Inlägg från: CurlyRed |Visa alla inlägg
  • CurlyRed

Vi på CvL fortsättningen

05.30 fortfarande ett hääärligt PLUS!!! Whiiihoooooo !!!! Nu blir det att åka direkt till BM före jobbet-:)!! Någon som vet om man kan köra drop in på mamma Mia o be att få ta blodprov? Hihihi efter 4,5 år av försök så har vi aldrig kommit hit...hur gör man nu ?? Vilka blodprov borde jag be o ta för i kolla hormon värden...?? Pregesteron och estrogen nivå? Vilken tur att vi redan har en Gyn tid bokad den 11e! Ska ju eg gå igenom immun testerna, men nu kanske vi fan få göra ett UL med Såååå lycklig idag!!!!! Håll tummarna för oss ...

• CurlyRed

Tack söta ni!!! Myran - Får försöka vårdcentralen i veckan. För på mama Mia och på serafens mvc så vägrade de, såg inget behov om urintest var positivt. Har dock börjat känna mer symptom idag, varit smått illamående hela dan... Men det kan jag lätt stå ut med i 9 mån om det behövs

• CurlyRed

Tack Anlo det känns fantastiskt, otroligt overkligt och väldigt nervöst!! Jag fick ju plus väldigt tidigt, redan RD 11 (& 13 & 15 . Så jag är ju bara i V4+ 3 än. Dvs allt kan ju hända än... Vågar inte riktigt ens säga för mig själv att jag är gravid... Men 11e jan är 1a VUL, får se om vi kan se ngt (V5+3). När såg du hjärtat första gången? Låter såååå härligt m ditt nykära liv m Elsa och Arvid!! Hoppas så att det nu kommer regna plus här i tråden!!!!

• CurlyRed

Ja ni kanske såg tiden jag postade... Så ok, ett symptom har jag jag är grymt kissnödig på nätterna, varit uppe 2g redan inatt. Och när det blir runt kl 5 så är det omöjligt att somna om. Men det kan jag leva med, tack o lov för iPhone surfning i sängen

• CurlyRed

Tack Anlo och Proppen! Var och lämnade blodprov för HCG igår så nu är det klart tills Gyn besöket på ons. Hade även en remiss på standard hormon proverna som ska tas dag 2. Typ TSH, AMH, LH etc, eftersom vår Aten läkare ville ha nya resultat innan vi börjar utredningen där. Nu lyckades vi ju bli gravida på immuno medicinerna, men kommer ändå fortsätta utredningen där, så vi får en säker graviditet. Dag 2 skulle nämligen varit igår, smidigt va ! Så nu är det dubbelt spännande den 11e: Aten prov resultat, HCG, hormonprov resultat och kanske VUL om Gyn gör det så tidigt. Även om man bara ser hinnsäckar vill vi ju se om det är 1 eller 2 ... Men om man ser 2 har båda " fäst" då, eller kan man sen ändå få hjärtslag på 1? Dvs hur fort stöter kroppen bort den ena (om man inte sett ngt spår i trosan)?? Någon som vet som återfört 2 och blivit gravid med en eller två?

• CurlyRed

Tack Proppens och Pp08! Ja vi blir såååå glada för 1 2 hade varit helt galet underbart Är faktiskt just nu mest lycklig över mitt första plus på alla år, dvs att jag KAN bli gravid och att vi hittat orsaken till att det fäst nu efter alla år av "oförklarlig barnlöshet" som diagnos av 2 IVF kliniker! Känner mig stark att gå vidare även om det här skulle bli missfall för jag vet var jag ska vända mig och vilka mediciner som funkar!! Känns underbart bara det !! Önskar sååå att alla här i tråden ska få plus nu tidigt 2012!!! Drakens år, starkaste asiatiska astrologiens tecknet och allt! Kram och ha en skön helg! Vi ska strax ut m vänner på promenad m våffla som fika!

• CurlyRed

Välkommen till världens bästa tråd Pölsan! CVL är bra, vi gjorde en IVF och en FET som tyvärr misslyckades. Men vi fick positivt bemötande från alla sköterskor och läkare. Sen behövde vi lite mer medicin för att lyckas men det får man ta med sin Gyn, för CVL brukar inte va så öppna till stödmediciner vad jag hört, men det är väl samma som alla svenska kliniker. CFC i Köpenhamn verkar annars vara mest poppis här i trådarna, men ni kanske redan bestämt er för CVL? Lycka till!!

• CurlyRed

Officiell TD idag och fick precis "gravid 3+" på CB's digitala test ! Så nu är det bara att vänta till läkarbesöket på onsdag! Ha en härlig dag i solen alla!!

• CurlyRed

Tack Marwin och Susie, vad rara ni är !! Ja jag har flera nedräkningar nu... nu på onsdag är första mötet m min gyn, som inte ens vet än att det blivit Plus... Skulle ändå dit för blodprovs resultat. Vet inte om han går med på att göra VUL, är bara i v5+3 på ons... Men jag är ju så för...b nyfiken.... Är det en eller två...? Så jag måste ändå fråga när jag ändå är där... Sen om inget jobbigt händer är det inskrivning hos BM den 24e jan och sen VUL hos dom veckan efter. Idag ringde jag Ackis och gav grav besked och BM blev sååå glad för vår skull, var riktigt mysigt samtal (efter att ha ringt 5 st m negativa resultat tidigare...)

• CurlyRed

Susie, blir alltid lika varm inombords när jag läser om ert liv !!! Det bara lyser kärlek och lycka mellan raderna! Marwin vad tiden går fort, helt otroligt! Vi ruvade ju samtidigt och nu är Simon så stor redan! Ullis - stort grattis till fint VUL !

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen