• Anemon

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Heja Fjällis!!! Här hålls tummar och tår allt vad som går!

• Anemon

Katt12,välkommen!
    Jag gick hos Eva inför min behandling på CFC, jag kommer söka annat alternativ nu inför nästa behandling!
    Jag inboxar dig senare ( ute i skärgården nu med dålig täckning) lite mer om hur jag upplevde henne.

• Anemon

Vi 4, jag var i kontakt med Falun i veckan och pratade med Staffan om Prasterone. Han bad mig ta nytt AMH-värde och sedan ska det följas upp när jag tagit Prasterone i två månader. Får höra av mig senare i höst med hur det går!
    Usch, är rädd för att ta nytt värde då jag redan hade lågt

• Anemon

Tuvalina, jag har också gjort Crash via IVF kliniken på St Göran.
    Tyvärr fungerade det inte så bra för mig. Vi valde att avbryta innan ÄP då jag fick få och ojämna blåsor samt att de växte extremt långsamt. Kan så klart ha varit en dålig cykel men jag har gjort 9 fulla stimuleringar och flera av dem efter Chrashen och aldrig i övrigt fått samma dåliga utfall. Tror helt enkelt att det är fel metod för mig. Kort metod verkar vara bäst för mig.
    Jag frågade själv om jag fick testa chrash då jag läst en del om det. Det jag tycke var lite otäckt var att om jag nu skulle lyckats bli gravid på egen hand så var det så att säga kört med den här metoden jämfört med nedregleringen med Synarela. Jag våndades en del över det....min klinik tyckte inte att de sett några direkta skillnader i resultat men att visst för att prova något nytt....så de sa ok.

• Anemon

Tuvalina, jag frågade själv om jag fick göra Crash för att få prova något nytt. Eftersom jag då redan gjort flera behandlingar, tror det var typ 6:e försöket så tyckte min läkare att det var ok att prova något nytt och jag var nyfiken efter att ha läst en del bl.a. på CFCs sida.
    De såg inte några skillnader i resultat som jag minns det men hade testat det ibland som alternativ efter flera misslyckade behandlingar. Min läkare var väldigt förvånad över vårt dåliga resultat men hade ingen annan förklaring än att det kan bli så ibland och att vi inte skulle dra några slutsatser av det.
    Jag vill tro att du kan lita på att Falun inte rekommenderar en behandling som de inte tror på! De verkar ligga långt framme och är ju uppenbarligen mer öppen för att prova alternativ än en del andra kliniker. Sedan vet man ju tyvärr aldrig exakt hur kroppen kommer reagera då vi alla är olika och tyvärr var det inte rätt för mig. Jag är ändå nöjd över att vi testade, annars hade jag fortsatt undra om Crash kanske var nyckeln för oss.
    Jag hoppas att det kan vara det som tillsammans med Prasterone kan vara det som gör skillnad för er!
    Kram

• Anemon

Tuvalina, ja jag har lite kortare cykel 26 dagar. När det häller FSH så har jag aldrig fått testa det förrän precis nu i samband med att jag började ta Prasterone och då skulle ta om AMH provet. Varken IVF kliniken på St Göran eller Huddinge där jag gjorde landstingsförsök har tyckt det varit viktigt konstigt nog. Så nu väntar jag på provresultaten med blandade känslor.

• Anemon

Tuvalina, det är kring ett år sedan jag testade Chrash. Jag tror det ska mycket till för att jag ska prova det igen då det gick så dåligt. Jag har vid ett annat tillfälle också avbrutit behandling fast då efter ÄP då inget embryo blev bra. Så visst har jag fått mindre bra resultat även andra gånger men då har det nämnts som en dålig cykel estetik jag fortfarande sprutat samma antal dagar och blåsorna, även om de varit färre växt på. Chrash tillfället för mig så växte blåsorna extremt långsamt förutom att de var få och ojämna i storleken så jag har bara en magkänsla att det inte passar min kropp. Men jag hade ångrat om jag inte testat.
    Nu lutar det åt korta nästa gång och blanda Menopur med Gonal-f samt prasterone då. Men vi har precis bestämt oss för att kolla upp ev immunologiska faktorer också så vi får se lite om när och hur nästa försök blir.
    Man kan bli tokig på att fundera över olika metoder och varianter men man vet ju aldrig innan man provat vad som är rätt. Det är det jobbigaste med det här tycker jag, att det inte alltid går att då raka svar eller ta ett prov som säger att det här är vad som är optimalt för dig. Just nu oroar jag mig för att prasterone ska vara fel för mig, men samtidigt så vill jag prova men känner mig lite osäker på om inte fler prover borde tagits innan start.
    Men om läkarna tror på det så hade jag provat. Det finns ju flera exempel på att det varit rätt metod för en del också

• Anemon

Linköping....om ni hör ett förvirrat par viska på svenska i väntrummet hus Dr D så är det vi.....också där 15/10

• Anemon

Linköping, vi åker i kväll med övernattning i Zürich. Vi hoppas på ett varmt Athen i morgon em när vi till slut kommer fram.
    Ses kanske....

• Anemon

Nu har vi kommit halvvägs till Athen Flyger vidare direkt i morgon från Zürich. Är lite smånervös men alla lyckönskningar från er lugnar!

• Anemon

Hoppar in här igen. Var ett tag sedan jag skrev i tråden nu. Vad roligt att så många är i gång nu. Själv är jag också på gång, och nu sprutat 5 dagar! Tänkte börja året med en förändring....... nämligen plussa i stället för det för mig vanliga minuset...
    Antar att fler kan tänka sig att hänga på ?
    Kvinna72, lycka till på ÄP på fredag, VUL ser ju lovande ut. Du verkar vara först ut! Själv rar jag mig till Falun också förhoppningsvis nästa vecka.
    Håller tummarna för er alla!

• Anemon

Miss Boring, kämpa på! Nästa blodprov ska vara bra och äggen fina! Håller tummarna. Mitt E2 prov efter 5 dagar var inte heller optimalt.... mycket lägre än sist så jag oroar mig lite också. VUL på måndag med nytt blodprov även för mig.

Myran, så ledsen för er skull! Så fruktansvärt orättvist. Varma kramar!

• Anemon

Går redan på max dos, 300 Gonal-f och 150 Menopur så jag fortsätter med samma över helgen. Förra gången sänktes dosen till 300 (150+150) efter 5 dagar så det känns sådär nu. Men som du säger, vi ger inte upp! Går också i Falun och har första VUL på måndag, efter 9 sprutdagar. Vi kanske kommer sitta i väntrummet samtidigt måndag morgon?

• Anemon

TSH har stigit kraftigt för mig också i samband ned behandlingar. Låg i höstas på mindre än 1. Gjorde en behandling i november och hade inte tänkt på att kolla värdet innan jag drog igång på nytt efter årskiftet men kollade förra veckan och då låg det tyvärr på 1,9. Så också upp 1. Nu har jag tyvärr fått avbryta pga få blåsor så det spelar mindre roll.... Nu ska jag kolla mer kontinuerligt och få ner det igen till en bra nivå och sedan satsa på FET i mars.

• Anemon

Håller tummarna Susmar att de ser ok ut i morgon! Du hade om jag minns rätt ändå 6 blåsor på gång? Tog du E2 tidigare också så att du har något att jämföra med om det stigit? Om det ändå stigit så kanske du bara behöver lite mer tid den här gången.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?