• Inanna Li

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Suss 74 - välkommen hit och lycka till med ruvandet!

• Inanna Li
    turlid70 skrev 2010-10-17 11:26:34 följande:
    Vad underbart Inanna! Vilken lättnad! Grattis, grattis, grattis! Vad kul, verkligen roligt! Vad säger sambon?
    Tack kära vän! Det är nästan ofattbart! Min sambo är lika lycklig som jag! Han trodde också liksom ni andra här på tråden att jag var gravid innan jag vågade testa mig men jag var mera skeptiskFörvånad! Dumt att inte våga tro på sin egen kropp! Nu hoppas jag allt går fortsatt bra men inser att jag kommer vara orolig fram till vecka 12.

Hoppas du snart kan börja räkna ner till din FET i november!
  • Inanna Li
    Skruttefia skrev 2010-10-17 12:14:14 följande:
    Hurra hurra hurra Solig

Så underbart härligt! Nu håller vi tummarna för de kommande 8 månaderna

Kram
    Tack!

Lycka till med din nästa behandling som väl sker ganska snart!
  • Inanna Li
    Fahlvik skrev 2010-10-17 15:45:38 följande:
    Inanna: Underbara nyheter, ju! Skönt att vi fick plusset bekräftat ;o)
      Själv er jag fram emot blodprov imorgon och ultraljud på torsdag. Då kanske man får reda på när det kan bli dags för plock...
    Tack! Lycka till med blodprov och UL!
  • Inanna Li
    Tack för påminnelsen Turlid! Jag uppdaterar vad jag tror var senaste versionen av listan!

***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Turlid, IVF nr1, FET ca v45 Huddinge, bor i Norrtälje (nära Stockholm)
    ChippiChoppi, syskonförsök IVF nr2, S:t Göran, bor i Täby (nära Stockholm)

***SPRAYAR***
    Fahlvik, IVF nr1, ÄP v42-43 ???????, bor i ???

***SPRUTAR***
    Sushi: IVF nr 4 äp 41 bor i göteborg

***ÄP***

***ET***

***FET***

***RUVARE OCH TESTDAG***
    Underverket, IVF nr3, ET 2/10, TD 18/10???, bor i Hässelby

***GRAVIDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, bor i Frankrike, 41, BF 14 februari
    Inanna, IVF nr 1, FET försök 1, 42 år, bor i Göteborg, BF 110616

***Övrigt**
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
    dallas, 37 år, inväntar syskonförsök till våren, bor strax söder om Göteborg
  • Inanna Li
    oceanney skrev 2010-10-18 03:35:44 följande:
    Stort grattis i den här tråden också!! {#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}
    Tack! Det känns fantasiskt! Men jag kommer vara väldigt orolig fram till VUL i vecka 7-8 då jag äntligen får veta om det finns ett levande foster därinne!
  • Inanna Li
    astrae skrev 2010-10-18 06:14:23 följande:
    Grattis Inanna68! Så inspirerande, ska berätta för min sambo som  jag bearbetar för ivf ( efter att jag gråtit nu hela helgen då mensen kom 3 dagar försent, tyckte han att "ska man betala så mycket pengar och inte ens vara säker på att det blir nåt?!" o tiden bara går...) Lycka till!!
    Tack!  Min sambo var också skeptisk till en början men IVF/ICSI var vår bästa chans då hans spermier har det lite svårare att befrukta mig på naturligt sätt. Det kan funka med IVF. Även för 42-åringar Flört!!!
  • Inanna Li
    El66 skrev 2010-10-18 10:11:55 följande:
    Inanna68: Grattis! Solig
    Hade du långa eller korta metoden på din behandling?

själv är jag 40, har ett barn sedan innan och gör syskonförsök...
    Tack el66! Lycka till med syskonförsök Glad!

Jag gjorde korta metoden, sprutor 10 dagar med Gonal-F 225 IE. Jag fick ut 15 ägg. 13 mogna befruktades, alla normalt. Två 3-dagarsembryon sattes in vid ET. Jag fick minus i juni. Tre 5-dagarsodlade blastocyster hamnade i frysen. Den 29 september gjorde jag min första FET, mitt livs andra ruvning, med den första upptinade blastocysten som såg precis lika fin ut som när den blev nerfryst i slutet av maj.

Det känns som ett under att lyckas på andra försöket! Jag hoppas det tar sig hela vägen nu! Jag har inga barn innan så detta är ju en av mina sista chanser i livet att få bli mamma!
  • Inanna Li
    Skruttefia06 skrev 2010-10-18 10:24:19 följande:
    Grattis Inanna68 ! Vad härligt att det lyckades...
    Vi har ju setts på en annan tråd tidigare...
    Tack! Ja, det känns overkligt ...! Hoppas allt är väl med dig Solig !
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?