• linköping68

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Vad spännande att läsa om att en del av er som plussat har kört Ludmilas kur.

Jag var ju iväg till gyn och fick en del av de nämnda proverna kollat, men oh, allt var såååå fint och bra enligt läkaren. Det konstiga är att jag känner att det inte är 100 som det ska därnere, men det går ju inte att "bevisa" om proverna ligger inom deras normal gränsen. Men kanske borde man köra lite penicillinkur även om man bara kör hemmaförsök för att förbättra oddsen lite. Det kan ju iaf inte skada.

Ska leta upp inlägget som du skrev Zinfandel och skaffa fram allt jag behöver och börja medicinera!   

• linköping68

Har en fråga till er som äter Levaxin, för visst är det några......? Hur mycket tar ni och vilka värden har ni på proverna?

Jag börjar tro att min läkare ordinerat en för låg dos för att hon egentligen inte ens ville ge mig Levaxin trots lätt förhöjda värden och antikroppar. Tar bara 25 microgram.

Hur resonerar era läkare ang detta?

Inboxa gärna Gladom ni inte vill skriva offentligt      

• linköping68
    Victoria71 skrev 2011-09-13 15:51:58 följande:
    Jag! Tar också 25 mg levaxin. Vet inte vad jag har fle värden, bara att de är lätt förhöjda och att jag under normala omständigheter (alltså inte i skaffa barn-tagen) nig inte skulle ordinerats levaxin. Varför skulle din läkare inte vilja ge dig levaxin, och av den anledningen ge dig för låg dos?
    Jag har varit såååå onormalt trött och haft andra symptom som hos de med underfunktion av sköldkörteln. Prover visade att jag hade TSH 3,5 och det var normalt enligt läkaren, men jag hade antikroppar mot sköldkörteln på ett annat slags prov vilket gjorde att hon gick med på Levaxin under en provperiod. Värdet på TSH nu är 2,9 och hon vill inte öka dosen för att få ned det mer till runt 1 vilket skulle främja graviditet. Jag vill ju bli gravid så det skulle kanske underlätta, men läkaren ser bara hälsoproblem som hjärtfel etc.
  • linköping68
    myran6801 skrev 2011-09-13 15:48:32 följande:
    Jag tar 50 microgram o när de tog prov senast hade jag 1,2.
    Oj, låter bra. Vilken värden hade du från början? Jag hade 3,5 och läkaren sa att det var normalt, men då jag hade lite antikroppar mot sköldkörteln fick jag börja med Levaxin. Är nu nere i typ 2,8 - 2,9 och hon vill inte öka på till 50 microgram för att pressa ner ytterligare. För stor risk för hjärtproblem säger hon.
  • linköping68
    Fjällsippan skrev 2011-09-13 18:33:33 följande:
    Åh, har ni beställt en ny laddning? Jag hade velat haka på, säg gärna till om det blir aktuellt igen! Om leveransen dröjer så får du gärna låna Inofolic av mig. Inboxa i så fall.
    Jag och 34an vill beställa Inofolic och Inofolic Plus så fort det bara går...... Haka på vet jag, 34an har mailat och väntar svar från dem.
  • linköping68
    Zinfandel skrev 2011-09-13 21:56:01 följande:
    Linköping: glömde svara dig ang TSH. Byt läkare - NU!! Det är jätteviktigt!! Du ska absolut ner i 1,0. Jag sökte egentligen läkare för helt andra saker men när jag var där och klagade över lite magont så skickade läkaren mig på provtagning. Jag hade då ett tsh på +50 (får aldrig veta hur högt det var)... Han har i efterhand sagt att folk med det värdet är sängliggande och sjukskriva för utbrändhet i minst 3 mån. Jag frågade lite försynt om jag kunde fortsätta jobba som vanligt Flört Som tur är, är denne läkare fantastisk och det är han som hjälper mig med allt. Mitt tsh var sen nere i 0,2 och nu ligger det med 100 mg Levaxin stadigt på 0,8 Skrattande
    Hm, det låter som om jag måste hitta en annan läkare. Det är synd för hon är bra och trevlig med så mycket annat förutom detta. Hm, igen, tänk om de bra läkarna som en del av oss hittat kan hjälpa alla de som hittat knäppisar till läkare. Tänk vad skönt det vore att slippa bli ifrågasatt varje gång man tar upp något som man VET inte stämmer med sin kropp.

TACK för bra svar!
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?