• MissBoring

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Zinfandel skrev 2011-12-19 21:38:13 följande:
    Ni säger det så ofta att jag snart börjar fundera på det Skäms Jag har ju det där dokumentet som ligger ute som är ytterst välbesökt men jag har funderat löst på att göra en websida istället. Men vem vet, kanske blir det ett mer seriöst projekt när jag är gravid, inte kan jobba längre och behöver nåt att göra FlörtTungan uteSolig

låter som en bra plan!!
    Var har du dokumentet?? nyfiken på att läsa det Glad om jag får? 
  • MissBoring
    Zinfandel skrev 2011-12-19 22:37:21 följande:
    Miss Boring: överst i min presentation! Behöver dock uppdateras snart.

Jamen jag såg ju när jag tittade lite bättre Skäms
    Otroligt vad info du skaffat och tack för att du delar med dig av allt!!
    En fråga, du hade inte skrivit nått om rosenrot för män (tror jag) men jag såg någon annan skrivit nått om det..?? Kan både jag och sambon äta rosenrot??
    När allt lugnat sig för mig så ska jag sätta mig och gå igenom det där dokumentet ordentligt!!
    Verkar som vi börjat vår resa ungefär samtidigt, men jag är nog mer den blåögda som litar på läkarn... fast det ska det bli ändring på nu Flört    

Maryhe: såå tråkigt att höra!! kram till dig.

Makari och Innana: klart det ska gå bra!!

• MissBoring

Grattis Inanna ! Sa hon det va rätt storlek så får du försöka lita på det! Fortsätter hålla tummarna för dig.

• MissBoring

Grattis Inanna ! Sa hon det va rätt storlek så får du försöka lita på det! Fortsätter hålla tummarna för dig.

• MissBoring

Hej på er tjejer. Nu är jag tillbaka. Det blev lite för mycket med ett misslyckat IVF försök samtidigt som mamma fått stroken! Nu är mamma på bättringsvägen och hon får bra uppföljning med hemrehab så att hon ska kunna gå själv snart igen. Armen går det väl sämre med men vi hoppas!! Nu har jag också åkt hem efter nästan 5 veckor hos mamma så jag håller på att vila upp mig och samla krafter. Känner också att jag är redo att ta tag i den här tråden och att samla info till mitt återbesök hos gyn den 20:e. Då hoppas jag han själv har lite förslag hur vi ska gå vidare och jag har läst på lite på fertilitesguiden.se

Zin: jag måste också säga att det va en fantastisk läkare du hittat!! ser fram emot att höra om dagens besök!
    Maryhe: Vilken fruktansvärd grej att behöva gå igenom pga vårdcentralens miss Skrikandes men skönt att det också finns bra läkare att finna.
    Bengalen: jag vill också hälsa dig välkommen! 

Thuleslapper: Jag har inte läst så noga det sista men jag såg det inte gick så bra för dig och att du kände dig hopplös... hur känns det nu och har du/ni bestämt hur/om ni ska gå vidare??

Oceanney: hur går det för dig??

Kattenizze: vilken klinik har du använt dig av?? tre små IVF underverk är ju fantastiskt Glad 

Jag har försökt att bläddra bakåt för att se lite mer info om de där imun testerna ni pratat om men jag hittar dom inte längre... när jag läste om dem så hade jag inte möjlighet att spara ner infon och nu hittade jag den inte längre :( Har som sagt börjat att skriva en lista på saker jag ska fråga gyn. Orkar någon av er att skriva ner lite bra tester och det där med imunförsvaret så blir jag ofantligt tacksam!!!!!!!

En fråga till. Jag har fått rekommenderat att använda gurkörtsolja (en droppe vid halsgropen varje dag) för att stabilisera min sköldkörtel. Är det någon som har någon erfarenhet av detta??
    Hur många av er har använt er av en kinesiolog??

Sist men minst God fortsättning!!          

• MissBoring
    Zinfandel skrev 2011-12-29 14:36:06 följande:
    Miss Boring: så jobbigt med mamma men skönt att vara hemma igen. Har också hört talas om gurkörtolja men aldrig provat. Här kommer lite provförslag!
    Tsh
    T4
    Tna-alpfa
    TPO-ak

Ego: lämnade en ordentligt massa blod i morse!! Det gick så snabbt att jag inte vet exakt vad läkaren kryssade i... Jag tipsade om att vi ju kunde säga att jag söker för reumatisk värk eftersom många av våra mediciner är reumatologiska men han hade kommit på en annan genväg som utnyttjades till fullo Skrattande Tyvärr är han grymt överbelastad men när han väl agerar så sker allt man önskar. Han blir min hjälp efter Aten Skrattande

Tack tack :)

Härligt det gick bra!! Lycka till i Aten, håller tummar och tår!! 
  • MissBoring
    sushikatten skrev 2011-12-29 15:09:50 följande:
    Tack Enya för ditt svar. Ja du vet man har massa tankar och funderar och funderar. Min man är inne på att vi kanske ska lägga av och det inte är någon idé men jag är inte så säker. Jag skickar ett mail nästa vecka till CFC och kollar vad de tycker. Mitt problem är ju att jag får missfall varje gång jag blir gravid och då känns som helt meningslöst när man väl bli gravid. Åhh det är så mycket tankar och jag går ner mig ibland och mannen kan leva som vanligt. Näää ska försöka rycka upp mig men inte så lätt i det här skitväder vi har i GBG. Näää nu är han snart här och jag får anstränga mig lite. Tackar ännu en gång.

Jag känner så med dig Sushi! Vi har hållt på i dryga 1,5 år men från april iår har jag haft 3 missfall, var av ett misslyckat IVF försök där jag tror det tog men försvann innan jag +... plus att jag haft ett till där alla symtomen fanns (hemmaförsök) men jag inte hann testa, väldigt tidigt alltså men iaf! Hade bröst som vattenmeloner så det känns inte som det va någon tvekan om att det tagit..
    Jag får väl också ganska många missfall kan man säga och jag inte fått någon feedback på detta men det ska jag ta upp vid nästa läkarbesök. Men jag tänker om du får något förslag från CFC så är jag tacksam om du lägger upp det så jag kan få ta del av det!
    Lycka till!

Zin: vet du vad det är dom gör bättre?? nått som jag kan ta med till min läkare??    
  • MissBoring
    Fjällsippan skrev 2011-12-29 23:15:02 följande:
    MissBoring och Sushi: beklagar verkligen att ni drabbats av så många MF , är det någon som har tagit upp MF-utredning med Er? Jag fick göra missfallsutredning p g a jättemånga misslyckade ET/FET samt 1 MA och ett plus som försvann (supersvagt plus som blev minus dagen efter officiell testdag). Missfallsutredningen innehåller många värdefulla prover inför fortsatta IVF-försök, så fråga era läkare. 

Tack Fjällsippan för det tipset. Vi har bara gjort ett IVF försök å det ska vi följa upp i slutet av januari så vi är väl liksom inte med i rullarna än..men det är ju superbra att veta man kan göra en sån utredning! Det ska jag verkligen ta upp! Tusen tack för tipset. Kram
  • MissBoring
    Thuleslapper skrev 2011-12-29 21:53:50 följande:
    Usch vad tråkigt med din mamma, hoppas att hon blir bra snart.

Själv tänker jag pausa ett tag och bara vara, njuta av livet och ladda batterierna.

Sen blir det nog ett privat försök i Falun där jag hoppas att vi lyckas...

Har ju själv gått på akupunktur sen februari och tycker det känns jättebra.

Kroppen ska tydligen vara i bättre balans, jag har i stort sett ingen mensvärk länge och blöder mindre än annars.

Jag mår bra av det och kommer att fortsätta.

Tack det går framåt för mamma så en tumme för henne å en för att vi blir gravida nu

jag va och fick akupunktur för en kota för många år sen men jag tyckte det gjorde så ont (han sa det va för jag va mottaglig) å Shiatsu är väl liknande fast man trycker med händer/armbågar så jag håller mig nog till det en stund till...

vi har också en liten paus nu, känns skönt. Har inte kollat äl denna månaden å bara haft sex när lusten fallit på

vi går också i Falun så vi kanske ses där

ta hand om dig så länge!
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?