• Gisse the one and only

Glassigaste tråden i historien!!! Välkomna:-D

Välkomna alla glassar. Snart stänger våran tråd, här är den nya

Gisse

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-12-16 10:03:41:
    Ny tråd, denna försvinner den 21:a dec.

Välkomna!!!

www.familjeliv.se/Forum-5-67/m5986275.html

• Svar på tråden Glassigaste tråden i historien!!! Välkomna:-D
  • fru bengtsson

Sofie: Han får ingenting! Vi har precis köpt en ny digitalkamera och kom överens om att det får bli julklappen till varandra. Eventuelt blir det ngot litet, bara från barnen för att det ska bli ett paket iaf. Han gillar poker, hockey och saker till köket, så det är inga problem att hitta något till honom faktiskt...

Junija: Hemligheten ligger i att redan från början bestämma sig för att inte bli stressad, ta på sig en tunn jacka bara och sedan belöna sig själv med gott fika, ett nytt läppglans elle så efteråt!

• cotton

He he, jag har alla klappar klara. Blev klar i början på december. Har tidigare år varit med om att allt jag velat köpa varit slut i rätt storlek, färg eller märke... så nu köper jag för november (och en del för oktober)lönen för att slippa det. December ägnar jag åt att baka, mysa, köpa julpynt och små bonusklappar...

• Sofie75

Cotton: Du är ju så förnuftig så jag tappar ord för vad jag skulle säga.....

Lär mig hur man gör för att bli som dig!

Jag är idel öra!

• Junija

Fru B: Ahaa Det låter ju trevligt som belöning. Får ta en tripp in på fiket och dricka lite varm choklad tillsammans med lilldamen på fredag eftermiddag då (då räknar jag kallt med att vara klar). Dessutom ska jag dricka min choklad iförd mitt nya läppglans

• fru bengtsson

Junija: Fast det största och bästa knepet är att lämna barn och otåliga män hemma...!

Cotton: Det känns faktiskt inte så överraskande att du är klar! Du verkar vara organiserad och strukturerad - raka motsatsen till mig alltså!

• Sofie75

FruB: Vi har inte köpt paket till varandra på flera år, men nu förra året och tror det var förrförra så har vi börjat göra det igen.
    Men det känns som man vill det för barnen vill ju ge ngt också.
    Men en digikamera tillsammans var ju perfekt.
    Radera för guds skull inte korten sen bara som jag lyckades med!
    Kändes så oerhört trist.

Men det där var ju ett fint tips.
    Unna sig själv ngt när man ändå var i farten och handlade.
    En fika och läppglans...
    Helt rätt!

• Sofie75

Tycker också att cotton känns som du beskriver FruB.

Det kanske ska bli mitt nyårslöfte?
    Att ha som mål att inte vara stressad, hysterisk, oplanerad, och alltid ute i sista sekund.
    Utan planera, ta det lungt och fint och inte hetsa upp sig.

Usch, i lördags på tjejmiddagen så spelade vi Tabu (himla kul spel) och jag skulle förklara ord på tid till en sävlig människa som inte förstod mig alls.
    Jag gestikulerade, skrek och blev helt hyyyyysterisk!!
    Herregud så man håller på alltså.

Tänka vilken dröm att vara ostressad, lugn och harmonisk!

Ja, för mig är det jättehöga mål...

• Junija

Fru B: Problemet är just att Sambo inte är hemma och jag vill inte vänta till sista veckan innan jul, för då är det KAOS på stan....

• cotton

He he, Sofie, det är erfarenhet!

Och så ja, tyvärr kanske, så har Fru B rätt, jag är ganska organiserad och strukturerad av mig... och så blev jag så oerhört frustrerad förr i tiden när allt man ville köpa var slut!

Idag var det så dimmigt i Göteborg (är) att när jag skulle ta vagnen i morse, såg jag bara ljusen kommande... självaste "fordonet" såg jag inte förrän det precis stannade vid hållplatsen. LÄSKIGT!

• fru bengtsson

Junija: Då finns det bara en sak som gäller - mutor! Muta hejdlöst med fika och ett besök på leksaksaffären när ni är klara! Givetvis korv och festis som ett trevligt avbrott mitt på hållet för att hålla blodsockeret och humöret på en bra nivå!

Nädå, skoja bara. Det kommer säkert att gå jättebra!

Svar på tråden Glassigaste tråden i historien!!! Välkomna:-D