassar med bara SKRÄP!!! Fattar inte varför vi sparar på så mycket onödigt...

• Piaf

Tintomara:

Jasså ni har också varit sjuka .
    Ja det är inte kul alls.
    När man inte har krafter och ska ta hand om småbarn så blir det ganska tufft helt enkelt.

Ja men du, KUL, det finns visst de som INTE uppskattar den där texten lika mycket

Visst är det härligt med utrensning!!
    Är du en sån som syr?

Jag har nämligen för första ggn i mitt liv fått lust att inhandla en symaskin Det känns liksom helt rätt Det kan inte bli nu, ekonomiskt, men det finns med på min lista (du vet den där listan som bara blir längre och längre och ALDRIG når ett slut )

• Junija

Tinto: Shit! Om jag skulle rensa min hjärna så skulle fem containrar bli överfulla på en kvart

Vi kommer också rensa nu inför flytten. Det ska bli såååå skönt!!!!

• fru bengtsson

Junija: Jag har inte riktigt fattat var ni ska flytta.... *rodnar och skäms* Hus eller?

• Tintomara

Fb: Ja, det är härligt att kunna öppna ett skåp och kunna plocka ut det man vill ha!

Junija: Ja passa på nu när ni ska flytta. Gud så skönt att "starta om" ett hem utan en massa skit!

Piaf: Ja, jag syr då och då. Men i och med att det har varit så rörigt och jobbigt att ta fram symaskinen så har jag inte orkat på länge. Själv köpte jag en begagnad Husqvarna maskin för 13 år sen och den är superbra. Den hade stått i en slöjdsal på någon mellanstadieskola. Kan rekommendera att köpa en sån för de servas regelbundet, sen kan de ju ha lite märken och så men det spelar ju inte så stor roll. Köp inte en alltför avancerad, det är lockande men sällan man använder alla finesser!

Svar på tråden Glassigaste tråden i historien!!! Välkomna:-D