IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
Hejsan, får jag ansluta här?
Lovar att även jag närmar mig 40 då jag är på god väg till 39....
Har följt er en tid och insett hur mycket kunskap och omtanke som finns i den här tråden bland er starka och kloka kvinnor.
Själv är jag mitt inne i min 5:e behandling, den här gången långa metoden efter enbart korta vid tidigare försök.
Var inne på mitt 2:a VUL idag och det ser väl så där ut. Oerhörd spridning på blåsornas storlek 7-21 mm så frågan är hur många ägg som kan vara något att ha på måndag. Jag är lite fixerad vid antalet då jag är låg AMH-are och det känns "trist" att räkna hela 8 blåsor men att kanske bara 3 blir av lagom storlek. Men kanske är de av superkvalitet i stället
Jag hade förhoppningar om att långa metoden skulle ge jämnare storlek än vid korta men icke sa nicke för mig. Någon som har liknande erfarenheter eller varierar det mycket även med långa metoden hur jämna blåsorna blir?
Undrar också om någon här inne vet om äggblåsorna fortsätter växa efter att man tagit ägglossningssprutan? Tänker på att den största nog blir övermogen och om någon av de mindre kan tänkas slutspurta lite och växa ikapp?