• mba12

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

myran6801 skrev 2012-06-03 19:50:50 följande:
    Äggblåsorna kan vara tomma. Har hänt vid två Ivf för mig, av sex folliklar blev det då bara ett ägg. Vanligare för oss 40+.
    Ska ställa en dum fråga dåSkäms
    Tänk om man har bara tomma blåsor hur kommer det sig att man har men?!
    Är det inte pga ÄL vi har mens?
    Jag är tekniker och har 0 kunskap om biologi, skäms för det.
  • mba12
    Skytten skrev 2012-06-04 20:22:28 följande:
    Hej alla! Nu kikar jag in. Men inte för egen räkning, utan för väninnan som jag coachar i hennes ivf-resa. Jag har nämligen stött på någotcjag inte kan. Hon får en omgång Pergotime nu för att först testa en insemination (sen blir det ivf om det inte lyckas) och äggblåsirna växer alldeles för sakta. Efter fem dagar med Pergotime är äggbåsorna bara 4 mm. Låter oroväckande tycker jag. Någon med bra råd i det här läget? Har läst lite... det känns som att återkomma till en gammalt (ungt menar jag ;) ) kompisgäng. Grattis Maryhe på födelsedagen! Tuva - så otroligt jobbet med testet... :( Sunseed - sett att du skrivit en massa fint och tänkvärt. Saknar er! Jag har det fortsatt bra! Men mina menscykler som före ivf var 30-32 dagar är nu bara 27-28. Hoppas att det är okej att jag dyker upp med en vänfråga - jag vet ju att er kompetens här inne slår allt. Kram
    Jag tog PT för 2 månader sedan, man börjar med dag 5 och tar 1 tablett (om inte dubbla dos) i 5 dagar, jag var på VUL dag 12 då hade ÄB vuxit som störst/normalt 19mm. ÄL dag 14, 15.
    Min gyn sa till mig att PT har man inverkan månaden efter oxå.
    Lycka till
  • mba12
    Mamma gås skrev 2012-06-05 12:18:35 följande:
    Lycka till Snorpan å stå på dig Glad Jag kan bli lite arg oxå att läkarna inte lyssnar in vad vi har för funderingar och önskemål utan att det ska avfärdas direkt. Jag tänker att om det är så att vi har önskemål om vissa läkemedel så är det ju ändå vårt val, våra pengar, vi är medvetna om att vi chansar men hela processen är ju en chansning och tänk om chansningen blir bra.. Tungan ute
    STORT GRATTISKyss
  • mba12
    Tuvalina skrev 2012-06-08 09:04:59 följande:
    Victoria, eftersom det inte finns några biverkningar med DHEA så skadar det som sagt inte att testa. Jag undrar mest över dosen... 25mg x 2 är ju min ordination. Men undrar om jag ska ta 50 mg på morgonen och 25 på kvällen istället? Vad skulle ni gjort?
    Jag började sedan igår med Prasterone 25x2 dagligen. Lite biverkningar finns det tror jag bla man tappar håret :(
    Det är bra att vi är nåra som har börjat med det sen får man jämföra lite längre fram.
    Kram
  • mba12
    susmar72 skrev 2012-06-08 12:13:24 följande:
    mba12: jag har ätit prasterone i över en månad nu. Har haft lite mer acne nu sedan jag började med prasterone. Min dos är 1 tabl gånger 2 dagligen.
    Ja, jag fick höra att en del får acne. Min dos är också lika som din 1=25mg tab, 2 gger dagligen.
    Vi får hålla koll på hur det blir senare, tack du svarade.
  • mba12
    linköping68 skrev 2012-06-20 23:22:38 följande:
    Tack alla ni underbara för lyckönskningar och hållna tummar! Blir alldeles rörd Hjärta

Har nu varit till CFC. Till att börja med fanns det inget hotell alls i Köpenhamn så vi bodde i Malmö. Funkade jättebra! Fin och nysig stad. Bodde fint och centralt. Om ni inte vill läsa om det saker som gör ont (eller inte Flört) så sluta läsa....och hoppa till stycke "hade 4 stora..."

ÄP planerades in till måndag morgon så lite nervösa for vi till CFC. Vis av förra gångernas spontanlossningar så var jag säker på att de lossat igen, men det hade de inte, hurra. Fick en läkare som jag inte fattade 1 ord av vad han sa. Jag ville ha droger, men han tyckte det var onödigt då det inte hjälper sa han. Stod på mig iaf och fikc en liten dos som inte gjorde någon nytta. Fläkte upp mig på britsen, väldigt nervös och stressad. Jädrar vad hårdhänt han va! Fick ont innan han ens börjat. Kände inget av morfinet. Gjorde så djävulusiskt ont när han la lokalbedövning och när han stack igenom nålen så jag trodde jag skulle svimma. Han frågade mig massa frågor och jag fattade inget så till slut tystnade han. Blödde massor direkt och sedan fortsatte det under resten av dagen och även halva dagen efter. Undrar om något gick lite fel......?

Hade 4 stora fina blåsor och en liten. Tömde höger sida...... inga ägg. Tömde vänster sida..... 1 ägg. Besviken, men lite glad då vi iaf kommit till plock. Även om jag velat slippa pga smärtan. Spermier många och fina.
    Planerat ET på onsdag em, men dit kom vi inte. Svend ringde på morgonen och sa att det inte delat sig bra och sedan dött. F*n!!! Fick telefontid 20.00 för samtal. Svend sa att vi hade maximal otur denna gång med, att ägget inte delade sig bra, men han tror på fler försök och mailar nytt upplägg till nästa cykel. Jag som trodde han skulle säga att vi inte får göra fler försök. Lägre dos och blandning av preparat. Känns lite skönt i allt elände.

Hann med att gå på Tivoli med dotter och man. Jättemysigt. Hon var helt lyrisk över allt roligt. Dessutom vann min man en stor vit tiger till henne och då var lyckan gjord! Såg mycket fint i Malmö med och vill absolut åka tillbaka dit. Det blev nästan så att vi tom bestämde att vi bor i Malmö vid kommande försök.

Tyvärr fick jag tråkigt besked på tåget hem. Pappa har fått en liten propp och åkte akut till sjukhuset så nu laddar vi bara om resväskan och åker igen.

Tack underbara nu för att ni finns!!!! Återkommer senare. Kram, kram, kram.      

Linköping, kram, Det kommer säkert gå bra nästa gång.
    Hoppas din pappa återhämtar sig snart.
    Massor av kramar
  • mba12
    MissBoring skrev 2012-06-21 09:42:01 följande:
    Myran, förstår känslan ni har, men skönt ni nu hittade en hjälpsam syster.

Chaty, tråkigt att försökte inte gick, men roligt med ett så mycket bätter resulat. Bådar ju gott inför nästa försök Glad

En fråga: Jag börjar väl snart närma mig äp, hur ställer man sig med massage då?? kan det påverka negativt?? sista dagen på jobbet inför semestern och massage tjejen är på plats... så kan jag hoppa upp på britsen eller skulle ni låta bli?
    Miss B, jag har aldrig kommit som långt till ÄP... men massage är bra, skonsamt, var inte rädd, njut av det.
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?