• Enya70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

callimero skrev 2011-11-16 17:14:51 följande:
    Tummarna hjälpte! Äntligen hemma på väg från Arlanda med tre stycken embryon i last. Alla klarade sig, jag som bävat för att det kanske fanns en liten skrutt kvar bara i bästa fall. Döm om min förvåning när det fanns en 4- och 5-cellig av top score samt en 2-cellig som lab-kvinnan trodde var på väg att dela sig vidare. Fick alla tre. De var väldigt glada på CFC och berömde det fina resultatet, Astrid gjorde återföringen och de tittade med hjälp av ultraljud utanpå magen när de satte tillbaka. Så nu är jag lättad! Grattis Inanna till två fullpoängare!
    Men så suveränt! Kalimero. Nu blir det trillingar Solig!!!

Alla mina 8 ET både på Ackis och CFC har skett mha ultraljudsguidning från utsidan av magen. Trodde det var standard överallt därför men det kanske det inte är?

Mitt senaste ET som ju lyckades var väldigt likt ditt. 3 befruktade ägg vara ett 4-celligt av topscore och två 2-celliga som ändå såg helt ok ut. Det var visserligen Svend som gjorde återföringen men det var Astrid som gjorde ÄP.

Nu är det banne mig din tur! Tre fina små embryon kan ju inte gå fel! Tjohooo vad kul Solig
    Ska bli så spännande att följa dig nu!
    Hoppas hoppas hoppas Hjärta
  • Enya70
    Fjällsippan skrev 2011-11-17 11:21:27 följande:
    Igår hade jag telefontid med min hemortsläkare för att meddela misslyckat FET och att vi bestämt att det här fick bli det sista försöket. Med det som var tänkt att bli ett avslutningssamtal utvecklades till ett fortsättningssamtal. Läkaren började prata om mina otroligt fina embryon, och jag var inte sen med att hänga på samtalet och började ventilera mina tankar om eventuella fortsatta försök i Danmark. Nåväl, vi tar en paus över julen och funderar vidare. Som sagt, pengarna är slut. Men inte orken och viljan.
    Härligt att höra att det kanske blir en fortsättning ändå då på ngt vis.
    Kramar {#emotions_dlg.flower}
  • Enya70
    Maryhe skrev 2011-11-17 15:52:23 följande:
    Åh va sur jag är! Min husläkare vägrade att skriva ut Eutirox (levotiroxin) till mig.
    han sa att det inte var vetenskapligt bevisat och eftersom jag med TSH 1,8  låg inom ramarna så får han enligt lag inte skriva ut det. Han sa att medicinen är dyr och iom att jag med hans recept bara behöver betala 1euro betyder det att landstinget betalar resten. Kommer det fram han han skrivit ut detta får han problem med landstinget och kan bli anmäld.Han sa att det är bättre att jag försöker med kliniken i Turin. Men tror att de kommer att säga nej.

Jag bad i alla fall om nya tester för att kolla mina värden. I morgon ska jag lämna prov för T4 free, LH, TSH, E2, FSH och PRL. 
    Grrr så irriterande Maryhe! Du får väl försöka med kliniken då? Finns det ngn läkare i Sverige du kan vända dig till i sista hand?
    Hoppas det ordnar sig!
  • Enya70
    Vi 4 skrev 2011-11-17 21:38:35 följande:
    Maryhe, tack för svar, nu blev jag lite nervös, jag ska bara spreja med synarela halv dos och spruta med purgeon och det är det hon har skrivit ut till mig i medicinväg, förutom själva sprutan som ska få ägget att släppa (ovitrelle el liknande, har inte namnet här). Men hon kanske skriver ut något annat då när jag ska komma på sprutdag 9.  

Sushi, är det ultraljud i morgon? Hoppas på fin utveckling!
    För dig som kör långa protokollet som det verkar så är det sprayen, alltså Synarelan, som förhindrar ägglossningen
  • Enya70
    myran6801 skrev 2011-11-17 21:59:54 följande:
    34an, spännande att du oxå ska göra Crash. Jag med, men det blir nog först i januari då det är svårt att få tag på ngn Gyn som kan göra vul i julhelgen.
    Ska bli så spännande att följa er Myran och 34an och era crash-IVFer.
    Kram på er och stort lycka till! {#emotions_dlg.flower}
  • Enya70

Sushi, Sushi, Sushi GRAAAAAAAAAAAAAAATTTTTTTTTTTTTTTIIIIIIIIIIIIIISSSSSSSSSSSSSSS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Du är Gravid. Fantastiskt kul. Massor med kramar och lycka till med allt nu! 

• Enya70
    Inanna Li skrev 2011-11-18 18:23:41 följande:
    Jag lyckades bli gravid en gångmed 1 embryo när jag satte in 2 embryon och det kom ingen blödning alls. Det försvinner nog bara, dvs upplöses.
    Tror detsamma.
    Jag har blivit grav id en gång med ett embryo då jag fick två embryo insatta (ingen blödning)
    och nu denna gång igen gravid med ett embryo då jag fick tre insatta (blödning på RD 10 men det var i närheten av när jag skulle haft mens så det var nog inget embryo som blödde ut). Tror de tillbakabildas helt enkelt
  • Enya70

Söte- oj vad dramatiskt och läskigt det låter med så allvarlig överstimulering. Hoppas verkligen det ordnar upp sig snabbt för dig så att du mår bättre. Men du är ju gravve!!!!! Oj vad roligt. Nu håller jag tummarna stenhårt att embryot biter sig fast ordentligt hos dig! HjärtaSolig

• Enya70
    Maraki73 skrev 2011-11-19 13:06:11 följande:
    Hejsan alla !! Jag undrar om det finns någon i denna tråd som varit förkyld vid ET eller strax efter och som ändå lyckats?

Jag gjorde ET igår och kände mig lätt febrig ont i halsen osv och nu i natt hade jag 38,1 i feber och är orolig att nått hänt embryona så att de inte fäster. Vad tror ni ??? 
    Jadå och du har timat förkylningen väl. Ungefär som att käka Prednisolon vid ET. Förkylningen påverkar nämligen ditt immunförsvar negativt så att det inte mäktar med att stöta bort små embryon som vill borra in sig i livmoderslemhinnan.
    Håller tummarna för dig!
  • Enya70

Och hur mår våra ruvare Kalimero och Inanna idag då?
    Hoppas ni sitter klistrade framför komedier på TVn och smaskar ananas så det skvätter Skrattande 

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?