• Fruttan2

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej på er! Jag är en av dem som tjuvläser er tråd lite då och då Jag tycker, precis som någon annan påpekade, att nivån på diskussionerna är hög, intressant och trevlig. Jag har inte vågat ge mig tillkänna för att ni kanske tycker att jag är rena ungdomen... blir ju bara 38 i september Men nu kunde jag inte hålla mig längre... jag får fortsätta tjuvläsa annars, inga problem! 

Vi håller på med syskonförsök. Dottern kom till genom IVF 2008 och nu håller jag på med spray för syskonförsök nr 2. Syskonförsök nr 1 resulterade i ett ET och två FET, men inget +. Det var i Falun. Nu har vi bytt till Sophiahemmet (vi bor i Sthlm) pga att det blev för jobbigt med resorna kände vi. Nedregleringskoll sker på tisdag, så förhoppningsvis kan jag lämna klimakteriet i nästa vecka

Såg att ni diskuterade Trombyl och liknande. I Falun har man ju alltid fått det tidigare, men vid sista FET som vi gjorde i februari så hade de slutat med det sa dom. Förklaringen de gav var att det hade kommit någon ny studie/studier som visar att det inte har någon effekt. Typ. Jag var för trött för att fråga mer tyvärr. 

Hoppas ni alla får en bra påsk! 

• Fruttan2

Tack så mycket för välkomnandet! Visst stannar jag, nu blir ni inte av med mig och det är ju klart att alla här är ungdomar. Hur tänkte jag?

Jag lägger in mig i listan också.

kram på er!

***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Hoppaspåenliten: 38år Invätar IVF i februari, bor i skåne.
    Zinfandel, 39 år i Skåne, IVF3 någongång i framtiden!
    Glenda Glad, 40 år, Malmö, Syskonförsök nr1(IVF2), spraystart 4/3
    Mary73: 37 år Syskonförsök IVF 2
    Thuleslapper: IVF3 någon gång när jag känner mig redo (vecka 18-24), USÖ
    Spears 41 år IVF 3, korta metoden start slutet på Mars.
    Fjällsippan, 42 år, bor i Stockholm, syskonförsök nr 5 i maj på CvL
    Eviglängtan, 39 år Skåne, (IVF3, syskon). Troligtvis i april
    Hönan 38 år, Stockholm ICSI 2 troligtvis i maj
    Mia, 42, IVF2 runt 10 maj
    Inanna, 42 år, Göteborg, ICSI 3 i maj?
    Boe, 38 år, Stockholm, CvL syskonförsök 1 (IVF 3) spaystart 5/5

***SPRAYAR***
    Ladycocos, 39 år, Linköping, IVF Sophiahemmet. ÄP i jan...
    Betty Boop, 38 år, 3:e PGD-försöket på Huddinge sjukhus.
    Mimmsann72, 39 år, spraystart 21/3
    Lumix, 40 år, syskonförsök på Shady Grove, bor i USA, FET ?, p-piller istället för spray.
    Enya70, 40 år Uppsala (IVF9 på CFC i Köpenhamn) spraystart 14/4
    Fruttan, 37 år, Stockholm, IVF Sophiahemmet. (Syskonförsök 2) spraystart 4/4.

***SPRUTAR***
    Turlid, 40 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL sprutstart 22/4

***ÄP***

***ET/FET***

***RUVARE OCH TESTDAG***
    Riita, 40 år Uppsala, IVF1, FET2, TD 11/3

Kattenizze, 38 år, ET 5/4, korta metoden, TD 26/4
    Chichisita, 40 år, bor i Guatemala, IVF 2, korta metoden, ET 11/4, TD 25/4
    Underverket06, syskonförsök IVF 2 på CvL, ET 14/4, TD 30/4, bor i Hässelby.

***GRAVIDA***
    Fahlvik, 40 år, syskonförsök IVF nr1, BF 18/7, bor i Göteborg
    Mamma gås: 38 år. IVF 3. BF 26/10. Bor i Örebro, gör IVF på CvL
    dallas, 37 år(38 i maj),syskonförsök 1 ,Carlanderska, bor ca 25km söder om Gbg

***FÖDDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011

***Övrigt***
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
    ChippiChoppi, 44 år, syskonförsök hemma, bor i Täby (nära Stockholm)
    pp08, 40, hemmaförsök, kanske ny IVF(nr6) till våren
    Sushikatten 42, hemmaförsök ett tag framöver 
    Snösport, 42år, bor Luleå går i Falun =hemmaförsök!
    Myrslok69, 41 år, avbrutet ivf vid vul = hemmaförsök!

Hispan 39 år, hemmaförsök till i höst.

• Fruttan2
    Enya70 skrev 2011-04-27 13:02:47 följande:
    Ni som hade provat rosenrot och bidrottninggelé (apiforce) i samband med IVF, hur länge tog ni dem fram tom ÄP eller slutade ni innan el efter???

Jag har nu ätit RR och apiforce i några veckor och ska börja spruta på tisdag i nästa vecka.
    Hej! Jag har ätit Apiforce fram till ET (rosenrot har jag dock inte provat). Fast jag har inga som helst belägg för att det skulle vara det bästa... Det kanske är bättre att sluta direkt vid ÄP?

Är det första gången du provar nu eller har du använt båda förut? 

Skönt att du får börja med sprutorna i nästa vecka, själv fick jag börja redan igår. Det är en befrielse verkligen, att känna att man långsamt blir människa igen.
  • Fruttan2
    Enya70 skrev 2011-04-27 20:43:54 följande:
    Det är första gången jag provar båda. Tror jag kör fram till ET då. Ngn annan som har input?

Åh, vad skönt det måste kännas att livet kommer tillbaka med sprutorna Flört. Kör du långa metoden el korta?
    Lååånga metoden för mig. Jag har aldrig provat korta, men skulle gärna göra det för att slippa sprayen. Nu hoppas jag förstås att det inte behövs fler gånger efter denna

Gör du korta? Har du provat långa också? 

• Fruttan2
    ***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Snösport, 42år, IVF6 start i maj, bor Luleå går i Falun 
    Hoppaspåenliten: 38år Invätar IVF i februari, bor i skåne.
    Glenda Glad, 40 år, Malmö, Syskonförsök nr1(IVF2), spraystart 4/3
    Mary73: 37 år Syskonförsök IVF 2
    Thuleslapper: IVF3 någon gång när jag känner mig redo (vecka 18-24), USÖ
    Fjällsippan, 42 år, bor i Stockholm, syskonförsök nr 5 i maj på CvL
    Eviglängtan, 39 år Skåne, (IVF3, syskon). Troligtvis i april
    Hönan 38 år, Stockholm ICSI 2 troligtvis i maj
    Mia, 42, IVF2 runt 10 maj
    Inanna, 42 år, Göteborg, ICSI 3 i maj?
    Boe, 38 år, Stockholm, CvL syskonförsök 1 (IVF 3) spaystart 5/5
    Riita, 40 år Uppsala, IVF1, FET2

***SPRAYAR***
    Betty Boop, 38 år, 3:e PGD-försöket på Huddinge sjukhus.
    Lumix, 40 år, syskonförsök på Shady Grove, bor i USA, FET ?, p-piller istället för spray.
    Enya70, 40 år Uppsala (IVF9 på CFC i Köpenhamn) spraystart 14/4

***SPRUTAR***
    Turlid, 40 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL sprutstart 22/4
    Zinfandel, 39 år i Skåne, IVF4 sprutstart 30/4, ÄP fredagen den 13:e ;)
    Fruttan, 37 år, Stockholm, IVF Sophiahemmet. (Syskonförsök 2) sprutstart 26/4.

***ÄP***

***ET/FET***

***RUVARE OCH TESTDAG***
    Chichisita, 40 år, bor i Guatemala, IVF 2, korta metoden, ET 11/4, TD 25/4
    Underverket06, syskonförsök IVF 2 på CvL, ET 14/4, TD 30/4, bor i Hässelby.
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5
    pralinen jessica 38, ivf 2 SU, långa metoden, ET 27/4, TD 15/5, bor i götelaborg
    Mimmsann72, 39 år, IVF/ICSI 2, långa metoden, ET 2/5, TD 20/5. Stockholm

***GRAVIDA***
    Fahlvik, 40 år, syskonförsök IVF nr1, BF 18/7, bor i Göteborg
    Mamma gås: 38 år. IVF 3. BF 26/10. Bor i Örebro, gör IVF på CvL
    dallas, 37 år(38 i maj),syskonförsök 1 ,Carlanderska, bor ca 25km söder om Gbg
    Kattenizze, 38 år, korta metoden, BF 26/12

***FÖDDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011

***Övrigt***
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
    ChippiChoppi, 44 år, syskonförsök hemma, bor i Täby (nära Stockholm)
    pp08, 40, hemmaförsök, kanske ny IVF(nr6) till våren
    Sushikatten 42, hemmaförsök ett tag framöver 
    Myrslok69, 41 år, avbrutet ivf vid vul = hemmaförsök!
    Hispan 39 år, hemmaförsök till i höst.

Oj oj oj, här skrivs så mycket - härligt och väldigt intressant att läsa som vanligt! Jag har varit på en första koll av blåsor och det såg bra ut. Koll igen på torsdag. Som tur är så är jag inne i en ovanligt intensiv period på jobbet, så jag hinner inte tänka så mycket på det här försöket. Tänka kommer man ju hinna göra under ruvningen, usch. Jag avskyr verkligen ruvningen, ser inte fram emot det alls!

Grattis till Chihisita - hoppas verkligen att allt går vägen för dig nu!

Hoppsan, sprutdags! Jag har missat tiden med 30 minuter... ni märker vad fokuserad jag är på den här omgången

Tack för att ni finns här! kramar! 

• Fruttan2

Det var verkligen en dålig tid för mig att hoppa in här i tråden, det har varit för mycket på annat håll. 

Vilken kompetens det finns här! Drömfabriken startad och driven av er kommer göra succé! Någon personalchef kanske ni inte har behov av sådär i början, men kanske när kliniken vuxit och etablerat sig på många olika ställen?

Även om det kommer en del väldigt tråkiga nyheter här emellanåt så känns ändå stämningen så enormt positiv. Det kommer ju massor av positiva nyheter också, vilket är fantastiskt roligt att läsa. Det inger hopp, som jag nästan saknat. Av någon märklig anledning (förmodligen en skyddsmekanism) så har jag egentligen inte trott att vi kommer att lyckas en gång till. Vi har ju vunnit högsta vinsten en gång och det är ju osannolikt att vi skulle göra det igen, men jag vill ändå kunna säga att vi försökte. Så har jag tänkt. Men nu, med er hjälp, så känner jag mig mer hoppfull och positiv. Tack för det!

En fråga. Är er känsla att läkarna vet mer (eller har olika teorier) än de säger eller att de själva faktiskt tycker att det finns så mycket de inte kan förklara? Jag tycker att jag mest har känt av det senare, men det kanske bara är ett snabbt och enkelt förhållningssätt för att inte behöva ge sig in i en lång diskussion?

stor kram till er alla!

• Fruttan2
    turlid70 skrev 2011-05-07 11:46:20 följande:
    Status idag: 10 st befruktade ägg! Kan man önska något mer just nu?

Idag ska det firas! Skippade champangen igår pga ev morfinrester i kroppen.
    Wow! Vilket fantastiskt resultat! Grattis till det.

Själv var jag på VUL idag och det blir ÄP på måndag. Ovitrelle ikväll (ha ha, det rimmar ju). Ca 15 blåsor totalt som såg bra ut och beskedet var att de hade gott hopp om att få ut ägg från de flesta av dem. I så fall kan det bli rekord för mig (har 9 sedan tidigare). För många ägg är ju förstås inte bra, men vi har inte så hög befruktningsfrekvens heller så jag är glad om det blir ett litet fint embryo till slut i alla fall.

kram på er alla och ha en trevlig lördagkväll!!! 
  • Fruttan2
    Zinfandel skrev 2011-05-07 17:49:59 följande:
    Grattis även till dig fruttan för bra resultat! Kul att vi blir så många ruvare samtidigt ;)
    Tack tack! Ja, det kan vara skönt att ha lite stöd under den perioden. Jag tycker verkligen att ruvartiden är hemsk, skulle helst sova mig igenom den. Har du något bra tips för att få tiden att gå och inte analysera minsta lilla känning hela tiden?
  • Fruttan2
    Zinfandel skrev 2011-05-07 19:47:53 följande:
    Fruttan: fel person att fråga, jag gillar nämligen ruvningen.. Skäms Vetskapen om att något kanske gror i mig är fantastisk och jag tycker det är lite mysigt att "ligga å ruva"... Vi är ju några få här som inte ens vågar testa haha!! Jag tar det lugnt, tar promenader, läser mycket, skriver och jobbar men mindre än vanligt. Jag tror att jag gillar det för att det är ett tillfälle för reflektion, jag tillåter mig att ta det lugnt och inte göra något, därför blir det mysigt på nåt vis. Jag går in i min bubbla och stannar där två veckor!! Det är egentligen väldigt märkligt för jag har enormt dåligt tålamod i vanliga fall och har alltid väldigt bråttom med allt men detta går ju inte att stressa fram, det är väl därför, antar jag! Knäppt, jag vet Glad  
    Knäppt vet jag inte, det låter ju snarare väldigt klokt. Och härligt! Jag önskar att jag kunde göra likadant. Dessvärre är jag en sådan som känner, klämmer och letar tecken närhelst jag får ett tillfälle Så ena stunden är jag övertygad om att det gått vägen, i nästa övertygad om motsatsen. En jäkla bergochdalbana helt enkelt Inte undra på att jag känt mig helt slut efter varje ruvning... Jag ska försöka hejda mig lite denna gång (fast så har jag tänkt tidigare också)
  • Fruttan2
    chichisita skrev 2011-05-07 20:06:47 följande:
    Turlid: Wow, vilket toppenresultat! Det är bebis(ar) på gång!

Fruttan: Lycka till på måndag!
    Tack så mycket!

Hoppas du har det bra och att du snart kan börja röra dig lite mer och så småningom visa upp en fin mage! 
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?