• Zinfandel

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Mary: låter lovande Skrattande

Sushikatten: ge inte upp än! Vad är ditt TSH/T4 värde? När kollade du senast? Din Levaxindos?

Fjällsippan: håll ut!

Sunseed: jag tror det är myckt klokt att få allt annat i livet på plats innan man ger sig in i detta. IVF är mycket mer påfrestande än vad någon kan tro, dels emotionellt & mentalt, dels fysiskt och ja ekonomiskt. Det låter vettigt att ta en paus och landa i allt som händer, jag tror att kroppen mår bra av det också. 
    Vi har pengarna men kommer ändå inte att göra hur många försök som helst, jag tror inte längre det är rätt väg. Varför återkommer jag snart till. Kika in och säg hej till oss när du har lust!
  • Zinfandel

pp08: nej nej nej Gråter inte när det nu var så nära... Jag håller ändå tummarna för torsdag, hoppet du vet... Stor kram

• Zinfandel
    Fahlvik skrev 2011-02-23 17:44:43 följande:
    Läste i MVC-tidningen att det pågår forskning om D-vitaminets betydelse för IVF-behandlingar. Det stod inte mer än så men om det forskas kring det så finns det antagligen en misstanke om att D-vitamin kan vara positivt för IVF!
    Om inte annat så se till att inte ha brist på det i all fall!
    Äntligen!! Skrattande
  • Zinfandel
    Fahlvik skrev 2011-02-24 09:51:25 följande:
    Visste du redan?
    Absolut, vi har diskuterat det en del i en annan tråd. Vissa kliniker ger D-vitamininjektion innan behandlingar. D-vitamin är en förutsättning för fertilitet och det är inte en slump att vi här i norr har hög infertilitet. Många som har lyckade IVF-resultat har gjort det efter sommaren. T.o.m solarium rekommenderas ibland eftersom D-vitaminbrist kan leda till cancer & barnlöshet så solariumet känns nästan mindre farligt och det valet är enkelt för mig ;) 
  • Zinfandel

Snösport: ditt medicinintag är perfekt och borde vara en framgångsmall för alla här inne... Grattis! Ja, kolla TSH igen. 

• Zinfandel

Snösport: jag har nyligen insett att jag har har får lågt TSH med Levaxin, mitt har legat kring 0,1-0,6 och det bör ligga på 1,0-2,0 vet jag nu.

• Zinfandel

Ju mer du letar, desto fler resultat kommer du att finna. Jag har valt att gå efter det som den hittills mest trovärdiga personen (och jag har pratat/varit i kontakt med många...) har angivit och det blev 1,0-2,0. Alla mina inblandade läkare har sagt att mina värden under 0,5 varit hur bra som helst, ja eller hur....

• Zinfandel

Snösport: Jag har just pratat med min läkare och nu som först fattar jag att det är T4 fritt som är det viktiga och inte TSH... T4 är ett tyroxin som säger hur sköldkörtelns hormonproduktion är. Mitt värde är nu så gott som perfekt (14) men det viktiga nu är att det stabiliseras så jag ska lämna blod om 4 veckor igen. IVF-läkarna har inte sagt något om detta Skrikandes.
    Begär ut dina provsvar, jag har mina på skrivbordet hela tiden eftersom de kommer upp i så många olika sammanhang hela tiden. 

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?