• Enya70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Zinfandel skrev 2011-12-14 22:34:17 följande:
    Ahhh Internationella Patientföreningen igen ;)))
    MYCKET användbar Flört
  • Enya70
    Zinfandel skrev 2011-12-15 06:47:59 följande:
    BV brukar behandlas med Flagyl i Sverige men upp till 60 procent drabbas av återfall och svamp inom några månader efter behandling, vilket tydligt visar att antibiotikabehandlingen inte är tillräckligt effektiv. Därför behövs den kompletteras med Doxyferm, Dalacin & Canesten för att vara så effektiv som möjligt!

Maryhe: gör du vaginalprover när du ruvar..?!?
    Anne F - jag fick den antibiotikan som Zinfandel skriver alltså Flagyl, Doxyferm, Dalacin & Canesten
  • Enya70
    MissCat skrev 2011-12-15 08:58:54 följande:
    Enya: Vad roligt att höra att allt är bra med dig och din bebis i magen {#emotions_dlg.flower} jag är jätteglad över att du gav ut din dosering på prednisolon för min läkare frågade om jag visste vad det var för ordination på det. Det är min diabetesläkare som är så underbar för han begriper mer om ivf än vad klinikernas läkare gör även om han inte kan doseringar på läkemedel inför ivf Flört.
    Härligt att du har en så bra diabetikerläkare som vill hjälpa dig.
    Hoppas kortisonet kan hjälpa!
    Blir det nytt försök efter jul? 
  • Enya70
    myran6801 skrev 2011-12-15 13:26:19 följande:
    Tack för kramar Hjärta På CFC får man fortsätta så länge man vill och har mens. Jag sa detta till gyn men hon bara snäste och sa att de stoppar ju ingen men hon har aldrig sett någon som blivit  gravid med så lågt amh som jag har och så dåliga resultat tidigare och inte minst så HÖG ålder. Hon sa att CFC visar ingen statistik för dem över 43 för det är inga som blir gravida.
    Även om CFC inte nekar en så måste man ju ha en samarbetsgyn som kan göra VUL och skriva ut mediciner och att gå hos en som redan dömt ut en känns mer än hopplöst. Man har sina tvivel själv så det behöver inte späs på av en kritisk läkare också.
    Usch Myran, jag blir så ledsen av att läsa ditt inlägg Gråter. Speciellt som jag ju själv gått hos Eva och inte upplevt henne på det viset. Kan du inte begära en telefontid med Svend Lindenberg på CFC och be om hans ärliga åsikt i frågan innan du bestämmer dig för något?

Massor med styrkekramar!
  • Enya70
    Nu Syskon skrev 2011-12-15 21:43:39 följande:
    Miss B, det kanske stämmer iallafall för en sfäriskt ärta, storlek mellan grön ärta och kikärta kanske blir en femkrona i yta om den spruckigt så den bara är ytskinnet.  Intressant matteproblem
    Nej stämmer inte en femkrona är drygt 6 cm2 medan en stor ärta med diameter 1 cm bara är drygt 3cm2.
    Kuriosa off track
    Ha ha du måste vara naturvetare eller hur? Tror jag som är fysiker .

Är så ledsen för er skull Sushikatten, Miss B och Syskon nu för de jobbiga missfallen ni måste ta er igenom Gråter
  • Enya70
    kattenizze skrev 2011-12-16 13:18:05 följande:
    Hej!
    Tråkiga nyheter i tråden, jag beklagar sushi. Nu är vi hemma med våra barn, det är två friskaoch stora barn, en flicka och en pojke som föddes med planerat snitt. Tack alla i tråden för ert stöd och era kunskaper, jag kommer att följa er litegrann i bakgrunden framöver, och hoppas så att alla får sina efterlängtade barn. Någon får jättegärna ändra i listan eftersom jag inte fattar hur man gör...! Tack alla.
    Stort stort grattis Katte till dina BabyBaby!!!  
  • Enya70
    Mia69 skrev 2011-12-17 09:52:12 följande:
    Hej på er alla!

Var uppe kl 05.00 imorse och tog mitt CB veckoindikator: Gravid 3+ (> 3 veckor efter inplantation) !  Är i v5+2 så det stämmer perfekt.Solig  So far... So good... På måndag kan jag ringa kliniken men hur det blir med ultraljud nu under julledigheten har jag ingen aning om. Kanske blir väntan ännu längre till VUL och jag som avskyr ovisshet!
    Kram till er alla!Tomte
    Fantastiskt!!! Supergrattis till Plus. Tråden behövde verkligen goda nyheter nu.
    Såååå kul {#emotions_dlg.flower}Solig. Hör av dig om när du får göra VUL
  • Enya70

Maryhe - vet du jag har en positiv känsla för dig nu. Jag tror inte att mensen kommer att komma ikväll eller på långt tid framöver faktiskt. Så spännande det ska bli att följa dig nu i helgen och de närmaste dagarna. Lova att uppdaatera vad som händer. Kramar Hjärta

• Enya70

Maryhe - hur har du det idag. Ingen mens i sikte har jag bestämt.

Inanna - läget hos dig? Mer blodflagor?, Symptom? 

• Enya70
    Inanna - åh vad jag hoppas och önskar att allt ändå står rätt till därinne. Jag kommer att tänka på dig hela dagen på torsdag och logga in här för att kolla hur det gick på VUL.

Maryhe - åhhh nej vad förbaskat tråkigt. Skit oxå. Nu får du fira jul i lugn och ro med de dina och sedan ladda om på det nya året. Kramar

Sushikatten - skönt att du nu har gjort din skrapning. För mig var det en omvälvande upplevelse. Önskar all styrka åt dig att gå vidare med nya försök nästa år. Kram

Selmv - grattis till 18 ägg!!! Oj oj oj vad många. Hoppas det blir fina både till dig och till frysen!
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?