• mba12

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

myran6801 skrev 2012-06-03 19:50:50 följande:
    Äggblåsorna kan vara tomma. Har hänt vid två Ivf för mig, av sex folliklar blev det då bara ett ägg. Vanligare för oss 40+.
    Ska ställa en dum fråga dåSkäms
    Tänk om man har bara tomma blåsor hur kommer det sig att man har men?!
    Är det inte pga ÄL vi har mens?
    Jag är tekniker och har 0 kunskap om biologi, skäms för det.
  • mba12
    Skytten skrev 2012-06-04 20:22:28 följande:
    Hej alla! Nu kikar jag in. Men inte för egen räkning, utan för väninnan som jag coachar i hennes ivf-resa. Jag har nämligen stött på någotcjag inte kan. Hon får en omgång Pergotime nu för att först testa en insemination (sen blir det ivf om det inte lyckas) och äggblåsirna växer alldeles för sakta. Efter fem dagar med Pergotime är äggbåsorna bara 4 mm. Låter oroväckande tycker jag. Någon med bra råd i det här läget? Har läst lite... det känns som att återkomma till en gammalt (ungt menar jag ;) ) kompisgäng. Grattis Maryhe på födelsedagen! Tuva - så otroligt jobbet med testet... :( Sunseed - sett att du skrivit en massa fint och tänkvärt. Saknar er! Jag har det fortsatt bra! Men mina menscykler som före ivf var 30-32 dagar är nu bara 27-28. Hoppas att det är okej att jag dyker upp med en vänfråga - jag vet ju att er kompetens här inne slår allt. Kram
    Jag tog PT för 2 månader sedan, man börjar med dag 5 och tar 1 tablett (om inte dubbla dos) i 5 dagar, jag var på VUL dag 12 då hade ÄB vuxit som störst/normalt 19mm. ÄL dag 14, 15.
    Min gyn sa till mig att PT har man inverkan månaden efter oxå.
    Lycka till
  • mba12
    Mamma gås skrev 2012-06-05 12:18:35 följande: