• Inanna Li

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Snösport skrev 2011-05-20 16:49:01 följande:
    InnanJa Innan det låter ju jättebra, du är en bra kräsen 42,5åring. Försök vara nöjd
    Skrattande! Lättare sagt än gjort när det gäller mig! Jo, jag är nöjd! Egentligen! Problemet är att jag tror att jag är 21 fortfarande Tungan ute!
  • Inanna Li

Enya - Grattis till de små liven i livmodern! Heja Danmark som tillåter 3 embryon! Varmt lycka till med ruvandet Hjärta!

• Inanna Li
    Enya70 skrev 2011-05-20 17:10:33 följande:
    Tack Inanna, såg att du lyckades övertala din läkare till längre spruttid. Det tror jag stenhårt på!!!
    Kram {#emotions_dlg.flower}
    Jo, i alla fall inbillar jag mig att det ska funka så att de två minsta äggblåsorna också ska hinna mogna. Kram Hjärta!
  • Inanna Li
    kattenizze skrev 2011-05-20 19:34:55 följande:
    Inanna: Jag tror också på längre spruttid. Jag fick spruta några dagar extra nu sist, och ja resultatet blev ju rätt okej. Det har jag aldrig gjort innan.
    Bra att det funkade för dig! Det vet jag ju när det blev små BabyBaby Skrattande!
  • Inanna Li
    No Ka Oi skrev 2011-05-20 19:46:17 följande:
    Enya grattis till att få tillbaka tre fina embryon! Brallis, jag tycker det låter som ni har en bra planering. Ego, jag har köpt ett test idag. Återstår att se om jag verkligen vågar testa i morgon.
    Håller tummarna för att det blir Plus när du väl vågar testa!
  • Inanna Li
    Fjällsippan skrev 2011-05-20 21:00:03 följande:
    Inanna: vad bra att du och läkaren kom överens om fler sprutdagar! Jag tror också på det!
    Särskilt när man ser att det är två blåsor som behöver lite mer spruttid Glad! Är så glad att hon gick med på det. Och jag är särskilt glad att det blev en onsdag för om ett mirakel skulle inträffa så att det blir många befruktade skulle jag ju kanske kunna få långtidsodla embryon tills på måndag (hade inte funkat vid ÄP tisdag då kliniken är stängd söndagar). Men det vågar jag bara hoppas lite på. Det viktigaste är ju att det finns två embryon av bra kvalité för återföring nästa fredag.
  • Inanna Li
    kattenizze skrev 2011-05-20 22:28:59 följande:
    Inanna: Då hoppas vi på ett helt gäng som långtidsodlas!
    Tack! Hoppas kan man ju alltid men mer än så vågar jag inte ...
  • Inanna Li
    turlid70 skrev 2011-05-20 23:17:08 följande:
    Inanna, tycker du gjorde helt rätt ang fler sprutdagar. Blir det 10 dagar totalt eller 11? Annars låter prognosen hur lovande som helst. Hejar på dina blåsor att de växer fint och snällt till på onsdag och ingen av de smitter iväg.
    Det blir 11 dagar istället för 10 som tidigare gångerna. Hoppas blåsorna håller sig kvar
     tills på onsdag! Men ingen var jättestor igår så risken kanske inte blir så stor! Mina blåsor har växt i långsam och jämn takt. Än så länge!
  • Inanna Li
    No Ka Oi skrev 2011-05-21 08:11:26 följande:
    Jag testade tidigt i morse. Det blev bara ett streck. Gråter lite och hoppas ändå.
    Neej! Hoppas det var för tidigt!
  • Inanna Li
    Mia69 skrev 2011-05-21 11:31:23 följande:
    Hej! Frågade om risk för att ägg piper i väg för tidigt vid fler sprutdagar men den risken verkade inte vara så stor. Problemet var mer att livmoderslemhinnan inte blir lika bra om man har för många sprutdagar. förmodligen försvann inte många ägg för mig förra gången utan det var 10 tomma äggblåsor.

EGO: Åter efter VUL2, dag 8, idag. Nu 12 blåsor över 10 mm, de flesta runt 13-14 mm. Dosen sänkt till Puregon 150 E.  Ny kontroll på måndag. Känner inte av någonting ännu och det är ju skönt (förutom huvudvärk och trötthet dag 2, men det har gått över tack och lov).
    Ser ju jättebra ut. När tror du att det blir ÄP?
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?