• mba12

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej tjejer,
    Kul att höra det har gått bra för en del.
    Vill följa med denna tråd också.
    Kram

• mba12
    mali66 skrev 2012-04-24 00:11:36 följande:
    Hej  hej!
    Satt och läste i någon tråd att man kan få ersättning av f-kassan (?) för Äggdonation utomlands, stämmer det eller har jag missuppfattat det hela?
    Gäller det embryodonation och IVF utomlands också??
    Någon som vet?  

Tacksam för svar! 
    Hmmm intressant.
  • mba12
    pp08 skrev 2012-04-26 12:56:39 följande:
    Är nu inte längre gravid. MA. Avslutades igår v8+1 med tabletter. Instisterade att få vara kvar på sjh. Har varit väldigt känslomässigt med denna MA/ MF, förra årets MF och alla ivf försök.
    Tråkig :(
    Vad är MA?
    Hoppas det går bättre nästa ggHjärta{#emotions_dlg.flower}
    Kram
  • mba12
    Victoria71 skrev 2012-04-26 14:27:19 följande:
    Fint att ni som är gravida har uppdaterat er. Det är löjligt, men på nåt sätt känns det som om mina chanser ökar då också, liksom ...
    Gladsamma här.
  • mba12
    Maryhe jag har en liten fråga till dig, i en av dem filerna du har lagt upp om akupunktur där står det bla när man inte får ta behandling och i vilka punkter.
    Senast trodde jag att jag var med barn, hade aldrig känt brösten så ömma och hårda och svullen mage och det var första gången jag tog enkel dos Pergotime. I o m att jag har dålig AMH började jag akupunktur, CD27 tog min första behandling och jag fick bla ett nål på magen i naveln, jag kände på en gång i hela livmoder Äs:na överallt.
    3 dagar senare fick jag min mens och hela den där känslan i bröstet och magen försvan successivt! Nu till min fråga, kan man få MF med akupunktur? Jag tror inte man kan få MF med akupunktur men jag vill veta om det finns risk?!
  • mba12

Tack Mamma gås.
    Jag fick nålar på alla dem punkter du nämnde + på huvudet, båda öron och magen som jag nämnde förut.
    Betyder det att jag har ställt till!?!Förvånad

• mba12

Maryhe va skönt att du träffat "den rätta" läkaren äntligenSkål

Tänker på oss som bor här hemma och som allt "kostar" och man vill inte göra alla dem här "onödiga" bla prover!

• mba12
    Maryhe skrev 2012-05-10 16:49:22 följande:
    men jag får snällt betala. Hur mycket vet jag i morgon. Med proven jag tog i tisdags och dessa hamnar vi på 200-300 euro. Men det är nog värt det.
    Absolut det är vär det..
    Jag är också beredd att betala själv bara dem skriver alla dem här "nödvändiga" tester/mediciner vad som helst som jag inte har aning om!
  • mba12

Hej tjejer,
    En "liten" funderare; har ni slutat att dricka helt och hållet? Jag har inte gjort det, jag dricker ibland lite grand 1-3 glas vin och sällan wisky också! Ska jag inte göra det?

• mba12
    Victoria71 skrev 2012-05-14 15:09:13 följande:
    Hej Mba, jag har varit återhållsam med alkohol under behandling och helt avhållsam under ruvning nu. Att dricka när man ruvar är absolut no-no, men under behandling går åsikterna isär. Mycket alkohol är ju aldrig bra, men om något glas hit eller dit är ok verkar variera mycket.
    Ja men absolut om jag vet att jag ruvar kommer jag aldrig smaka på alkohol...
    Men jag undrar vad ni gör på vägen dit...
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?