• Inanna Li

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Skruttefia skrev 2010-10-05 20:17:00 följande:
    Åh vad spännande inanna! Håller tummarna för att det ska gå vägen den här gången Solig

Jag har talat med läkaren på S:t Göran idag och hon tyckte det var realistiskt att göra nytt försök eftersom vi fick fram fina embryon, även om jag inte blev gravid. Hon betonade att det är få förunnat att lyckas när man passerat 43, men med tanke på att jag svarade bra på behandlingen och fick fina embryon så såg hon ingen anledning att avråda eller neka ytterligare försök. Så vi kör igång igen vid nästa mens. Eh mittemellanlång metod - jag ska spraya för nedreglering, men börja redan dag 1 (direkt vid yttepytteminsta spotting om sådan kommer) istället för dag 21 "som vanligt".
    Tack! Jag behöver allt stöd jag kan fåSolig!

Vad glad jag blir för din skull att du får göra ett försök till. Klart att de ska strunta i åldersgränserna när man får bra resultatGlad!
  • Inanna Li
    turlid70 skrev 2010-10-09 08:16:31 följande:
    Det var länge sedan vi hörde något från dig Inanna. Hur går det vännen?
    Hej! Tack för att du frågar Solig! Jag är på ruvardag 10 (motsvarande dag 12 med en 3-dagarsodlad)och cykeldag 39. Som tur är ingen mens ännu. Jag har en del vattniga och vita flytningar som jag hoppas är graviditetssymptom och jag har molande värk i magen till och från. Testdatum är exakt om en vecka! Jag vet att jag borde kunna få svaret redan nu men jag väntar nog lite till. Jag är alltför nervös för att testa.
  • Inanna Li
    Fjällsippan skrev 2010-10-09 13:06:35 följande:
    Det kan vara krångligt att hitta ÄL efter misslyckat ET/FET. Hoppas att du får en fin ÄL-40-årspresent !  Min ÄL kom idag...på cykeldag 20. Så sen ÄL har jag aldrig haft. Men vi siktar in oss på hemmaförsök den här månaden. Läste tillbaka i tråden att du ska prova hemmainsemination. Vad för slags "slang/snabel" har du satt på sprutan? Jag provade igår (för första gången) med vanlig spruta och det kändes som den inte kom in ordentligt, men det verkar väldigt krångligt att få in en lång slang på rätt plats också? Efter åratal av misslyckade hemmaförsök känns det som att det är läge att prova något nytt.
    Min ÄL kom cd 23 den här månaden och jag hade aldrig haft senare än dag 18 förut. Som tur var gav jag inte upp utan testade slut på hela 2 st  7-pack Clearblue Digital ÄL-test innan jag fick min glada gubbe. Antagligen var det min livmoderpolypoperation den 20 augusti kombinerat med fruktansvärd oro och ångest som gjorde att ägglossningen blev förskjuten!

Nu hoppas jag att mitt idoga testande har givit resultat i form av en implanterad blastis! Inom en vecka får jag veta svaret!
  • Inanna Li

Jag vågar inte heller ha sex under ruvningsperioden. Jag är orolig för precis det som Oceanney skriver om.

• Inanna Li
    turlid70 skrev 2010-10-09 21:30:27 följande:
    Det var ju roligt att ingen mens i sikte än och hoppas det är rätt sort värk du känner. Håller tummarna så hård jag kan att det går vägen för dig den här gången. Klokt att inte testa tidigt, onödigt liksom att oroa sig. Tar du vaggisar förresten?
    Hej! Fortfarande ruvare. Nu har jag hunnit till ruvardag 12 Det är 18 dagar sen jag hade ÄL. Jag har inte tagit vaggisar då jag bestämde mig för att försöka utan. Det är ju ostimulerad FET. Min vanliga lutealfastid har jag redan passerat med ca 5-6 dagar.  Förutom mina tidigare symptom med kramper i magen och flytningar har jag nu också väldigt ömma bröst och känner ett lätt illamående. Jag hoppas så att det ska gå bra men tar en dag i taget. Jag har testdag i helgen.
  • Inanna Li
    turlid70 skrev 2010-10-11 13:14:40 följande:
    Det låter hoppfullt, jätte roligt! Kram!
    Tack! Kram tillbaks! Jag hoppas det inte är skengravidsymptom! Jag försöker tänka på att jag har två till i frysen för att stilla oron!
  • Inanna Li
    Skruttefia skrev 2010-10-11 13:50:03 följande:
    Det låter väldigt positivt Solig
    Jo, jag hoppas det men samtidigt vågar jag inte ta ut något i förskott! Jag har ju erfarenhet av  skengravidsymptom tidigare. Det som är mest hoppfullt är att jag ju har passerat min BIM med ca 5 dagar Glad!
  • Inanna Li

Hej alla! Jag ruvar vidare. Jag är nu på dag 17 (motsvarande dag 19 med ett 3-dagars embryo)och har ännu inte vågat testa. Jag vet att jag är tokig men jag är så vansinnigt rädd att det inte ska bli plus. Min sambo köpte ett test förut när han var ute och handlade så jag ska förhoppningsvis testa imorgon bitti. Kliniken vill att jag ska testa på dag 20 på tisdag men jag kan nog inte vänta til dess även om jag kanske skulle vilja Skrattande!

Idag är det 23 dagar sen jag hade ägglossning så jag är minst 7-10 dagar över tiden redan. Jag har molvärk och stickningar i magen till och från och något ömma och spända bröst. Jag känner inget illamående men jag är vansinnigt trött (lite kan bero på koffeinabstinens) och jag kissar minst en gång i timmen (även på natten). Jag hoppas verkligen det är gravidsymptom. Det vore hemskt om min cykel har ballat ur av andra skäl. Jag är ju på cykeldag 46 (!!!) nu.

• Inanna Li
    underverket 06 skrev 2010-10-16 10:43:23 följande:
    Turlid70: Jag testade negativt på ruvardag 13 o idag är det ruvardag 15. Ska testa imorgon igen på riktiga dagen. Chansen finns ju än.
    Hoppas hoppas du får plus Glad!
  • Inanna Li

Jag testade igår kväll. En "mardrömsupplevelse" då det tog världens längsta två minuter att få resultatet! Jag är GRAVID! Det känns alldeles galet underbart och fantastiskt! 

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?