• mba12

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Zin, tex kortison måste läkaren skriva ( vet inte om dem andra, men misstänket att de är också receptbelagda mediciner) hur ska jag övertala honom att skriva alla dessa?

• mba12
    Zinfandel skrev 2012-09-18 22:36:47 följande:
    Ja. tex att du är +40, försökt länge, dags att prova det som finns att prova, vad har ni att förlora, hjälp oss för ett sista försök, det förvärrar iaf inte, och sist men inte minst... varför INTE?!? Det viktigaste är kortison, resten är inte nödvändigt, fokusera på det istället. Annars är det receptfritt i många länder om ni reser eller känner nån som är på väg nånstans i världen....

Tack
  • mba12

Hur länge innan ska man äta? Hoppas det är inte som dhea, typ 3-4 månader.

• mba12

Hemulen, Grattis :) Linköping Grattis :) Jag undrar oxå som Miss. B om Maryhe!?Hoppas det är bra med henne.

• mba12

Tuva, det är många av oss som har blivit rekomenderat till ÄD. Tom CFC sa till mig ÄD. Nu har jag vänt mig till Falun. Ge inte upp. Triangeln ville inte behandla mig för att jag har lågt AMH. Du får inte bli besviken om du får ett nej. Min mans bror är forskare på Lunds universitet. De har doctorander och forskare bla från Ungern. En av de sa att många som har försökt alla vägar och inte lyckats vänder sig till dem. De är sista utvägen och de har hjälpt till många! Det gäller att leta sig vidare.

• mba12
    Tuvalina skrev 2012-09-25 21:00:21 följande:
    Tack för era ord. De betyder jättemycket. Ja det är stora frågor och vi4 jag menade att mannen inte är med på ÄD men det blir han säkert. Han måste bara vänja sig vid tanken. Men jag håller med dig Bengalen. Jäkligt konstigt av kliniken att förslå detta nu när de lovat oss ett fjärde försök!! Bra. Nu blir jag arg och det är bättre än att känna depression. Tack! ! Zin har också skrivit nyss till mig att CFC skulle aldrig prata om ÄD eftersom jag så nyligen varit gravid. Ska kontakta dem. Kanske dumt att jag inte gör ett försök nu på denna mens istället?? Jag tänkte att jag skulle hinna äta inofolic två mån först bara. Men nu vill jag till Danmark. Mba och anonym då går Trianglen bort eftersom mitt AMH är 0,2...

Tuva, skulle inte Falun ge dig gratis försök?! Prova det först. Du behöver kanske inte gå vidare! ;) Fokusera på kommande försöket.
  • mba12

Susmar har dem från kliniken hört av sig? Hur går det? Hoppas hoppas hoppas verkligen ♥

• mba12

Callimero jag lider med digHjärta
    Ha is i mage och vänta tills imorgon. Och hoppas att det delar sig.
    Kram{#emotions_dlg.flower}

• mba12

MYRAN, Stort GRATTIS :) Njut av det, det är du värd. Uppdatera oss mera Kram

• mba12

Rita, det kostar runt det du har skrivit men fokusera inte bara på kostnaden/ varje besök tycker jag.
    Tänk på service och personkemin och hur mycket dem är beredd att hjälpa dig.
    Min erfarenhet om Eva S. var att hon är katastrof och fick 0 förtroende för henne! Det kanske funkar bättre
    för dig!?!
    Jag har inga erfarenheter om dem andra kliniker du har skrivit men under sommarsemester ringde jag runt hela länet för att få tag i nån gyn för bara VUL. Ringde till och med Södertälje och dem hade öppet faktiskt. Jag fick mycket bra känsla (det blev inte aktuellt att åka dit). Men om jag skulle välja skulle jag åka dit iom att jag fick bra känsla.
    De flesta tar mellan 800-1200 kr /besök.
    Lycka till.

• mba12
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-12-30 04:24:25 följande:
    Tittar in till er och säger grattis till ev nya plus och håller tummarna för att ni andra får uppleva det som jag just nu upplever. den 28 december kl 14.34 föddes vår dotter, IVF-kliniken på Sahlgrenska hjälpte oss att få henne och förlossningen i Borås var med att "hjälpa henne ut". Hon kom till världen 2 veckor för tidigt pga jag sattes igång, hade haft otroliga förvärkar i två veckor och i kombination med ett för högt blodtryck så höll jag på att gå under, så jag startades och efter lite olika metoder som misslyckades så kom hon slutligen och då gick det fort. Hon vägde 3430 och var 49 cm så hon var stor o fin trots tiden (hennes bror som gick full tid vägde mindre och var kortare) Hon tog bröstet i stort sett med en gång (något hennes bror ALDRIG gjorde..det funkade inte) och suger så det står härliga till, och hon är en lite "tjattermaja"... är aldrig tyst (som sin mamma) ens när hon sover... hon ligger o småmumlar och får oss att skratta hysteriskt åt hennes små miner och utfall. Hon är väldigt snäll (så här långt) och gråter sällan...... Lycka till nu alla ni andra och ge inte upp...

Grattis Grattis Grattis Ditt namn kommer jag ihåg men hur gick du till väga och hur gammal du är och hur länge du försökte kommer jag absolut inte ihåg Jag hoppas ni mår bra och ha en riktig Gott Nytt År Kram
  • mba12
    MissBoring skrev 2012-12-30 13:51:16 följande:

Jajamän här laddas mentalt för sprutstart!! Ska bli så skönt att få minska på sprayandet och att det snart är dags att genomföra det hela.
    2 dagar kvar sen sitter jag med darrande läpp å ska trycka i mig all menopur :D tänk att jag riktigt längtar
    Håller tummarna.
  • mba12

En dum fråga.
    Är det ok att bada (både pol och saltvatten) innan och efter ÄL, medan man försöker själv?Skäms

• mba12
    Kvinna72 skrev 2013-04-18 08:40:51 följande:
    Hej, jag är inne på en ny ivf omgång. Är det någon som har sprutat Menopur + Gonal F?
    Jag började med Menopur 300 + Gonal F 150 men fick öka upp till Menopur 450 + Gonal F. Det låter mycket tycker jag men jag har väl kanske "trötta" äggstockar : (
    Kram
    Fick mensen idag. Ska börja redan ikväll 450 Menopur+ 150 Gonal!

• mba12

Tack MissB.
    Vi4, tack, det hoppas jag med, speciellt med det dos som jag har fått. I mina ögon är så mycket dos för hästar och kamel! Till och med dem kan få flera barn med denna dos men inte jag! SkrattandeSkrattande

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?