IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
turlid70 skrev 2011-01-16 18:58:34 följande:
Aha, vad skönt, men jag minns inte att jag lämnade något urinprov innan IVF. Men jag har käkat penicillin flera gånger, minst 3 ggr för halsfluss bara, under åren, det borde väl ta död på alla infektioner i kroppen tycker man, fick bla svamp pga det.Hu mår du annars, det är inte länge kvar till förlossningen. Hur har ni planerat den? Har du också köpt någon barnvagn? Så spännande att veta hur går det för er, berätta. Kram!
Jag minns det för att jag kommer ihåg att det nästan kändes lite komiskt. Jag hade ju redan gjort ett klamydiaprov i den ursprungliga fertlitetsutredningen, plus ett från livmodertappen till i samband med cellprovtagning.
Jag blev lite nyfiken på varför detta enorma fokus på klamydia så jag googlade lite och hittade en förklaring: eftersom man stökar runt en hel del i dessa regioner i samband med IVFen vore det inte alls bra med en infektion.
Så återigen, har du gjort IVF har du med allra största sannolikhet inte klamydia, bara ett litet anfall av hypokondri (tell me about it... :)!
Här går det sakta framåt. Kaggen är stor men sitter fortfarande väldigt högt upp så det är nog inte nära förestående. Fyra veckor kvar till BF, men jag räknar med fem så att jag inte blir besviken om det dröjer. I Frankrike f.ö. är BF 40+3 dagar, inte 40 veckor.
Barnvagn och bilbarnstol ska inhandlas denna vecka! Våra vänner börjar bli nervösa för att bilbarnstolen inte är monterad. :)
Håller alla tummar och tår för din ruvning!! Du har en lång vecka framför dig.