turlid70 skrev 2011-07-18 20:53:21 följande:
Jo hon nämnde IVF men inte hur det ingick i beräkningar och hur det påverkade resultatet. FVP ska man göra helst efter 15 helgångna veckor, minskad risk för MF då och säkrare resultat, men det googlade jag själv om, de sa bara efter 15 veckor men inte varför.
Dessutom får jag lite tid på mig att tänka. Jag kan skippa FVP också och göra RUL i v18 då tittar man på markerer på bebisen och ser risker med trisomi då med, sen kan man göra FVP om det behövs.
Hur går det för dig, har du gjort KUB?
Turlid. Beklagar verkligen det tråkiga resultatet. Det är så fruktansvärt tungt att först behöva gå igenom IVFer, ruva, nervositeten över missfallsrisken de första 12 veckorna och sen dessutom detta.
KUB är ju som sagt ett screeningprov och det enda man kan säga om resultatet är att man behöver mera information. Det är inte en diagnos. De flesta positiva resutat är ju tack och lov falsklarm. FInns flera bra trådar på FL. Sök på "dåligt resultat på KUB".
Här är länken till tråden om IVF och KUB.
www.familjeliv.se/Forum-7-134/m43378885.html
Jag fick också ett halvtaskigt resultat på blodprovet, detsamma gäller en släkting som också gjorde IVF. Slump eller inte kommer man ju aldrig att få veta, men jobbigt som f*n var det. Styrkekram!