• Sun74

Ruvardag 17

Hej!
    Jag är på ruvardag 17 med testdag imorgon på dag 18. Ingen mens eller blödning ännu. Anledningen till att jag inte vågar hoppas är att jag tjuvtestade negativt RD13. Är det någon som varit i liknande situation?
    Detta är min andra IVF (ET sist, nu FET). Förra gången började mensen lite grann på RD15 och mer ordentligt RD16. Usch, det här är ju värsta psykiska terrorn!
    Jag har haft "mensvärk" till och från under hela ruvartiden. Lite ömma bröstvårtor, men inte i själva brösten. De senaste dagarna har det tillkommit illamående från och till under dagen. Ska jag våga hoppas?? Den enda skillnaden från förra gången är att det är FET i stället för ET och att jag förutom 2 progesteron vagitorier/dag även tar 3 tabletter Femanest (östrogentabletter) per dag.

• Svar på tråden Ruvardag 17
  • pippilott
    Sun74 skrev 2010-06-10 19:22:20 följande:
    Det är min andra IVF. Första gången tog jag bara vagitorier 2 per/dag, fast då var det ju ET nu FET, därav östrogentabletterna tror jag.  

Man får försöka lita på att läkarna vet vad de gör, men visst kan det kännas osäkert när kliniker gör så olika! Var befinner du dig i behandlingen? Har du gjort flera behandlingar? Innan dessa två IVF gjorde jag 7 hormonbehandlingar (först med tablett Pergotime, sen med sprutor Puregon) i hopp om att få igång ägglossning och fixa det utan IVF. Några ggr fick jag ägglossning, men det blev inget ändå, därefter blev det IVF. Positivt i eländet är att jag har hört att PCO:are ofta har fina ägg, en stor äggreserv och ägg längre upp i åldrarna (statistiskt sett alltså, det är förstås individuellt)!
    Jo,jag litar på min läkare, hon är superduktig!! men man blir lite fundersam ja!
    Jag är påruvardag 3, hade ET på måndag. Är ¨vår första riktiga IVF, vi har också haft, tror det var 5 ronder med pergotime, enkel och dubbel dos..det hände inget...men vi fick aldrig puregon förre vi var på IVF-kliniken...konstigt det också, att du fick det innan och jag inte...!jaja, jag vet iallafall att min förra läkare var ett riktigt miffo, som gjorde att hela processen tok 3 år, som egentligen bara ska ta 1,5 år...
    Jag har också hört det om PCO-are, men man vet ju aldrig, är ju individuellt det också..och när jag då läser om alla som får ut över 15-25 ägg vid ÄP, och jag fick 5...då blir jag ännu mer fundersam...hmm...borde inte jag med PCO fått fler än "vanliga" kvinnor? fint att vi kan få ägg längre upp i åldrarna, men det hjälper inte mig nu....!! om du förstår, vilket jag nästan till hundra tror du gör! Flört
  • mammaNena
    Sun74 skrev 2010-06-10 19:00:51 följande:
    Kanske ska tillägga att jag har PCO-S och problem med ägglossning på naturlig väg, vilket kan vara anledningen till extra hormondoser.
    jag har oxå PCO och ingen egen äl, så jag tror ändå mer på att det är olika från klinik till klinik! vilken går du på?
    Jag hade TD på RD 17 kom jag på nu, och testade plus först på dag 15. har bilder i mitt galleri på testen, och det som är svagast ( inte "spökstrecket" dock) är det från dag 15 och dagen innan det hade jag fått neg.
    Jag behövde som tur va bara göra 1 IVF och han ligger här nu, 5 veckor gammal
  • Lilli77
    Sun74 skrev 2010-06-10 19:29:33 följande:
    Lilli77: Åh vad jag hoppas att det ska gå bra när ni försökt så många gånger. Att du i alla fall har blivit gravid en gång bådar gott som jag förstått det, då kan du bli gravid, även om det förstås var tråkigt att höra att det blev missfall.

Hur kommer det sig att ni satt in två embryon? Jag skulle gärna göra det (jag är tvilling själv, så det känns helt naturligt!), men jag förstår att det inte är rutin, utan att det krävs särskilda skäl. Eller det kanske också varierar från klinik till klinik. Om det här inte lyckas har jag två embryon kvar i frysen och jag skulle gärna sätta in båda två om jag fick! Men först hoppas jag förstås på morgondagen. Tack för stödet!
    Tack söta du! Förresten, jag missförstod nog dig i ditt första svar till mig. Jag trodde att du var ironisk när du skrev "tack för uppmuntran". Inte alltid sa lätt över internet

Vi bor utomlands och här har de inte alls samma regler när det gäller ett eller tva embryon. Pa kliniken jag gar nu kan de i vissa fall sâtta in tre om de är av dalig kvalitet Förvånad

Jag hoppas oxa pa morgondagen för dig, och att ni kan använda frysisarna till syskon!
  • pippilott
    mammaNena skrev 2010-06-10 19:44:39 följande:
    jag har oxå PCO och ingen egen äl, så jag tror ändå mer på att det är olika från klinik till klinik! vilken går du på?
    Jag hade TD på RD 17 kom jag på nu, och testade plus först på dag 15. har bilder i mitt galleri på testen, och det som är svagast ( inte "spökstrecket" dock) är det från dag 15 och dagen innan det hade jag fått neg.
    Jag behövde som tur va bara göra 1 IVF och han ligger här nu, 5 veckor gammal
    GRATTIS!!! Va kul för dig, och inspiration till oss andra!!!
  • Sun74

Helenas83: Vad roligt att det gick så bra för dig! Det är uppmuntrande varje gång någon lyckas genom IVF. Och att du testade plus på dag 15 betyder väl att alla inte visar plus så tidigt, vilket bådar gott för mig, men vi får se!

Lilli77: Det är klart jag inte var ironisk, jag tyckte det du skrev var uppmuntrande! Vilket land bor du i? Vad gäller med priser och sånt eller får du genom sjukvården?

Pippilott: Då hoppas jag ni lyckas på första försöket, vissa gör faktiskt det!! Fy vad trist att höra om en läkare som drar ut så på tiden.  Varje månad känns ju viktig. Jag är själv ganska sur på min klinik som är privat i Stockholm och som tog över ett år på sig att skicka remiss till landstingsfinansierat IVF på Huddinge. Först när vi hållt på och harva i över ett år så skrev de remissen, och då är det över 1½ års kö på Huddinge! Fatta att man blir förbannad. Om de skickat remissen direkt  hade vi varit framme i kön den här sommaren, nu är vi framme hösten 2011! Vi har alltså betalat ett IVF själva hittills plus en FET. Vi har två kvar i frysen, så jag antar att vi tar dem om detta inte lyckas nu. Sen får vi se. Går du privat eller via landsting? Lycka till i alla fall!

• Lilli77

Sun, just nu bor vi Polen pga min mans jobb. Det här försöket har vi betalt själv. Alla tidigare försök har vi gjort i Paris och de var gratis. Man har rätt till 4 IVF + FET. Har tva IVF försök kvar där, + tva i frysen. Men det blev lite för stressigt med alla resor (det tva sista försöket gjorde vi i Paris fast vi egentligen bodde här). 

Hoppas verkligen pa positivt besked för dig imorgon!!  

• pippilott

ja, vi sto i den kön, i 1,5 år....+ at vi hade pucko läkarn, exact samma som din, kanske var samma läkare!!!så vi är äntligen framme nu!!! fick dock ¨lyxiga valet att välja FC, men landstinget betalar, så det känns väldigt lyxigt!! Landstinget ville snabba på köerna, så man fick välja!! jag har hört så mycket konstigt om huddinge, så hoppades att vi inte skulle komma dit...vart går ni nu på er privata? vi tänkte köra på landstinget först, o sen betala när vi måste...!

• mammaNena
    Lilli77 skrev 2010-06-10 21:10:22 följande:
    Sun, just nu bor vi Polen pga min mans jobb. Det här försöket har vi betalt själv. Alla tidigare försök har vi gjort i Paris och de var gratis. Man har rätt till 4 IVF + FET. Har tva IVF försök kvar där, + tva i frysen. Men det blev lite för stressigt med alla resor (det tva sista försöket gjorde vi i Paris fast vi egentligen bodde här). 

Hoppas verkligen pa positivt besked för dig imorgon!!  
    Får man fråga vad ivf:et kostade i polen? vi betalade oxå själva och det blev ca 25000 inkl. medicinerna.  och då hade vi rabatt iom att vi gjorde på distans från varberg.
  • Lilli77
    mammaNena skrev 2010-06-10 21:38:08 följande:
    Får man fråga vad ivf:et kostade i polen? vi betalade oxå själva och det blev ca 25000 inkl. medicinerna.  och då hade vi rabatt iom att vi gjorde på distans från varberg.
    Helena, visst kan du det! ca 23 000 gick det pa inklusive medecinerna (inget högkostnadskort eller liknande tyvärr). Medecinerna är verkligen en stor kostnad. Men det far det ju vara värt Var gick du nagonstans?
  • gwendelyn

Sun74:

Ja, jag är fortfarande gravid. V.14 idag. Men det tog oss nästan 4 år.. Olika behandlingar innan IVF, första ivf tog det inte, andra blev jag gravid men fick MA, upptäktes på vul på kliniken.. Och nu tredje gången tickade ett hjärta.. Blev överstimulerad så jag låg på sjukhus med i några dagar..

Svar på tråden Ruvardag 17