• Zinfandel

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

No Ka Oi skrev 2011-02-08 07:55:19 följande:

Det där med medium skrämmer mig... Tänk om dom verkligen har rätt!?!

Klart hon har  rätt, det är ju vitsen Flört men hon säger bara bra saker! Det är otroligt givande, fascinerande och spännande! Men man ska naturligtvis  gå till någon som är erkänt duktig, jag skulle nog inte gå in till en "tjock dam i långkjol" i en husvagn på Kiviks Marknad.....

Sushi: nej nej nej Gråter beklagar verkligen. Stor kram till både dig & din man

Ego:
    Har idag bokat tid för samtal på kliniken! Får se vad de vill göra med mig denna gång haha Skrattande Hoppas februari går snabbt! Här strålar solen idag och man blir helt upprymd av vårkänslor! Och vi är friska och har kärlek i massor - fasen vad bra vi har det Solig
  • Zinfandel

Hej Skytten!

Måste få göra några kommentarer till det annars mycket bra svaret du fick av Fjällsippan.

Åtminstone på den kliniken jag går så väljer man ofta att köra korta protokollet även första gången för oss lite äldre, vilket jag uppskattade eftersom det går fortare och det är skönt att slippa nedregleringen. Kort metod med spray har jag inte hört talas om men det kanske en del kliniker gör.

Jag har aldrig fått morfin men väl annat muskelavslappnande vid ÄP.  

Min rekommendation till dig är: vänta inte! Javisst tusan blir man påverkad, både mentalt & fysiskt, men målet överväger ;) Man fixar det!!

Det finns även sätt att hjälpa ägget att fästa. Vid IVF är ju fördelen att ni vet att ägget är befruktat.

Här inne kan du få svar & tips på det mesta!

Lycka till! 

• Zinfandel
    Inanna Li skrev 2011-02-09 19:41:54 följande:
    Tänk också på att ett enda IVF-försök kan bli åtskilliga sängkammarförsök på en gång beroende på hur många ägg man får ut. 
    Mycket bra!
  • Zinfandel
    Grattis pp08!!! Underbart!! Vi behöver verkligen plus i denna tråd så det är extra välkommet, det inger hopp!!! Hjärta

Lycka till idag Fjällsippan & Snösport!

• Zinfandel

Inanna - jag beklagar i denna tråden också, jag känner särskilt mycket för dig eftersom ni drabbats oturligt av klinikens öppettider, fått vänta en extra månad mm. Men ni har ju fantastiska värden och alla förutsättningar så bara kör mars igen!! Många hårda kramar

• Zinfandel

Ställer samma fråga här!

Sen finns det mer jag inte fattar...Obestämd Många hävdar alltså att färre ägg=bättre kvalitet, kan ju låta logiskt. Men å andra sidan vill man ha ut många ägg om man ska långtidsodla. Då måste kvalitén vara extra god för att överleva, sägs det. Å andra sidan hävdar en del läkare (bla en klinikchef) att man långtidsodlar enbart pga att man inte kan välja ut de(t) bästa ägget efter 2 dagar utan man behöver några extra dagar för att se hur de(t) utvecklar sig. I så fall faller teorin om att blastisarna vore bättre för att de klarar sig utanför kroppen längre, de har ju utvecklats långsammare. En del säger - klarar de 5 dagar i labb så är de strålande, andra säger att livmodern tveklöst är bästa platsen. Detta hänger ju inte ihop, som ni hör. Finns det egentligen ett enhetligt svar på detta eller är det som så mycket annat - 10 läkare har 10 olika teorier...?! Att det faktiskt är från person till person och från äggranson till äggranson?  

• Zinfandel

Inanna: känns bra att höra att du ändå är hoppfull och kan se fram emot nästa försök. Jag har progesteron hemma om du behöver. Idag är det vanligt att man ger det även till ostimulerade FET och även i samband med insemination. Nåja, bara hojta om du vill ha!

Klart det finns äggblåsor kvar! Tyvärr vet vi att i vår ålder förändras statusen snabbt men med dina 25-åringsvärden finns det garanterat en hel hop kvar :) Du har ju fått så fina resultat innan så så drastiskt har det inte förändrats. Var inte orolig! 

• Zinfandel

Jag har så mycket utskrivet att jag nästan drunknar i mediciner, kan väl börja sälja ;)

Ja, jag räknar med ÄP runt 18 mars om nästa mens kommer i tid. Jag blöder fortfarande lite lätt, 8 dagar efter blödningens start. Så undrar när ÄL blir denna månad..... Förändrar du nåt annat i ditt liv under tiden? 

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?