• Enya70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Kalimero - jag tänker inte heller ge upp hoppet om dig! Jag hoppas så innerligt att plusset håller i sig.
    Massor med lycka till kramar! 

• Enya70
    callimero skrev 2011-12-04 09:46:45 följande:
    Bara att konstatera att en 11e ruvningsperiod gått åt he. Känns väldigt tungt att repa ork att gå till jobbet imorgon. Är så less på den här kroppen som inte fungerar, känner mig värdelös som kvinna att aldrig få uppleva en graviditet och se ett eget barn få växa upp. Det känns som att ständigt stå utanför och se på när andra lever livet. Hoppas på dig Inanna.
    Neeeeej Gråter. Jag lider så med dig. 
    Usch jag vet hur jävligt det känns.
    Massor och massor med kramar och kärlek till dig du fina fina Kalimero HjärtaHjärtaHjärta 
  • Enya70
    callimero skrev 2011-12-04 13:02:44 följande:
    Tack ska ni ha för tröstande ord, även om det tyvärr som ni så väl vet inte är mycket som gör en gladare i denna stund. Det är ett stöd att ivarjefall veta att det finns andra som vet hur grym sorgen är. Känner mig oerhört ensam bland vänner som samtliga har barn. Och julen är väldigt jobbig som barnlös. Det är så mycket som kretsar kring barn, familj och allt som hör till "ett vanligt liv".

Fick sånt hopp när det blev 100% befruktning och dessutom så fin kvalitet. Har haft enormt ont i brösten hela ruvandet vilket känns vedervärdigt nu när kroppen bara luras. Uppsvälld som en val och så finns där inget. Fram till slutet av vecka 2 hade jag oerhört mycket molvärk, brukar ha så mest första veckan troligtvis pga progesteronet. Men nu höll det i sig och var rejält krampartat flera gånger. Sen bara tyst sedan början av veckan i livmodern.

Nu vill jag bara att alla hormoner ska ur kroppen så jag slipper påminnas. Ser inte fram emot att sätta mig bredvid höggravida kollegan imorgon. Har dessutom två vänner som träffat nya kärlekar och vips blev gravida. De förstår ju inte att jag inte orkar ses och höra allt gravidgnäll. Men jag orkar verkligen inte just nu. Känner mig som en riktig gammal bitterhäxa.
    Kramar om Hjärta
    Jag känner igen alla dina tankar och jag vet så väl hur jobbigt det är med höggravida kollegan och vänner som blir gravida bara sådär. Man orkar liksom inte bara med att hantera det. Som om livet svischar förbi och själv är man satt i något slags pausläge.
    Jag önskar så jag kunde förändra allt i ett trollslag. Du har kämpat och kämpat och är såååå värd att få lyckas.
    Du får hänga här med oss och få ur dig all ledsenhet och sen försöka hitta Din väg framåt i allt detta.
    Kram igen Hjärta
  • Enya70
    Skytten skrev 2011-12-04 14:16:29 följande:
    EGO - Jag har börjat misströsta, det känns precis som första gången när det misslyckades. Samma brännande känsla i magen och ryggen. Som det alltid känns innan mens. Så jag har inget större hopp tyvärr. Men vill inte riktigt ta in det ännu.

Häng i och kämpa på. Många har plussat efter att ha varit säkra på att det var kört.
    Heja heja 
  • Enya70
    sushikatten skrev 2011-12-04 15:42:33 följande:
    Ego: jag så vad det tyvärr över för min skull. Var iväg på SU och konstaterade missfall. Känner mig också tom men orkar inte ens vara ledsen. Bara så förbannad att det ska vara så orättvisst. Vi skulle bli de perfekta föräldrarna. Ja vi kommer igen till våren och funderar på embryoadpotion för något fel måste det vara på mina ägg,
    Neeeej inte missfall, usch vad tungt Gråter. Bättre att vara arg än ledsen just nu. Ilskan leder dig framåt.
    Många styrkekramar {#emotions_dlg.flower} 
  • Enya70
    Inanna Li skrev 2011-12-05 17:44:47 följande:
    Hej alla underbara vänner! Jag ska uppdatera mig i tråden senare! Jag kan meddela att jag är GRAVID Solig! Testade för 5 minuter sen och det tog en sekund för Plus-et att komma upp och det var jättestarkt! Jag är överlycklig. Hoppas det går hela vägen nu! Jag har i alla fall lyckats bli gravid varannat försök hur det än går! Kram Hjärta
    YEEEEEESSSSSSSSSSSSSS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Stort stort grattis Inanna. Jag är sååååå glad för er skull Solig . Nu ska det gå hela vägen så det så.
    Tredje gången gillt!
    Hur många embryon fick du tillbaka, jag minns inte det riktigt.
    Massor med grattiskramar Hjärta 
  • Enya70
    Inanna Li skrev 2011-12-05 20:27:59 följande:
    Tack vännen Hjärta! Jag fick ju två tillbaka som vanligt! Li och Lo du vet Skrattande!
    Jaaa just det Li och Lo 3.0 är det ju Skrattande.

På CFC vill de att man tar proggisar minst till VUL och vill man så i hela 12 veckor.
    Jag tog en på morgon och en på kvällen i 12 fulla veckor och sedan en på kvällen i ytterligare 2 veckor.
    De sa att det kan absolut inte skada i alla fall utan det kan ibland vara till nytta även om det oftast är så att man själv klarar att producera tillräckligt. 

Tycker också du ska kräva ett TSH prov på din vårdcentral el hos din husläkare. Gå dit och vägra gå ut igen innan de hjälper dig. I värsta fall får du väl tigga om sympatier genom att berätta att du är gravid för tredje gången via IVF men haft två missfall. Det om ngt borde väl hjälpa till att få ett prov taget.

Massor med grattiskramar igen Hjärta
  • Enya70
    Maryhe skrev 2011-12-05 20:37:02 följande:
    Tack för att ni håller tummarna för mig! Hoppas att åtminstone 2 av de 4 blir befruktade, helst alla förståss! Man sätter in alla som är befruktade på dag 2. Men jag har inga positiva vibbar den här gången. Har i alla fall börjat med Progestron och Estradiol idag. I morgonbitti ska jag ta TSH prov samt även nästa vecka. Så jag tycker nog att du ska göra det med Inanna.
    Jag håller mina tummar för dig Maryhe och jag har en positiv känsla för dig  Flört.
    Ska bli så spännande att följa dig nu. Kramar {#emotions_dlg.flower}Hjärta
  • Enya70
    Maryhe skrev 2011-12-06 11:09:05 följande:
    Vi har 3 befruktade ägg idag och det blir ET imorgon klockan 14. Nervöst. 
    Om en timme ska jag hämta svaret på TSH jag tog tidigt i morse.
    Härligt med 3 befruktade ägg!
    Håller tummarna att du får tillbaka alla tre imorgon 
  • Enya70
    MissBoring skrev 2011-12-06 12:10:02 följande:
    Jag ringde faktiskt till min klinik och de sa att om jag ville så fick jag byta ut till vagiatorerna som man då måste ta  morgon och kväll istället, ska ta och göra det för det här va inget för mig.. Hoppas det går bättre för dig och annars så vet du då att du kan ringa och få bytt!
    Under mitt första IVf försök på CFC så fick jag Crinone (hade tidigare gjort 4 IVF i Uppsala med progesteron vaggisar). Fy vad hemskt jag tyckte det var med Crinone. Klumpar som vägrade komma ut och läskiga biverkningar som jag inte fått med proggisarna. Så efterföljande försök så bad jag få ta proggisar istället och det var inga problem trots att de inte förskriver dem i Danmark normalt sett.

Skönt att du fick byta!!!
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?