• Nenne666

Min mamma va 12 år när hon fick min bror....

saltabanditen skrev 2010-05-30 02:30:36 följande:
    Jag har faktiskt läst något om det där så det skulle kunna stämma.Och för alla som tror att världen inte existerade före internet ska försöka tänka på att nätet som vi känner det inte är äldre än 10-15 år. Försök tänk efter när ni kopplade upp er första gången. 1995 var det ovanligt att det fanns dator i hemmen och internet kunde människor inte begripa vad det var.Har ingen scannat in eller skrivit av böckerna finns det inte publicerat.Det är inte alltför många som scannar in rekordböcker för att andra inte orkar kräla iväg till biblan.Så ni som tror att google är en modern gud som har alla svar - ni är toklurade.
    Vad har du läst om?

Och ja...resten stämmer överrens med vad jag har hört och det stör mig med...att man inte kan få allt via nätet.
  • Nenne666
    WTslyna skrev 2010-05-30 02:37:52 följande:
    JA, jag vet vem dom är!
    Vad?
  • Nenne666
    saltabanditen skrev 2010-05-30 02:41:34 följande:
    I någon papperstidning någon gång.Vill man ha "allt" på nätet får man fixa det själv, så länge som det inte bryter mot en radda lagar... Därav kruxet idag, och det ska vi vara glada för...
    Mm, JAg stöter på en del folk i gbg trakten som känner igen min historia ibland....som har läst om oss. Dom gånger jag väljer å säga nåt...
  • Nenne666
    BillyX skrev 2010-05-30 02:40:37 följande:
    Hur då? Alltså, det är inte helt otroligt att nån får barn när de är 12 år gamla. Det är liksom inget man går ut med i tidningarna i alla fall, det kan ju ligga nåt tragiskt bakom. Nu säger ju TS att hennes mamma VAR med i medierna men det hade lika gärna kunnat vara nåt som man inte ville göra offentligt just pga. hennes låga ålder. Vore ändå intressant om det fanns nån artikel eller så om dem...
    Det va inte meningen detta skulle komma ut....det låg nå jobbigt bakom, därför ville jag kliva ut, för att jag själv en dag vill berätta.'''

Om jag orkar.
  • Nenne666

Jag vill faktist ha ett eget underlag för vad jag sjäv säger...om jag ska fortsätta å berätta om detta, så behävs det och jag VILL prata om det.

Jag vill man ska tro mig oxå...

Hur gör man på statsrkiven, måste jag gå dit  bläddra, eller kan jag ringa å få deras hjälp?

Låter så krångligt när det ligger där.

• Nenne666
    tickfuckintack skrev 2010-05-30 02:53:44 följande:
    precis, kan man söka på mitt namn..och få upp en blogg om just det ämnet som man skrev i samn´band med mitt namn. SÅ ska det finnas på google..om det finns i en rekordbok! Speciellt om hon va så ung..man hittar ju andra gamla sån fakta, om folk i USA bl.a..
    Jo, det e väldigt blandat.... Och jag undrar ju själv varför inte just detta finns. Det vart stort på sin tid... Hm.

Jag har undrat i flera år varför en 14 åring står som sveriges yngsta mamma när jag VET att min morsa va det 71 som 12 år.

Vad ska man göra för att gå vidare å få underlag för det, jag vill ju yttra mig om det å då måste jag ha underlag, för att inte råka ut för den misstron jag råkat ut för ikväll, Med all rätt iofs...jag hade vart likadan, ifrågasätta.....det ska man göra.
  • Nenne666
    tickfuckintack skrev 2010-05-30 02:53:44 följande:
    precis, kan man söka på mitt namn..och få upp en blogg om just det ämnet som man skrev i samn´band med mitt namn. SÅ ska det finnas på google..om det finns i en rekordbok! Speciellt om hon va så ung..man hittar ju andra gamla sån fakta, om folk i USA bl.a..
    Ååh, vad jobbigt....

Min familj finns inte på nätet...tyvärr. Mer jobbigt för mig eftersom det ligger i mitt intresse, jag får göra nåt åt det å söka infon å länka in det....
  • Nenne666
    Krätchen skrev 2010-05-30 03:01:04 följande:
    Kontakta kompisen med rekordboken?
    Men han va karl som va bäng som jag kämpade för å göra mig av med...tyvärr.
  • Nenne666
    giftgrodan skrev 2010-05-30 03:03:24 följande:
    Var står det att en 14-åring är Sveriges yngsta mamma?
    När jag har sökt, för länge sen iofs, då har jag googlat på 'sveriges yngsta mamma' och då har det kommit upp.

Men jag har inte sökt idag, det va ett tag sen...
  • Nenne666
    enny signatur skrev 2010-05-30 03:02:12 följande:
    yngsta mamman var 14? Jag har svårt att tro det bara. jag har träffat 14åriga mammor och 15åriga råder de tju ingen brist på så yngr elär väl finnas.
    Hmm...jo, det lär va rätt missvisande det där förstår jag. Det lär finnas ett mörkertal.
Svar på tråden Min mamma va 12 år när hon fick min bror....