Inlägg från: myran6801 |Visa alla inlägg
  • myran6801

Vi på CvL fortsättningen

Susie, du är fantastisk Blir alltid lika glad när jag läser din peppning!!!! I helgen försökte jag att fokusera på annnat och inte grotta ner mig alltför mkt i ruvandet. Vi var borta både lördag och söndag kväll på middagar. För en gångs skull erbjöd jag mig att köra hem efter så min man fick njuta av gott vin. Skönt att träffa andra och äta gott och skratta mycket. Idag är jag på ruvdag 7 och känner lite menskänsla liksom i magen. Men som sagt ska försöka att inte analysera mera {#emotions_dlg.flower} Det som är positivt denna gång är iallafall att jag ännu inte känt av någon UVI vilket jag har gjort alla de andra gångerna. Det kanske hjälpte att ta antibiotika i förebyggande efter ÄP. Hoppas hoppas, det vore skönt att slippa det den här gången. I hela processen är verkligen ruvningen tärande och urjobbig.
    Kram M Hjärta

• myran6801

Susie, är det positivt med mensvärk???? Jag är livrädd att mensen redan är påväg. Hur ska jag förklara, öm i nedre delen av magen lite som växtvärk kanske eller molande värk precis som jag brukar ha vid mens eller några dagar innan. Usch jag vågar inte tro något försöker bara att fokusera på andra saker och jobbet även om det är näst intill omöjligt Flört
    Hur mår lilla prinsessan? Äter och sover hon som hon ska? Det måste vara helt underbart med lillpluttisen Nalle
    Vi hörs snart sötaste vännen, stor kram

• myran6801

curly, otroligt att man inte kan hålla sig från att analysera.......jag försöker också! Vad duktig du är som tränat det är säkert nyttigt att sätta fart på blodcirkulationen. Själv sitter jag uppkrupen i soffan och ska snart goffa te och smörgåsar.

pp08, hur har det gått för dig?

• myran6801
    pp08 skrev 2011-01-25 11:00:23 följande:
    Har varit på nytt VUL i måndags.

Vid VUL i lördags var ju äggblåsorna av olika storlekar, inte så hög e2 blodvärde.  (1st 20mm, 4st 10-14mm, 5st 6-9mm). De mindre hade nu vuxit bra och hela 6st. som redan var 20mm, och sedan flera mindre. Alla växer som de ska Totalt blir det då 8 sprutdagar med 300IE menopur, 4 med orgalutran. (verkar som det är så min kropp fungerar ca 7-8 sprutdagar och mellan 6-9 ägg som går att plocka vid ÄP).

Pregnylsprutan idag och ÄP på torsdag (valde att inte göra ÄP redan på onsdag eftersom jag har haft så många omogna ägg vid tidigare försök). Nu hoppas vi på fina och mogna ägg.

frågade läkaren om eventuell långtidsodling, men han sa att de har bäst statistik vid 2dagars embryo (fast han var inte helt negativt mot långtidsodling, beror på antal ägg). Nu när ÄP är planerat på torsdag passar mig 2dagars odling och ET på lördag bäst, så vi kör nog på det vanliga. Men vill gärna ha 2st. tillbaka om det finns 2st på dag2.
    Vilket bra resultat, nu håller vi tummarna på att du får tbx snart! Kram M
  • myran6801
    Susie skrev 2011-01-25 13:33:13 följande:
    MYRAN & CURLY{#emotions_dlg.flower}Hur har ni det? Fortsätter värken hos er båda?
    Gud va jag e spänd och vad jag håller tummarna, vet inte hur många gånger jag har uppdaterat sidan idag i hopp om uppdatering från er
    Kram till er båda! 
    Hej vännen, måste nog säga att jag inte känner så mkt nu. Vet inte om det var gaser i magen som kändes, svårt att avgöra. Ikväll skall jag på teatern med en tjejkompis. Ska bli skönt att göra något annat än att bara vänta...
    Härligt att lilltjejen mår bra men vad jobbit att du inte får sova och vila. Men du är tuff, det klarar du!!!! kram vännen
  • myran6801

kram på er alla vänner, det var nyttigt för mig att gå ut igårkväll och tänka på ngt annat och få skratta
    imorse mådde jag pyton i magen och har fått lite flytningar som jag tyvärr brukar ha innan mens ;-( usch jag hatar verkligen den här ruvartiden, blä blä....Det enda som är positivt är att jag inte har UVI som jag har haft alla gånger tidigare, alltid något. Vid tidigare IVF har jag fått mens mellan RD12-16. Idag är det RD 10. Ha en fin dag allesammans. kram M

• myran6801

Hej alla! Har just kommit hem från frisören och känner mig såååå fin Idag har jag inte känt av magen alls, vet inte om det är ett bra eller dåligt tecken. Börjar bli nojjig nu när ruvningen har hållit på ett tag, tror att mensen kommit hela tiden. Imorgonkväll ska jag ut med jobbet, det skingrar tankarna ett tag.

Hoppas det går bra för alla er andra. Kramar M

• myran6801
    Gråter kom lite blod på pappret imorse. Igår morse kom det också lite men då valde jag att inte tro det var så men verkligheten kom ikapp mig idag. Otäckt att man känner sin kropp så väl, har haft en olustkänsla som sagt mig att det inte gått vägen. Idag ska vi ha ett stort event med jobbet efter arbetstid men jag vet i f...n om jag orkar. Just nu vill jag bara krypa ner i sängen och dra täcket över mig. Måste nog inse faktum min ägg är kass.

CurlyRed, ang vaggisarna jag har tagit dem där bak denna gång och håller med dig de är inte kul där heller men funkar ändå bäst om man jmf de andra alternativen.  

Kram, M
  • myran6801

Tack söta vänner för uppmuntrande ord och ni ska veta hur mkt jag uppskattar er alla Hjärta Vill inte låte pessimistisk men jag känner min kropp vid det här laget och det ser mörkt ut Gråter Det hjälper inte att jag är jätte fin i håret och har klätt mig snyggt idag Flört J....la sk.t har jag bara lust att ropa just nu men då skulle väl mina kollegor hoppa högt på sina platser och undra vad som hänt med mig. Nä det är väl bara bita ihop och vara duktig flicka som vanligt, bitter nä inte jag ......... kram

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen