• MissBoring

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Enya70 skrev 2012-01-31 22:27:13 följande:
    Jag har också haft Fostimon 1 gång men tyvärr ihop med korta protokollet som inte passar mig alls. Blev inte ens ET den gången. Se till att vara ute i mycket god tid på Apoteket då de inte har den medicinen hemma utan måste beställa hem åt dig.

hmm ja det ska bli spännande att se hur det blir, men jag gör ju inte IVF:en denna gång så han kan väl kanske få se hur jag reagerar iaf på Fostimon å om det skulle passa till IVF för mig.. Oj vad trist att det inte ens blev ett ET :( fick ni betala för den gången iaf fast läkaren valt ett preparat/mentod som inte passa dig?
    Jag va faktiskt redan in på apoteket i dag för säkerhets skull men jag ska väl inte börja sprut förrän om dryga 3 veckor, fast på mitt apotek hade det inte menopur hemma sist heller å då höll det på att bli lite kris så nu är jag noga med att va ute i tid :) men tack iaf!
  • MissBoring
    Fjällsippan skrev 2012-01-31 22:36:52 följande:
    Miss Boring; jag tror att både Lactal och Ovesterin är receptfri. Canestenen också. Men efterbehandlingen ska inte tas i samband med ägglossning/hemmaförsöken.

Toppen, tack! jag ska ha koll på äl så jag inte ställer till med nått ;)
  • MissBoring

42an jag hejar för fullt på ägget och kör en liten spontan dans för tur! Kram

• MissBoring
    Zinfandel skrev 2012-02-02 10:03:53 följande:
    Fått operationstid 29 feb Skrattande (bara för att vi bokat semester just den veckan men valet är enkelt Solig) vilket innebär att vi kan förhoppningsvis göra nästa försök i april!!

Grattis, vad bra, det är ju inte så långt till april Glad
  • MissBoring
    42an å vad ledsen jag blir för din skull! Stor kram med mycket styrka och kärlek Hjärta

Anne åh vad jag känner med dig! Ifrågasatte verkligen läkaren själv att han sagt att du skulle börja på dag 1? Var det Staffan?? Detta borde du ju verkligen gå till botten med om inte försöket lyckas, om du orkar vaklart...  Vi önskar nog alla att du skulle kunna få ha din son hos dig Hjärta
  • MissBoring
    Maryhe fint du fick tillbaka 3 Glad även om det inte blev blast... Lycka till med ruvningen {#emotions_dlg.flower}

Zin har jag sagt Grattis till din envishet och operationstid?? annars Grattis Glad 
  • MissBoring

Drömfabriken tycker jag är toppen för med läkarnas hjälp skulle ju drömmen kunna gå i uppfyllelse för många fler!

• MissBoring

Nu såg jag Viktoria att du hade tråkigt besked tidigare. Stor kram till dig!

• MissBoring

Zin ska bli så kul att läsa din hemsida sen! Du är en eldsjäl och det är vi andra evigt tacksamma för Glad har ju varit med så kort i denna bergochdalbana så jag har inte hunnit skaffa mig så mycket info tyvärr.

Inanna hoppas hoppas hoppas att allt ser toppen fint ut på onsdag trots blödningarna!! {#emotions_dlg.flower} 

• MissBoring
    hemulen skrev 2012-02-06 20:10:57 följande:
    Bengalen, vet du något om kinesiska "fastna piller", skrev om de tidigare, att jag äter dem och har fått nattsvettningar och ont i livmodern. Är på cd7 nu och känner mig väldigt skeptisk till att pillerna funkar som det är tänkt på mig.
    Jag vet inget om just kinesiska piller men jag tyckte Zin skrev häromdagen att Dr D tyckte svettningar va bra!
    Hon får rätta mig om jag har missuppfattat :) 
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?