• Anemon

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Fjällsippan skrev 2012-07-11 14:47:23 följande:
    Grattis till fint VUL på dag 6. Vi har samma plan ! Kul att vi är flera som är på g under semestern.

Ja, visst är det en bra plan! Är väldigt glad att kunna göra en behandling under sommaren och att vi vågat oss till CFC efter alldeles för många försök enligt samma modell i Sverige. Har du VUL i slutet av veckan? Kommer hålla tummarna för dig.
  • Anemon

Bengalen, oj vilken tillväxt! Förstår att det inte känns bra när det går så snabbt.
    Vi får hoppas att Svends tanke stämmer, försök hålla modet uppe!
    Kram

• Anemon

Fjällsippan, angående Ovitrellen så är det samma nålar som Gonal-f så jag har använt dem. Jag har haft en grön penna som jag vridit två klick/steg. Pennan klickar till när du vrider den. Väldigt liten dos....man kan inte se hur stor den är eftersom det bara går att ställa in 250 annars. Jag har kvar nålar om du behöver! Inboxa idag så postar jag.

• Anemon

Bengalen, nej så oerhört tråkigt! Så skulle det ju inte gå! Styrka och kraft skickas med en mängd kramar!

• Anemon

Själv tog jag ägglossningssprutan i går och ska vara på CFC måndag för ÄP! Spelar ingen roll att jag gjort det här sååå måånga gånger nu. Ständigt orolig under behandlingen att jag ska ta medicinen fel, glömma den osv. Nu är det i alla fall bara att vänta och hålla tummarna för att det blir fina ägg.
    Vi har gjort nerresan till en semestertripp så idag blir det Skåne som känns magiskt med sitt vackra landskap när man växt upp bland gran och tall i Norrland! Normalt sjusovare men har redan vaknat på hotellet, nyfiken på dagen och förväntansfull men lite orolig för måndag.

• Anemon

Fjällsippan, stort lycka till i morgon i Köpenhamn! Och bra att det löste sig med nålar!

För oss gick bra idag, fick till slut fram 5 ägg och jag är så glad Kommer bäva varje gång telefonen ringer se närmaste dagarna men ett steg i taget......

• Anemon

Linköping, ska du ta Gonal-f? I så fall är det samma nålar som till Ovitrellen om du kör pennorna.
    Bara att skruva av och ta ny nål igen nästa gång du ska ta nytt klick. Själv tog jag två klick dag 6 och dag 8, väldigt, väldigt liten dos. Jag har några nålar kvar som jag inte slängt och kan skicka om du behöver. Hör av dig i så fall!

• Anemon

Fjällsippan, har tänkt på dig och undrat hur det gått. Vad tråkigt att det inte blev fler mogna ägg. Håller tummarna att det delar sig fint! Vi har ju en plan!
    Jag fick tillbaka två i onsdags. Inte toppkvalitet men ändå ok. Lite besviken först över att det inte var toppkvalitet men har en bra känsla för Druttarna och att de boar in sig bra.
    Kram

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?