• Anemon

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hejsan, får jag ansluta här?
    Lovar att även jag närmar mig 40 då jag är på god väg till 39....
    Har följt er en tid och insett hur mycket kunskap och omtanke som finns i den här tråden bland er starka och kloka kvinnor.
    Själv är jag mitt inne i min 5:e behandling, den här gången långa metoden efter enbart korta vid tidigare försök.
    Var inne på mitt 2:a VUL idag och det ser väl så där ut. Oerhörd spridning på blåsornas storlek 7-21 mm så frågan är hur många ägg som kan vara något att ha på måndag. Jag är lite fixerad vid antalet då jag är låg AMH-are och det känns "trist" att räkna hela 8 blåsor men att kanske bara 3 blir av lagom storlek. Men kanske är de av superkvalitet i stället
    Jag hade förhoppningar om att långa metoden skulle ge jämnare storlek än vid korta men icke sa nicke för mig. Någon som har liknande erfarenheter eller varierar det mycket även med långa metoden hur jämna blåsorna blir?
    Undrar också om någon här inne vet om äggblåsorna fortsätter växa efter att man tagit ägglossningssprutan? Tänker på att den största nog blir övermogen och om någon av de mindre kan tänkas slutspurta lite och växa ikapp?

• Anemon

Hejsan alla,
    har under en längre tid följt er tråd utan att skriva. Tror det finns många fler än mig som "tjuvläser" och hämtar styrka genom att i smyg ta del av den kämparglöd och kunskap som finns här.
    Oss har ni gett styrka att kämpa lite ytterligare, och efter många försök söker vi oss nu till CFC där det ser ut som om det blir ett helt nytt upplägg vilket är lite skrämmande men ju precis vad vi vill! Vill bara säga att tack vare bl.a. denna tråd har vi börjat ifrågasätta mer och söka nya vägar!
    Kramar

• Anemon

Hej igen och tack för välkomnandet!

För er som undrade.....Ja, CFC, har föreslagit ett annorlunda upplägg än vad vi tidigare gjort. Säkert inte något helt nytt upplägg men jämfört med hur klinikerna i Sverige jobbar med standardprotokoll och inte velat diskutera några förändringar för oss trots många behandlingar så är det verkligen skillnad. Har idag talat igenom det sista per telefon med dem och trodde jag förstått det hela men sitter nu lite förvirrad ändå när jag tänker efter.

I alla fall så har jag alltid stimulerats med Menopur, testat både kort och lång metod, ingen tilläggsmediciniering. Nu kommer vi att köra kort metod med Gonal-F, sedan skall jag från dag 6 i tillägg använda mig av Ovitrelle som skall tas varannan dag i en liten dos ( ett tryck….? ) + då Orgalutran som vanligt innan vi ägglossar med Ovitrelle. Vi kommer göra Assisted Hatching och jag skall även ta kortison i en mindre dos. Det är Ovitrellen som jag inte riktigt förstått hur jag ska ta i en liten dos då det är förfylld spruta som ju normalt är en engångs spruta?Har aldrig använt Ovitrelle tidigare så nu har jag läst på FASS hur den fungerar och då känns det som om jag ändå inte riktigt förstår hur jag skall använda den och ta liten dos…..någon som känner igen att använda Ovitrelle i liten dos som tillägg under stimuleringen ……? Får kolla med CFC igen tror jag.

• Anemon

Jag blir som sagt inte riktigt klok på hur jag ska ta Ovitrellen i mindre dos då det är engångssprutor men det kanske går att byta nål på pennvarianten? Ja, bara att fråga CFC igen. Insåg också idag att jag antagligen måste göra VUL i Köpenhamn då ingen av samarbetsläkarna har öppet under den veckan jag behöver hjälp så då kan jag ju be dem gå igenom det på plats. Någon som annars har tips om bra gyn i Stockholm som ej har semesterstängt? Medicinerna får jag i alla fall hjälp med att skriva om recepten som tur är.

• Anemon

Zin, tack för tips om kliniker! Ska kolla upp det, men Strandkliniken var då hiskeligt dyr. Skulle vilja göra första VUL i Stockholm i alla fall men sedan har jag nu upptäckt att det finns möjlighet att planera om min semester lite och göra resten i Köpenhamn om så behövs.
    Angeliqu, tror jag fattar nu med Ovitrellen. Pennan är som Gonal-fn och den går ju att byta nål på. Får dock dubbelkolla med CFC hur jag doserar rätt.

Har sett att vi är flera på gång nu och dessutom på CFC.
    Linköping, vad tråkigt att det inte gick till ET, men hoppingivande att Svend tror på nytt upplägg. Så skönt att de utvärderar oss som individer och justerar mellan försöken jämfört med hur många av oss får stånga sig blodiga här hemma för minsta lilla ändring i uppläggen.
    Trevlig midsommar alla!

• Anemon

Hejsan tjejer,
    Ni som gått/ går på CFC och tagit Ovitrelle från dag 6, ser att några gjort det. Hur har ni doserat då? Jag ska påbörja behandling nästa vecka med Gonal-F och ta Ovitrelle i liten dos varannan dag från dag 6 förutom Orgalutranet men har inte förstått hur jag doserar Ovitrellen.. Ska prata med CFC bästa vecka men ibland har jag sååå svåårt med danskan. Får nog ta det på engelska för att få i hop det sist.

• Anemon

Bengalen och Fjällsippan, här har ni en till CFC-are som är på gång. Min första på CFC , men flera tidigare i Sverige. Verkar ligga före er, var på första VUL idag fast hos samarbetsläkare så nu väntar jag på besked från CFC att de bekräftar fortsatt behandlingsplan. Ska enligt plan börja med Orgalutran och Ovitrelle i kväll

• Anemon

Oops där försvann mitt inlägg innan det var klart.... Håller tummarna för er och roligt att det är fler som är på gång i sommar!

• Anemon

Är på 6:e dagen och det fanns 6 st mellan 10-15 mm. 4 var jämnstora så det känns än så länge väldigt bra. Har skiftat tillbaka till korta metoden nu efter flera långa och jag verkar få fler med korta! Jag hoppas på att inleda semester med att åka till Köpenhamn och sedan vara gravid när jobbet börjar igen. Låter väl som en bra plan
    Hade du VUL i slutet av veckan nu?

• Anemon
    Bengalen skrev 2012-07-10 17:55:01 följande:
    ...men då är du bara en dag före mig. Jag är på cd 5 idag. VUL på torsdag. Det låter ju kanon med antalet och framför allt att de är jämnstora. Tycker din plan verkar helt förträfflig! Jag är inne på samma spår...

Lycka till på VUL i morgon!
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?